TNT Tiramisu aka. Tiger 7/12-12 - 5/10-14

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Steffen Palludan
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 256
Tilmeldt: tirs feb 12, 2013 5:24 pm
Geografisk sted: Skive

TNT Tiramisu aka. Tiger 7/12-12 - 5/10-14

Indlæg af Steffen Palludan » søn okt 05, 2014 11:51 pm

Lille søde Tiger, du kom med i flokken på bekostningen af din lille ''ups'' datter.
du var blevet med unger i en tidlig alder, og jeg faldt pladask for en af dem.
dagen hvor jeg skulle hente en af dine piger kom tættere og tættere på, og din daværende madmor spurgte mig ''Har du ikke lyst til at få mor med i handlen?''. der var lidt betænkningstid, men jeg valgte at tage dig med. og jeg har aldrig fortrudt... før i dag. årh hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne give min sorg til en anden.
Men med hjem kom du, og nøj hvor var du dejlig. du kom som sagt i selvskab med din lille pige. de to totter der allerede boede her hjemme var måske lige ''venlige'' nok til din datter. men du tog føringen og fik hilst på de to nye ansigter og der gik ikke mange minutter før i var som pot og pande.

jeg kan umuligt remse alle de ulykker og narrestreger som du og banden har lavet. jeg kan huske en masse men mange er også glemt.
men til gengæld er listen med de dejlige, hyggelig og fantastiske ting endnu længere. og jeg husker dem alle. du var bare en dejlig lille tot.

sorgernes dage kom over os. vi vidste det dog ikke endnu.
men en dag opdagede jeg at du bulede ud på maven. jeg fik dig straks til dr. dyr som kiggede på dig og sagde ''det ligner bare en væske ansamling, så jeg vil ikke gøre noget ved det''. hvor ville jeg dog at jeg ikke havde hørt efter og krævet at noget blev gjort. men du kom med hjem igen, og dagene gik. jeg kunne ikke se nogen bedring. tværtimod så synes din bule kun at blive ved med at vokse, så du kom til dr. dyr igen.
denne gang blev beskeden dog noget mere alvorlig. du havde fået mælkekirtelknuder, og vi opdage en mere da du blev undersøgt. dog ville dr. dyr ikke gøre noget da du ikke så ud til at blive hæmmet af det. så jeg fik dig med hjem igen.
det gik også fint, du tøffede rund som du plejede på trods af at dine knuder blev støre.
en dag da jeg kom hjem og gav jer guf, så var alt ikke som det plejede. du humpede og brugte slet ikke dit ene bagben. så jeg fik lavet en aftale med dyrlægen til næste dag. det var dog en aftale til kl. 11.30 så jeg fik fri for arbejde så du kunne blive tilset. og nej hvor var jeg dårlig tilpas. jeg troede at jeg skulle miste dig den dag.
vi var ''heldige'', du havde bare slået foden og fået en stor blodansamling. muligvis ved et fald pga. dine knuder. men nu forlangte jeg at noget skulle gøres. dr. dyr sagde dog at fordi dine knuder sad på hver sin side at maven, så ville det dog blive en lang og smertelig operation da den skulle gøres over 2 omgange, og set at din 2 års fødselsdag var om 3 måneder, så var oddsene ikke med dig. så vi besluttede at du kom med hjem igen. og så måtte vi ringe til dr. dyr når engang at du fik det værer.
der gik ikke lang tid. en måneds tid vil jeg tro. dine knuder blev hurtigt støre. med du lod dig ikke mærke af det.
i går kom dagen jeg frygtede. du havde været stille det meste af dagen og gad ikke snakke. om aftenen havde du lagt dig op på en af dine yndlings pladser. du havde det ikke godt, og din vejrtrækning var ujævn. klokken var mange og jeg vidste at dyrlægen havde lukket for dagen, så jeg måtte vente til dagen efter med at ringe.

så langt kom vi dog ikke. jeg havde fået min urolige natte søvn, og jeg gik ind for at tjekke på jer alle, og ikke mindst dig.
du havde lagt dig ned i bunden af buret ved siden af din yndlings hule. ved første øjekast så det ud som om din vejrtrækning havde lagt sig. men da jeg åbnede buret og så at ikke engang kom så meget som et blik som reaktion, løb det mig kold ned af ryggen. jeg satte en finger på din næse..... du var død. jeg tror ikke du havde været det i lang tid, for din næse var stadig våd.

jeg brugte det næste lange stykke tid på at finde en værdig måde at sende dig videre på. til sidst klippede jeg et stykke af jeres lege tæppe, og pakkede dig ind.
du har nu fået plads i haven der hvor solen skinner mest, og de pæneste blomster stadig står i flor.

Må du have det godt på den anden side. du er og vil blive savnet, min lille grå tiger :cry:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man okt 06, 2014 12:37 am

Puha, nu sidder jeg hér med en stor klump i halsen og våde øjne. Jeg kan forstå på Tigers livshistorie, at hun har givet dig utroligt mange glade stunder igennem sit liv. Og dem kan selv døden gudskelov aldrig tage fra dig. Hun vil for evigt være en del af dig... selv om hendes krop ikke længere kan være der.

Det var måske meget godt, at du ikke nåede at komme til dyrlægen med hende den sidste gang. Det var trods alt årsag til at hun sov ind i sit velkendte hjem, omgivet af sin elskede familie.
Sov sødt, lille Tiger. Du var så smuk.
Der er ingen tvivl om at du er MEGET savnet. :cry: :cry:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar