Er det hele bare lidt på "standby" herinde?

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Er det hele bare lidt på "standby" herinde?

Indlæg af Corfitz » man sep 08, 2014 2:16 am

Det er et stykke tid siden jeg var rigtig aktiv herinde, men har været forbi ind imellem og luret i ny og næ. Mit indtryk er dog at her virker ufatteligt stille i forhold til hvordan det engang var.

Er mit indtryk rigtigt, eller er det bare fordi jeg ikke har været her ofte nok igennem det sidste (lange) stykke tid? :)

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » man sep 08, 2014 7:55 am

Nej, der er nok ikke så meget aktivitet som der måske har været. Tænker det skyldes facebook grupperne :-)
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man sep 08, 2014 9:25 am

Jeg tror også, at facebookgrupperne er en god del af grunden til den lidt lave aktivitet herinde. Specielt unge mennesker er jo mest vant til at bruge facebook-platformen, når der er et fællesskab, de gerne vil være en del af.
Personligt synes jeg at det er lidt trist... for efter min mening har et forum dén fordel frem for facebook, at det er meget lettere for en ny rotteejer med problemer at gennemsøge de gamle tråde efter et emne, der kunne handle om lige netop dét problem, han/hun oplever.

Men det ER jo nok mest af alt et udtryk for tidens trend - at ting helst skal foregå hér og nu eller i den allernærmeste fremtid, mens fortiden ikke har den helt store interesse. :|

Øv!.. Det er altså en rigtig DUM tidsalder at opdage, at man efterhånden er blevet en nostalgisk, gammel kone, der stadig lever i de glade 60-ere og 70-ere. :P :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 801
Tilmeldt: man feb 28, 2011 1:51 pm
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » man sep 08, 2014 10:20 am

Jeg synes personligt også det er rigtig ærgeligt da jeg synes forummet er MEGET mere overskueligt end facebook grupperne, men jeg er ret sikker på at de er årsagen til at der er blevet så stille herinde.

PhaRex Rats
Senior Rottemedlem
Indlæg: 506
Tilmeldt: lør feb 26, 2005 8:31 pm
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af PhaRex Rats » man sep 08, 2014 11:33 am

Jeg har det på præcis samme måde.
Godt nok holdt jeg en meget lang pause her fra, men at se så lav aktivitet er meget sørgeligt :(

Facebook grupperne er 100% årsagen til det.
Bevares, det er meget nemmere lige at bruge facebook på mobilen mens man er på farten.
Men det er næsten umuligt at få et reelt overblik i de grupper. Samtidig er det ofte de samme spørgsmål folk stiller, og de samme ting folk svarer..
Så det er ikke bare nederen, men dobbelt nederen at finde hoved og hale i tingene :/
PhaRex - Enjoy the Difference

-før kendt som Jaize.

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » man sep 08, 2014 12:16 pm

Facebook grupperne synes også er medvirkende til at mange folk er mindre seriøse omkring deres opdræt :?
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man sep 08, 2014 1:00 pm

Personligt har jeg nu bestemt ikke noget imod facebookgrupperne - faktisk kan de være rigtig gode for dé rotteejere, der ønsker lidt mindre stramme regler, end vi har... og det kan jo kun være en fordel for deres dyr, at dé mennesker OGSÅ har et sted, hvor de kan dele deres erfaringer frit. :)
Så ikke et ondt ord om facebookgrupperne fra min side. De udfylder åbenbart et vigtigt behov for en hel del mennesker.

