BUR SØGES! (evt tilbehør er velkommen)

Udstyr købes og sælges.

Redaktør: Lylle My

Låst
Brugeravatar
Night13
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 09, 2017 3:02 pm
Geografisk sted: Frederikssund

BUR SØGES! (evt tilbehør er velkommen)

Indlæg af Night13 » tors feb 09, 2017 3:09 pm

Hej :)

Jeg søger et bur, som kan mindst to rotter boende. Det skal være på Sjælland, helst i nordlig, eller KBH området.

Jeg har før haft dværghamster, og søger der er mindst 120 x 50-80 cm, så de har en masse plads :)

Hvis du har tilbehør, som du gerne vil sælge er du også velkommen til at kontakte mig :D
Senest rettet af Night13 man feb 13, 2017 12:14 pm, rettet i alt 2 gange.
- Tidligere dværghamster ejer, men første gang med rotter :)

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: BUR SØGES! (evt tilbehør er velkommen)

Indlæg af Lylle My » tors feb 09, 2017 7:55 pm

Et akvarium/terrarium skal du nu helst ikke anskaffe dig til dine rotter - det kan skade deres lunger alvorligt at opholde sig i det, Alle de giftige dampe fra deres urin og afføring vil nemlig ophobe sig nede i akvariet pga den dårlige luftcirkulation, og vil give totterne vejrtrækningsbesvær - og i sidste instans en alvorlig lungebetændelse, der hurtigt vil kunne tage livet af dem.
Et terrarium er dejlig nemt for ejeren, fordi strøelsen ikke kan ryge ud - men det er bestemt ikke til dyrenes fordel. Bortset fra faren for lungeproblemer kan rotterne heller ikke klatre på de glatte ruder, og rotter trives ikke ved kun at kunne bevæge sig rundt på bunden af deres bur - de vil kunne klatre opad, så et passende rottebur skal helst være MINDST lige så højt, som det er bredt.

Et passende startbur til to eller tre rotter kunne være ét i stil med Zeno 2, som rigtig mange rotteejere bruger. Det har den rigtige størrelse og opbygning... Der skal bare hænges nogle ekstra hængekøjer op inde i det, så vil de små totter ELSKE at bo der. :mrgreen:

Jeg kender desværre ikke nogen, der har et brugt zeno 2 til salg i øjeblikket, men det er faktisk ét af de billigste rottebure at købe fra nyt. På Zooplus kan du lige nu købe det for 600 kr. :)

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/inde ... tte/339936
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: BUR SØGES! (evt tilbehør er velkommen)

Indlæg af Alariel » fre feb 10, 2017 8:33 pm

Vil til enhver tid give Lylle My ret, terrarier/akvarier egner sig ikke til rotter. Det ville være bedre at aflive rotterne med det samme end at lade dem leve en så kummerlig tilværelse og så dø af lungebetændelse. Det er simpelthen synd uanset hvordan man vender og drejer den.

Zeno 2 er et fantastisk bur til billige penge. :)
Jeg har lige set en annonce i facebookgruppen "Tamrotter - opdræt/ salg og hyggesnak" hvor der er en der har et brugt til salg til 400 kr. Mener det var i Næstved, men er ikke sikker.

Brugeravatar
Night13
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 09, 2017 3:02 pm
Geografisk sted: Frederikssund

Re: BUR SØGES! (evt tilbehør er velkommen)

Indlæg af Night13 » man feb 13, 2017 12:10 pm

Avs... Det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt over, så det godt at jeg er kommet herind og fået det på plads :)

Så vil jeg lede videre med ordentlig træmmebur i tankerne :)
- Tidligere dværghamster ejer, men første gang med rotter :)

Låst