Donaus Gaya 8.7.13 - 7.1.16

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Donaus Gaya 8.7.13 - 7.1.16

Indlæg af Erling » tors jan 07, 2016 3:03 pm

Havde aftalt tid hos dyrlægen i dag, da Gaya havde tabt sig en del, og ikke syntes rigtig at ville spise deres foder - Men til gengæld spiste de havregryn majs og lign. som jeg gav til hende i stedet, så hun stadig fik mad at spise. Min mistanke gik på hendes tænder? Men var ikke helt sikker, da hun stadig var ret ferm til at "knække" nødder... ;-) Så tror det "bare" var hendes alder; 2 år og 6 mdr er jo trods alt ikke så dårligt for en pige som hende. ;-) Og selvom jeg også havde "forberedt" mig på dette, så kom det stadig som en ubehagelig overraskelse at komme hjem og se hende ligge død i den bakke, hun elskede at ligge i. Gennem det meste af hendes tid, var hun alfa'en. Først mens hun kun levede sammen med hendes søstre. Men siden hen blev hun også alfa over de piger hun kom til at leve sammen med, efter at hendes to søstre var døde - På dette tidspunkt var hun allerede over 2 år gammel! Og stadig blev hun en god alfa for de andre piger, og hun skabte en ro i gruppen, som var vidunderlig! Hun lærte også den nye alfa op, så den nye alfa styrer gruppen på samme stille og rolige måde som Gaya gjorde det.

Meget kan siges om Gaya, og nogle ord med på vejen over regnbuen fortjener hun!!! Som ung, måtte jeg pænt vente i adskillige minutter, inden hun ville komme ud til mig, da hun da lige skulle vaskes og se pæn ud, inden hun kunne komme ud af sputnikken eller hængekøjen. ;-) Havde hun mulighed for det, brugte hun også en del tid oppe på køkkenbordet, hvor jeg havde en opvaskebalje med sæbevand stående, når jeg gjorde rent hos dem, mens de var ude. For hun skulle da lige vaskes, når nu der var sæbevand! Så altid en renlig og flot pige!!!!

Billedet er taget ca en uge inden hun døde:

Billede

Det er med stor sorg at jeg skriver dette. Og hun vil blive mindet og savnet af mig for evigt! Hun var min pige og min dronning lige til det sidste!!!! Positivt er det dog, at hun har lært den nye alfa op, så hun i dag minder meget om min nu savnede Gaya. Men jeg vil savne at snakke med Gaya hver dag. Alle de timer hun har givet mig af glæder - Og af sorger, som f.eks. da hun var kravlet om bag køleskabet...

Erling[

meldielto
DTF Forum Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: tirs feb 25, 2014 6:51 pm
Geografisk sted: Danmark

Re: Donaus Gaya 8.7.13 - 7.1.16

Indlæg af meldielto » fre jan 08, 2016 9:58 am

Åh hvor var hun altså bare fin :cry:

Må hun hilse de andre på den anden side af regnbue broen og hvile i fred!
Den bedste lyd i verdenen er gnasken af tænder

http://eifosrotter.weebly.com/

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Donaus Gaya 8.7.13 - 7.1.16

Indlæg af Lylle My » fre jan 08, 2016 2:12 pm

Nej, hvor var hun altså smuk. Det må have været et STORT tab, både for dig og for hendes veninder. :cry:
Men jeg kan virkelig godt unde hende, at hun lige så stille sagde farvel til livet i sit trygge hjem, omgivet af sine burkammerater.
Hvil i fred, pragtfulde Gaya. Må du blive lige så lykkelig på den anden side af regnbuen, som du var i denne verden. BilledeBillede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
RottenFelix
DTF Forum Medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons mar 09, 2016 6:09 am
Geografisk sted: Ribe

Re: Donaus Gaya 8.7.13 - 7.1.16

Indlæg af RottenFelix » tors mar 10, 2016 6:50 am

:cry:

Det er aldrig sjovt når det pludseligt kommer tæt på.. Men du fik heldigvis lang tid sammen med hende :)

Besvar