At der så er blevet mere stille herinde har nok mere at gøre med, at når nye rotteejere FØRST leder efter en rottegruppe på facebook, og har fundet frem til den - så leder de ikke videre, og finder derfor ikke frem til DTF.
Og så er der jo også rigtig mange af de gamle og garvede af vores brugere, som er rykket derind... ikke KUN, fordi det er nemmere - men temmelig sikkert også, fordi de har opdaget at der er rigtig mange derinde, der har brug for råd fra de mere erfarne rotteejere. Og dem vil de selvfølgelig gerne kunne hjælpe. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

FoxyRats
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 178
Tilmeldt: lør aug 03, 2013 4:28 pm
Kontakt:

Indlæg af FoxyRats » man sep 08, 2014 1:03 pm

Jeg er "ny" i rotteverdenen (har haft rotter i 10 måneder) og jeg fandt også facebook-grupperne først.. Men eftersom at mange linker til planlagte parringer, kuldsider osv herinde, så fandt jeg hurtigt DTF. Jeg synes det er meget nemmere herinde (selvom jeg ikke kan få søgefunktionen til at virke :( ) og mere overskueligt, men ja, der sker mere på facebook.. Jeg tjekker både herinde og på facebook flere gange dagligt, men der sker desværre ikke så meget herinde :(
Stolte ejere af 8 rotter <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man sep 08, 2014 1:17 pm

He-he, ja dét med at søgefunktionen ikke længere virker optimalt, har også til tider irriteret mig.
Desværre er det jo et ret gammelt forum, og sidste gang det blev forsøgt opdateret, gik det helt ned med flaget og var nær aldrig kommet op at køre igen. Så vi må vist bare leve med, at DTF med alderen har fået sine små særheder. (ligesom vi mennesker vist også gør med alderen) :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

PhaRex Rats
Senior Rottemedlem
Indlæg: 506
Tilmeldt: lør feb 26, 2005 8:31 pm
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af PhaRex Rats » man sep 08, 2014 1:21 pm

Hellsus skrev:Facebook grupperne synes også er medvirkende til at mange folk er mindre seriøse omkring deres opdræt :?
Jo men nu er der også åbnet op for et meget bredere publikum end tidligere, med de digitale medier inde i billedet.
Så det er vel naturligt nok at novicerne (som vi alle har været) vil være flere end før :)

Hvor seriøse folk er omkring opdræt vil jeg ikke blande mig i.
Det er et tilbagevendende emne som folk ender med at blive uvenner over :)

(skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke hater på facebook grupperne, kun den måde facebook som medie er så...uorganiseret?)
PhaRex - Enjoy the Difference

-før kendt som Jaize.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tirs sep 09, 2014 3:55 pm

Jeg har også tænkt at det nok skyldes facebook grupperne, jeg synes bare det er så ærgerligt, når nu der ligger så meget god information herinde. Personligt er jeg ikke den store bruger af facebook grupperne, er kun med i en enkelt der omhandler tamrotter, men ud fra den synes jeg bare det virker en anelse useriøst mange gange. Folk spørger løs i stedet for lige selv at bruge lidt tid på at lede efter et svar - nok fordi de grupper netop er uoverskuelige for mange. Herinde er tingene sat mere i system. :) Men selvfølgelig er facebook godt hvis man har brug for et her-og-nu svar.

Jeg synes bare det er en trist udvikling, men den bliver nok ikke ændret. :)

Brugeravatar
Shackleton92
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons nov 28, 2012 10:38 am

Indlæg af Shackleton92 » tirs sep 09, 2014 9:37 pm

Jeg er rigtig glad for forummet her, netop til at gå tilbage og søge i, før jeg selv stiller spørgsmålet ;)

Jeg er dog mere aktiv på facebook selv, da man ofte hurtigere får svar. That said, så hvis jeg spørger derinde er det mere om tilbehør til bur/aktivering, hvor jeg stiller spørgsmål til sundhed, farver/aftegn og gruppedynamik herinde eller privat til rottefolk med lidt mere erfaring end mig :) Jeg synes man får et bedre og mere uddybet svar herinde, hvorimod det kan gå lidt hurtigt på facebook.

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » ons sep 10, 2014 9:24 am

Jeg har været her på siden i mange år, nogle gange er jeg mere aktiv end andre gange.

