Larmende overboer

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Nybegynder
1 Stjernet Rottemedlem *

Larmende overboer

Indlæg af Nybegynder » fre apr 12, 2013 8:53 pm

Arghhhhhhh :evil:
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Jeg har i flere år døjet med en larmende overbo og troede at mit held var vendt da de flyttede ud, desværre er min nye overbo kun lidt bedre. Han hører høj musik HVER DAG!!!!! De fleste dage bliver der skruet ned omkring kl 22-23 stykker, hvilket i og for sig jo er inden for reglerne, men kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan slappe af og se fjernsyn uden at være forstyrret!
Jeg er altså ikke særlig sart, men mener at musikken er for høj når man kan synge med på sangene...... Derudover bliver der trampet rundt til den helt store guldmedalje! Idag har det været konstant høj musik fra kl 17 og jeg har bare lyst til at tude.... Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg er bare SÅ irriteret. Jeg har ikke lyst til at brokke mig da det ikke gik særlig godt med den tidligere overbo, hun var en rigtig sur k*lling på trods af at jeg meget pænt spurgte hende en tirsdag aften kl 03.30 om hun ikke ville være sød at skrue ned da jeg skulle op på arbejde dagen efter. Det er blevet sådan en gene at vi er i gang med at lede efter ny lejlighed, men der er jo ingen garanti for at man kommer et sted hen uden larm, og syntes helt ærligt ikke at det kan være rigtigt at man skal flytte fra sit hjem.
Er der nogen her der har erfaring med dette?
Enten at have brokket sig til larmende naboer, eller at være den part der er blevet brokket sig til der har nogen gode råd?
Øv hvor er det altså bare træls! :(
Med venlig hilsen Cecilie
------Stolt af at kalde Bigsy og Smallsy mine drenge.

Fylgjen
3 Stjernet Rottemedlem ***
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Indlæg af Fylgjen » fre apr 12, 2013 9:17 pm

Jeg havde samme problem med en overbo, da jeg boede i Malmø og jeg gik simpelthen ud og investerede i et par fine trådløse hørebøffer til ham.
Så gik kæresten og jeg op, bankede på hans dør og fortalte ham, at vi for fremtiden gerne så, at han brugte dem i stedet for at blæse os ud af liv og lejlighed, da det åbenbart var en nødvendighed for ham at høre høj musik stort på alle mulige og umulige tidspunkter af døgnet.

Derefter fortalte vi ham, at hvis han ikke brugte dem, så ville vi klage til bestyrelsen og bede dem komme op i vores lejlighed, så de ved selvsyn kunne konstatere, hvor generende det var for os.

Det virkede :)

Jeg ved ikke, om det vil virke for dig, men det er da værd at undersøge, om du kan klage formelt over ham. Der må da være andre, der er generet af larmen, så måske kan du starte med at undersøge det ved at spørge naboerne?

Held og lykke med det

Mange hilsner
Kristina
Ratatosk Rotter

If you want things said, ask a man
If you want things done, ask a woman

Lunte
Logge ud? Hvad er det?
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Lunte » fre apr 12, 2013 10:13 pm

Prøv og bo her, der starterter høj bralder musik eller høj surround sound først efter kl.23 - 24, og vågnede engang en morgen kl halv 6 til høj musik :-/

Jeg kan endda høre når de sidder og snakker derinde...

Og der kommer os tit brian biler herud der høre så høj musik at hele bilen bare rasler, det kan jeg høre herinde i stuen..

Så jeg føler med dig :-/
Marsvin og rotter er balsam for sjælen! <3

Boesen
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør apr 13, 2013 10:53 pm

Da jeg flyttede ind i min lejlighed for 1 års tid siden, oplevede jeg præcis det samme, som du beskriver dér. Det var bare min underbo. Jeg kunne dog ikke synge med på sangene, men til gengæld havde jeg en konstant, tung rungen for mine ører pga. hans bass.

Det var lige før, at mine ting på hylderne stod og dirrede, og når jeg lå i min seng, kunne jeg mærke bassen.
Jeg var nede og banke på hans dør i alt tre gange over en kort periode, hvor jeg spurgte, om han ikke godt ville være sød at skrue ned, fordi det gik lige op igennem mit gulv. Den første gang skruede han ned, men det gjorde han ikke den anden gang, og den trejde gang smækkede han døren i hovedet på mig uden at give mig et svar. Efter dét skrev jeg en klage til boligselskabet, hvor jeg præcist skrev, hvornår og hvor længe, han havde spillet høj musik (jeg havde noteret det i min kalender, så jeg lige som havde mit på det rene) Han havde det også med at tænde for musikken om formiddagen, og så kørte den ellers bare derud af. Også om natten. Nogle gange slukkede han slet ikke for den. Jeg fik svar fra boligselskabet om, at de ville sende ham en påmindelse om husreglerne, som han skulle overholde, og siden da har jeg ikke været generet af hans musik. Det er skønt, men jeg tror mere, det handlede om held - at han stoppede med at spille højt.

