Gigant rotter (bogstavelig talt) hvor kan de købes?

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Lollo
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn jun 02, 2013 5:27 pm

Gigant rotter (bogstavelig talt) hvor kan de købes?

Indlæg af Lollo » tirs jun 24, 2014 9:18 pm

Jeg faldt over en youtube video, med KÆMPE rotter vi snakker størrer end, fritter og jeg de ser VILDT søde ud, og jeg tænkte bare på, om det egentlig er noget man kan købe? :)
Det kunne være veldt fedt at have sådan en stor rotte, og gå tur med den haha :)

Mvh Louise

LINK TIL VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=jrp2UgbYJn4

Brugeravatar
MissJennie
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons jun 02, 2010 6:46 pm
Geografisk sted: Herning

Indlæg af MissJennie » tirs jun 24, 2014 9:57 pm

Det er Gambiansk Kæmperotte. Og det er ikke en man bare lige anskaffer sig. De kræver rigtig meget. Og det er ikke et kæledyr.

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » ons jun 25, 2014 11:22 am

Jeg har en bekendt som har avlet dem. Dog er hunnen gammel nu så hun regner ik med flere kuld. Men det er altså ikke en du klapper lige som en alm rotte. Og buret hun har den i fylder den halve af stuen. Men du kan nok Google og læse om dem :)

Lollo
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn jun 02, 2013 5:27 pm

Indlæg af Lollo » ons jun 25, 2014 5:01 pm

Imaginarydiva skrev:Jeg har en bekendt som har avlet dem. Dog er hunnen gammel nu så hun regner ik med flere kuld. Men det er altså ikke en du klapper lige som en alm rotte. Og buret hun har den i fylder den halve af stuen. Men du kan nok Google og læse om dem :)
Jeg tror heller ikke jeg i den seneste fremtid ville anskaffe mig en, jeg er bare nysgerrig, men vil helt klart Google dem lidt, men det kunne være vildt fedt synes jeg! :)
Enten det eller et andet afrikansk pattedyr, jeg har været i Sydafrika 3 gange nu, og jeg skal til Kenya næste år, og jeg er fast besluttet på, at jeg en dag skal have et eller andet afrikansk pattedyr haha :)
Men mange tak! :)
Men hvorfor er de egentlig ikke bare lige et dyr man kan klappe? :) De ser ellers meget venlige ud i videoen :lol: :P

Steffen Palludan
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 256
Tilmeldt: tirs feb 12, 2013 5:24 pm
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Steffen Palludan » ons jun 25, 2014 10:46 pm

Lollo skrev:Men hvorfor er de egentlig ikke bare lige et dyr man kan klappe? :) De ser ellers meget venlige ud i videoen :lol: :P
vel nok af samme årsag at du heller ikke gør det samme med en løve, uanset hvor søde de ser ud når ''The Lion Man'' har med dem at gøre :P
ved godt at en løve ikke er det samme som en kæmpe rotte, men det var også bare konceptet jeg snakker om :wink:

som regel kræve de MANGE timers træning, og det er også det de gør med rotterne som du ser i videoen. hvis ikke de arbejder, så træner de med dem.
og hvis du gik hen og fik dig sådan en, så vil dens hverdag komme til at se nogenlunde magen til ud. så den vil aldrig blive et ''kæle'' dyr

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » tors jun 26, 2014 3:11 pm

Som steffen skriver. og inden den når til det stadie hvor du ka klappe den osv, der har den raseret lejligheden. ved hvertfald a hende jeg kender havdet et hyr med sin læææænge.

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Indlæg: 1805
Tilmeldt: søn feb 14, 2010 11:09 pm
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » tors jun 26, 2014 6:25 pm

Hvis man er interesseret i dem, tror jeg det vil være bedst at finde en der har en gambiansk kæmperotte, og tage et besøg hos vedkommende, så man kan se den irl og få en fornemmelse, samt information om hvad disse kæmperotter kræver af pleje. Du kan evt. prøve at kontakte Malene fra Mataleto Rats, hun har haft en Gambiansk kæmperotte i pleje og vil måske kunne informere dig om hvordan det var, hvis du er nysgerrig og gerne vil vide mere: http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... hp?t=36920
Billede

Besvar