Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Har du unger eller voksne rotter til salg? Salgsannoncer postes her, og vedlæg gerne nogen billeder :-)

Redaktør: Lylle My

Låst
kirampa
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 30, 2015 11:48 am

Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af kirampa » tors jul 30, 2015 11:56 am

Hejsa rotte elskere,

jeg er helt ny herinde og leder egentlig efter et sted hvor min gamle rotte kan komme til at gå med nogen, nu da hans kammerat er blevet så syg at han desværre skal aflives :(
Han er meget social, tam og hengiven og det er så synd for ham at han skal miste sin beste kammerat. Jeg har haft dem siden de var små, de er nu begge lidt over 2 år. Desværre er den ene ikke lige så robust, som Tykke (den raske og lidt overvægtige) og han skal til dyrlæge imorgen. Håber der er nogen der har et sted hvor han ville kunne fungere, vi har lige fået en lille baby og ønsker ikke et nyt kuld rotter, ellers havde vi gjort det.

Mvh Kira

LaLinda
DTF Forum Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør jul 25, 2015 11:01 am
Geografisk sted: Hundested

Re: Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af LaLinda » tors jul 30, 2015 6:15 pm

Velkommen og jeg håber du hurtigt finder et nyt hjem til ham.
Her er mange dedikerede rottefans :)
Hvis det virkeligt er svært for dig... Så skriv til mig...
Elsk dig selv som du elsker din næste :wink:

kirampa
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 30, 2015 11:48 am

Re: Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af kirampa » tors jul 30, 2015 10:34 pm

Tusind tak! Vi arbejder hårdt på sagen! Håber der er nogen der melder sig, har også lavt opslag på Facebook :). Han er simpelthen så god en rotte, han skal bare finde et godt hjem ❤️

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af Lylle My » fre jul 31, 2015 8:56 am

Flyttet til rette kategori.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af Lylle My » fre jul 31, 2015 9:12 am

En voksen hanrotte KAN være svær at omplacere, fordi det kan være et meget stort - og langvarigt - arbejde at sammenføre den med en ny gruppe uden slagsmål og stress, uanset hvor fredelig han er af natur. Voksne hanrotter accepterer kun sjældent at få en ny voksen han ind i gruppen, så det kan tit kræve en langsom tilvænningsperiode på flere måneder - hvis det overhovedet lykkes. :|

Den største chance for at give din gamle dreng en rar alderdom er, hvis du kan finde nogen, der skal til at starte en helt ny gruppe op, og derfor lige har købt et par små drengebabyer på omkring 5 - 6 uger. Så vil en ældre, venlig og godmodig rotte være den perfekte "hyggeonkel" for de små.
Sådan et hjem vil være en stor fordel for både ungerne og den gamle... Den gamle vil opdrage på ungerne, elske dem og få dem til at føle sig trygge - og samtidig vil han selv få al dét selskab og kærlighed fra ungerne, han kan ønske sig... helt uden al dén stress og slagsmål, det vil kunne medføre at forsøge at sammenføre ham med andre voksne hanner. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

kirampa
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors jul 30, 2015 11:48 am

Re: Den ene rotte skal aflives, hvad med den anden?

Indlæg af kirampa » fre jul 31, 2015 9:40 pm

Tusind tak, tror jeg vil prøve at finde nogle unge rotter han kan gå med. Hans makker blev aflivet i dag, så vi håber det sker meget snart! Vi har lige selv fået baby og vil ikke til at starte forfra med endnu en omgang rotter, vi kan slet ikke give dem den omsorg de fortjener :(

Låst