Så har jeg så også en overbo.. De holder stor fest cirka hver anden eller hvad trejde weekend, og det er egentligt fair nok - hvis ikke det var fordi, at vedkommende spiller så højt, at de lige så godt kunne holde festen i min stue i stedet for deres egen!
Jeg har ikke gjort noget ved det, og har heller ikke tænkt mig at klage over det, fordi det ikke er oftere, end det nu er. Det er uudholdeligt, når det står på, og selvom det er weekend, og de har lov til at feste, så kan det ikke være rigtigt, at man ikke kan holde ud at være i sin egen lejlighed, og at man er ved at hive håret ud på sig selv!

Selvom de ikke tager alt lyden, så vil jeg alligevel anbefale dig at købe nogle gelé ørepropper - de hjælper på det og er bedre end dem, der er lavet af skum. Synes jeg. Man kan købe dem i Matas for omkring 20 kr.

Når man bor i lejlighed, kan man ikke undgå at blive lidt generet af de andre beboeres lyde og musik. Meeen.. Alt med måde! Det er utroligt, at der findes så mange mennesker, som virker til at være fuldstændig ligeglade, når det kommer til at tage hensyn til andre end dem selv. Det er sørgeligt..
Jeg håber, at det bliver bedre, så du kan holde ud at være i dit eget hjem, eller at du finder et andet sted at bo, hvor du slipper for det! Jeg ved lige præcis, hvordan du har det, og det er forfærdeligt!
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Luler92
4 Stjernet Rottemedlem ****
Geografisk sted: 4440 Mørkøv (Stigs Bjergby)
Kontakt:

Re: Larmende overboer

Indlæg af Luler92 » søn apr 14, 2013 2:17 am

I min nuværende lejlighed (hvilke jeg snart flytter fra HURRA!) kan jeg hører min overbo skide.. Det siger vel lidt om hvor lydt min lejlighed er.
Jeg har også denne kære nabo som består af et udenlandsk ældre par, der vælger hver dag at lege tekøkken. Problemet er det er lige ude foran min dør (som er lige ved elevatoren) snakken foregår deres børn og børnebørn. Det ene barnebarn skriger hver gang de er her (han er omkring 4) og jeg HADER børnegråd. Barnebarnet har DAGLIGT hans trehjulede cykel han ellers parkere så fint - ude foran døren. På denne cykel findes nok verdens mest irriterende ringeklokke som ALTID skal ringes på.
Ud over det findes der på tredje sal (lejligheden under min "kære" nabo) en familie med en hund. Denne hund har fået den fantastiske idé at den skal da KUN gø når den kommer ud i opgangen og den bliver da ved til den er helt ude af opgangen - når ja, DE TAGER TRAPPERNE!
Ud over det har jeg en FANTASTISK irriterende overbo som er en pige der har en mani med at skulle ligge sin mobil på gulvet - hvorefter den så ringer, ofte klokken 3 om natten, dette er lejligheden lige over mig.
På anden sal bor endnu en hundeejer - med en gøende hund...

Jeg kender alt til irriterende naboer/overboer/underboer.

Men da mine naboer ikke forstår dansk ud over "hej" vælger jeg at sparke til døren hver gang jeg nu syntes deres teselskab har varet for længe..
Hundeejeren har fået skriftlige klager da de ikke tager personlig henvendelse så godt. Det er dog endt med jeg har stået og skreget op til flere gange "at nu får de den hund til at holde kæft, ellers så skal jeg nok sørge for det!".
Min overbo er en inkompetent møgkælling der skider på alt, men hun vil gerne kæle med min kat når den stikker af.

Jeg flytter heldigvis væk herfra den 26. og jeg glæder mig som et lille barn..

Anyways - held og lykke...
- Camilla

Heldig ejer af Mugin, Loke, Tyr, Balder, Freke, Thor, Fulla, Idun, Sigyn, Frigg, Røskva og Skade. Og katten Kiara.
I alt 6 dejlige drenge og 6 skønne piger med krudt i r*ven <3 Mon ikke der kommer flere til med tiden

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » man apr 15, 2013 3:10 am

Da jeg boede med min daværende kæreste på Danmarksgade var det faktisk os som larmede, men uden vi vidste det! Vi havde ingen idé om hvor lydt der rent faktisk var. Først da vores underbo kom og klagede over vores "trampen" og "høje musik" begyndte vi at tænke over det.

Selvom din gamle nabo var en b*tch, synes jeg du skal banke pænt på og sige det som det er. At du synes de spiller for højt for ofte, det KAN jo være at de simpelthen ikke er bevidst om, at de er til gene for de andre naboer. :-)

Kender det alt for godt selv. I min nye lejlighed skal min underbo ALTID spille vildt højt musik på de mærkeligeste tidspunker! Men nu er jeg blevet venner med ham på facebook, så nu "chatter" vi bare til hinanden hvis vi synes den ene spiller for højt. :-)
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Nybegynder
1 Stjernet Rottemedlem *

Indlæg af Nybegynder » tors apr 18, 2013 8:00 pm

Tusind tak for jeres svar, tror jeg vil prøve at pænt banke på en aften hvor jeg har modet og pænt forklare at der er meget lydt her.

