Rotter med selverkendelse
Redaktør: Lylle My
- puddy
- DTF Forum Medlem
- Geografisk sted: Virum & Esbjerg
Rotter med selverkendelse
http://www.naturalisme.dk/?p=216 En meget kort tekst på dansk og her på engelsk sciencedaily.com's link --> http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 121856.htm
-
- 3 Stjernet Rottemedlem ***
-
- 3 Stjernet Rottemedlem ***
- Neauri
- Fast Rotteforum Inventar
- Geografisk sted: København
Fedt!
Dejligt at det er et skridt til at bevise at rotter godt kan tænke
Jeg har altid synes at rotter er meget kloge og samvittighedsfulde dyr
Man kan tydeligt mærke på en rotte hvis han/hun har gjort noget forkert - de skammer sig.
Det kom meget bag på mig første gang en rotte i farten forvekslede min finger med mad, og i kan tro hun skammede sig bagefter hun havde bidt mig - helt seriøst :O
Hun lå i huset næsten hele dagen efter uheldet og havde ikke sin sædvanlige appetit.
Jeg oplever også at rotter har hver deres personlighed og det er meget tydeligt at se, på tværs af alder og køn.
Rotter er bare fantastiske kæledyr <3
Dejligt at det er et skridt til at bevise at rotter godt kan tænke
Jeg har altid synes at rotter er meget kloge og samvittighedsfulde dyr
Man kan tydeligt mærke på en rotte hvis han/hun har gjort noget forkert - de skammer sig.
Det kom meget bag på mig første gang en rotte i farten forvekslede min finger med mad, og i kan tro hun skammede sig bagefter hun havde bidt mig - helt seriøst :O
Hun lå i huset næsten hele dagen efter uheldet og havde ikke sin sædvanlige appetit.
Jeg oplever også at rotter har hver deres personlighed og det er meget tydeligt at se, på tværs af alder og køn.
Rotter er bare fantastiske kæledyr <3
Det synes jeg var god læsning, tak for artiklen. Interessant at se hvordan man hele tiden kan opdage sådan nogle nye ting, så kan man jo sætte spørsgsmålstegn ved hvad eller vi ikke har opdaget endnu.
Og så er det rart at se det er kommet noget positivt ud af at bruge rotter som laboratoriedyr oftere end så mange andre dyr.
Og så er det rart at se det er kommet noget positivt ud af at bruge rotter som laboratoriedyr oftere end så mange andre dyr.