Farvel alle mine små totter

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Steffen Palludan
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 256
Tilmeldt: tirs feb 12, 2013 5:24 pm
Geografisk sted: Skive

Farvel alle mine små totter

Indlæg af Steffen Palludan » man jun 15, 2015 11:21 pm

jeg må jo sande at det største minus ved at få 4 rotter i samme alder, er at de skal her fra nogen lunde på samme tid

lige pt. føler jeg at det hele er gået ned af bakke, med hvad mine elskede dyr angår. og det er også der for at de alle får en samlet tråd.... jeg har slet ikke hjertet til at lave 4 separate tråde :(

men hvis vi tager dem fra en ende af.

Hell's Trish 15/2-13 - 16/4-15
Lille trisse. Du var altid den nederste rotte, men ikke desto mindre var du også den mest elskelige. du havde altid et godt gemyt og du elskede at snakke. du havde også et godt sove hjerte, du har ved flere lejligheder skræmt mig fordi du var så svær at vække.
når fremmede kom og skulle se jer, så var du også altid den der først kom over og hilste. fremmede var jo lig med endnu mere kæl og nus en i plejede, og det passede dig HELT fint.
men dagene gik og du var ved at være en gammel dame, og da du fik en knude under maven så vidste jeg at det snart var. der gik nogle uger og til sidst var det tid. du havde det ikke godt, så jeg fik dig hastet til dr. dyr. og hun gav mig ret i at det var bedst at du kom videre.
jeg har ingen kvaler ved at sige at du var min yndling, for det var du. og du skal vide at du er evigt savnet.

Hell's Etna 15/2-13 - 3/6-15
Etna. Du har altid været en bestemt dame der vidste hvad hun ville og ikke ville, og det er jo nok også den grund at du var overst i hirakiet.
da du kom hjem til mig sammen med din søster, var du meget sky. alt var farligt, og når i var ude på bordet og leget så blev du tit forskrækket over lyde, hvorefter du promte gemte dig bag buret. hvor har jeg dog brugt lang tid på at lokke dig ud der fra. Men til sidst lærte du da at når jeg kaldte så var der guf i sigte, og din mave var oftes mere overbevist end din hjerne :3
du fik også dig en søster/datter da jeg fik en ny lille tot hjem, som du tog dig rigtig godt af. og hun blev din wingman lige til det sidste. sammen kunne i alt.
Skæbnen var nogen lunde lig din søster. og til sidst blev det også tid til at sige farvel.
Du styrede byret med hård hånd. og alle respekterede dig. du er også evigt savnet, både uden for buret såvel som inde i buret.

Lily jan/feb'ish-13 - 15/6-15
Lily. Du kom ind efter at jeg havde mistet Tiger, og du havde mistet din bur kammerat, i et håb om at vi kunne hjælpe hinanden med vores tab. du kom hjem og blev sat sammen med banden. og det gik nu meget godt, i hilste på hinanden og du forsøgte med det samme at sætte dig i respekt. i var lidt oppe og toppes, men ikke noget jeg ikke havde set før. så jeg besluttede mig at sætte dig ind i buret til de andre.du gik starks ind i en sputnik og forsvarede den hæftigt. med jeg var ikke bekymret, for jeg havde jo altid fået af vide at så længe at der ikke er blod, så skal i nok finde ud af det.
men der gik ikke lang tid før du åbnede et 1½ cm langt sår i nakke på en af de andre, så i blev separeret igen.
jeg skulle nok have indset noget tidligere at du nok bare ville have haft det bedst med at komme videre, men jeg håbede på at du ville indse at de andre nu ikke var så onde som du gik og troede.
til sidst blev det dog til at jeg ikke ville mere. du var for aggrasiv over for de andre og gav dem tit sår når i var sammen. så nu jeg håber at du har det bedre sammen med din gamle bur kammerat.
Lily, jeg vil lyve hvis jeg sagde at jeg kom til at savne dig. men samtidig undskylder jeg også meget for at jeg aldrig fandt dit glade jeg. jeg tror på at du var en glad og dejlig rotte, som jeg bare ikke lærte godt nok at kende til at du blev tryk hos mig.

Figi's Medusa (ups kuld) 22/4-13 - 15/6-15
Lille Medusen, du har altid været den midste rotte i buret, selv efter at du blev ''stor''. men det skulle ikke forhindre dig i at bøffe de andre rundt. selvom at du ikke er anden end 2 måneder yngre end de andre, så har du har altid haft yngste status i buret, og du vidste lige hvordan at du skulle bruge det.
du kom her til sammen med din mor, og det hele var meget skræmmende til at starte med. men der gik ikke mange timer før du havde fundet din soulmate. du fandt dig straks til rette hos min alfa, som nød dig i fulde drag.
du har altid haft meget krudt at brænde af, og du var heller ikke bange for at vise dig når der kom gæster. du sprang rundt i buret indtil at du fik opmærksomhed. og med opmærksomhed kom guf, og det vidste du jo godt.
men sorgernes tid kom. først mistede du din mor, noget tid efter din tante Trish og kort efter det din reserve mor Etna. jeg forsøgte at sætte dig sammen med Lily, men der gik kun minuter før at hun havde splittet dit ene øjenlåg og en stor rift på kinden. og set på din alder, så ville jeg synes at det var synd at finde dig et nyt hjem, så jeg tog den sværer beslutning at det også var tid for jer.
hos dr. dyr, der gik det stille og roligt, du fik den første sprøjte, og du faldt i søvn i mine hænder. jeg synes næsten at jeg kunne se dig smile. jeg forrestille mig nok ting. men jeg er glad ved tanken.
Medusa, du var der altid når der skete noget, om det så var godt eller skidt :wink: ligeledes så vil du være evigt savnet.

Må i alle sove godt. det har været en hård tid/dag for mig, men jeg ved også at det var det bedste jeg kunne gøre for jer. sametidig skal det også siges at det har været de bedste 2½ år i mit liv. i har været de bedste rotte man kunne tænke sig. nu er buret så småt pakket samme og lagt på loftet, til næste gang at der komme nyt liv i huset. nu bliver det næste problem at vænne sig til det hjørne i huset hvor i stod, som lige pludselig er helt tomt.

og må i alle her på DTF have det godt. jeg ved godt at jeg nok ikke har været så aktiv her inde her på det sidste. men det har nu været godt at have jer alle i baghånden, men nu er det definitivt slut (ind til videre :3 )

Adios og pas godt på jeres dyr =D>
7/12-12 - ✝ 5/10-14 Tiramisu
15/2-13 - ✝ 16/4-15 Hell's Trish
15/2-13 - ✝ 3/6-15 Hell's Etna
jan/feb'ish-13 - ✝ 15/6-15 Lily
22/4-13 - ✝ 15/6-15 Figi's Medusa (ups kuld)

Tak for denne omgang mine små tøser

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Farvel alle mine små totter

Indlæg af Erling » tirs jun 16, 2015 2:56 pm

Hvor hårdt at skulle miste dem alle på en gang - Men også hårdt, når det "kun" er en enkelt der går.
Det er utroligt som de kan trænge ind i vore hjerter. Men det er altså nogle helt fantastiske små skabninger, som vi vil savne - Hver og en!

Erling.

Besvar