Var dejligt at høre at jeg ikke er alene med problemet og at jeg ikke er for sart.
Også dejligt at høre fra nogen der selv har været den larmende nabo uden at selv vide det.

Tusind tak.
Med venlig hilsen Cecilie
------Stolt af at kalde Bigsy og Smallsy mine drenge.

piratcore
Geografisk sted: Østerbronx

Indlæg af piratcore » fre apr 26, 2013 10:32 am

Det bedste trick i verden, når man vil have højlydte naboer til at skrue ned.
Giv dem indtrykket af, at du kan høre når personen dyrker sex.
Så kan jeg love dig for at de hverken bliver sure, eller tør larme alt for meget :b
Den lykkelige ejer af Lille Skid, Lucy og Ginger(Ninja) <3
R.I.P Ronja og Sika <3

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » tors maj 02, 2013 7:08 pm

Jeg bor i en opgang med et konstant minimum af 43 mennesker i den, og der er bare mange børn -som i mega mange- jeg kan ingenting høre. Det må være noget med isoleringen, for et andet sted i denne bebyggelse kan alting høres og endda meget højt hos en, jeg kender. Jeg bor i midten som i en slags sandwich med både over-, under- og genboere. Jeg må være heldig. :)

Håber fandme heller aldrig, der kommer til at være støj her. Så klager jeg med det samme. Der er jeg ret kold. Vi skal være her alle sammen.

Håber for dig, at det kommer til at løse sig.
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Steffen Palludan
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Steffen Palludan » tors maj 02, 2013 7:16 pm

så sent som natten mellem søndag og mandag var jeg ovre og banke på hos min nabo kl 00.35 for at bede ham om at skrue ned for musikken. kl 00.55 var der gang i den igen. nu har jeg klaget til min udlejer og så må det været et problem mellem dem.
uden at få det til at lyde for simpelt. men sådan skal det gøres :P

stubid_cat
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: Odense

Indlæg af stubid_cat » fre maj 03, 2013 1:10 pm

Vi har en dranker som nabo og når han er godt fuld spiller han meget højt musik på alle tider af døjnet. Han er også voldlig og har truet andre beboer i afdelingen med tæv. Så sidste gang det var galt skrev jeg en klage hvor jeg fik mine nærmeste naber til at skrive under og sendte den til boligforeningen. Siden hen har andre naboer gjort det samme. Boligforeningen har advaret drankeren om at han vil blive smidt ud hvis der kommer flere klager og siden har vi intet hørt fra ham :)

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » fre maj 03, 2013 6:25 pm

ååårrrg jeg hader den slags larm! det kan drive en til vanvid! jeg bor på et kollegie med ikke særligt bass venlige vægge. For et par uger siden flyttede min meget techno glade nabo ENDELIG, hendes bass var så høj mine møbler rystede og mine ting til tider faldt ned fra reolen op af vores fælles væg.

Nu bor der en ung tøs som jeg ikke tror er så stor fan af mig, efter hun havde boet her i lidt over en uge besluttede hun sig for at holde fest PÅ EN ONSDAG, og jeg arbejder fra 7-15, plus studere ved siden af.. så aftenro og god nattesøvn er vigtigt for mig.. Jeg lod hende høre høj musik til kl. 22 da det er tilladt og så gik jeg ind og bedte hende at om skrue ned fordi jeg skulle tidligt op, hun sagde at det skulle de nok, men lige så snart jeg kom ind i min egen lejlighed begyndte alle hendes gæster at stå og hamre på vores fælles væg og så skruede hun endnu højere op!

Jeg er normalt den type nabo der helst snakker med beboeren hvis der er et problem, før jeg går videre med det, men den der var sgu for grov! Så jeg ringede efter det vagtfirma der høre til mit kollegie og snakkede med vagten, hvilket resulterede i at 10 minutter efter stod jeg og lyttede ved min dør da vagten stod og gav hende en RØVFULD af en skideballe og sagde at kom han tilbage en gang til og der var larm, blev hun smidt ud!! LÆR DET SNOTHVALP! :P

og lige efter bankede han på hos mig for at høre hvor slemt det lød hos mig, og for at forsikre mig om at jeg skulle ringe hvis der var noget. Så kommer min nabo da lige ud, og ser mig der står og snakker med vagten... haha... men ja, selvom jeg stadigvæk høre musik derinde fra til tider, har hun overholdt reglerne for hvornår der skal være ro :P :P

du må gøre op med dig selv om du vil være skrap fra start eller prøve den veninde vinkel først. kan jo være han ikke ved hvor meget det larmer og er villig til at larme mindre :)

Besvar