Jeg er også på FB grupperne, men kan nu bedst lide at være her inde, det er som om det er mere hyggeligt og intimt her inde, frem for FB grupperne der ofte "huser" underlige typer, med henhold til avl på rotterne, bur forhold, bundstrøelse og alt det vi andet går meget op i, lader en del desværre til at skide højt på på FB, ikke at det er FB det er galt med, men nogle af de medlemmer.

Jeg elsker DTF :wink:
** Bidt af rotter **

Fnyff
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 459
Tilmeldt: fre jan 25, 2013 3:09 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Indlæg af Fnyff » ons sep 10, 2014 2:51 pm

Webmor skrev:Jeg har været her på siden i mange år, nogle gange er jeg mere aktiv end andre gange.

Jeg er også på FB grupperne, men kan nu bedst lide at være her inde, det er som om det er mere hyggeligt og intimt her inde, frem for FB grupperne der ofte "huser" underlige typer, med henhold til avl på rotterne, bur forhold, bundstrøelse og alt det vi andet går meget op i, lader en del desværre til at skide højt på på FB, ikke at det er FB det er galt med, men nogle af de medlemmer.

Jeg elsker DTF :wink:
Jeg kunne ikke være mere enig :-)

Jeg er oxo begge steder, og (desværre) er det tit sådan at hvis man vil ha et her-og-nu svar så ryger det på FB. Dermed ikke sagt at det er et bedre svar man får, men der er åbentbart mange der ikke liiiiige har tålmodigheden til at være herinde.

Jeg er og bliver rigtig glad for at være her inde oxo, og bliver her stadig. Og mange gange så har jeg lagt mærke til at kan man ikke få svar på FB så kan man her.

Ville ikke undvære DTF
Madmor til ...
En pokkers masse elskede og skønne drenge og piger i alle aldre og størrelser <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » ons sep 10, 2014 9:40 pm

Jeg tænker nu også lidt på, at vi vist ikke kan give facebookgrupperne hele skylden for den dalende aktivitet... Et gammelt ord siger jo: "Det er bedre selv at tænde et lys, end at bande over at det er blevet mørkt"... så måske burde alle vi, der holder af fællesskabet ved DTF, SELV tage ansvaret for igen at gøre det til et rigtig hyggeligt sted at opholde sig.

Jeg har ihvertfald taget et lidt kritisk blik på dén måde, JEG SELV har brugt forummet i det sidste lange stykke tid, og det er gået op for mig, at jeg egentlig er ret flittig til at springe frem med svar og rådgivning til nye brugere, der skriver om problemer med deres rotter... men KORS, hvor har jeg været dårlig til SELV at oprette tråde, hvor jeg deler mine egne sjove, underholdende og knap så sjove totte-oplevelser herinde - og dét er måske en af de ting, der efterhånden er mangel på... Hvis ikke man holder liv i dét, der egentlig er det bærende element i et rotte-fællesskab - nemlig glæden, stoltheden og morskaben ved at holde de små kræ - så kan forummet efterhånden udvikle sig til NÆSTEN kun at være et sted, hvor man annoncerer kuld, sælger eller køber rotter - og besvarer spørgsmål fra nye rotteejere.
Dé ting er selvfølgelig ret vigtige for os alle - men i længden kan det måske godt blive lidt... Hmmm... KEDELIGT, hvis det er stort set ikke er andet. :|

Jeg tror ihvertfald, at JEG vil prøve at vænne mig til IGEN at springe hen til til computeren og oprette tråde, når jeg ser mine skøre drenge laver noget dumt (eller klogt). Jeg HAR faktisk fået en dum vane med kun at dele mine oplevelser, hvis jeg har billeder af dét, de har lavet - og så skal jeg jo lige vente på, at jeg får dem lagt ind på computeren, sorteret og evt. redigeret lidt på - og til sidst uploadet til en imagehost.
..og så sker det faktisk ret tit, at jeg slet ikke får det gjort. :|
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar