Sif 22.07.12 - 26.08.14

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
MariaNT
DTF Forum Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre okt 19, 2012 1:38 am
Geografisk sted: Århus

Sif 22.07.12 - 26.08.14

Indlæg af MariaNT » tirs aug 26, 2014 4:05 pm

For 2 timer siden sad min lille pige med sine søskende og gnaskede glad jordnødder i sig, men nu er hun væk. Tiden til dyrlægen var lige bestilt, og for en gangs skyld var det ligegyldigt om de små svinede.

Sif; Du var ikke planlagt, men buret virkede "ufærdigt" uden rotte nr. 3, så du blev hentet med det samme. Du var min lille eventyrprinsesse, altid aktiv og frisk lige til det sidste. Du elskede at tage formiddagslur i hængekøjen med dine søskende Pelle og Freja, og i den sidste tid også Minchen, jeg er lykkelig over at i 2 nåede at holde af hinanden før vi måtte sige farvel. Leverpostej og jordnødder var det bedste du vidste, og kunne man gemme sin nød og snuppe en fra de andre var det endnu bedre. En smuk lille pige var du, og selvom jeg vidste jeg ville græde, så overrasker den overvældende sorg mig.

Jeg elsker dig min lille Sif, Siffi-pigen, eventyrprinsesse. Ville ønske jeg kunne have holdt dig for evigt. Flokken er fattigere uden dig, og jeg ved dine søskende vil mangle dig.

Jeg skriver allerede nu, da jeg simpelthen ikke kan rumme alle de følelser jeg sidder alene med. Vidste godt de var ved at blive gamle, men at de skulle gå så stærkt kommer som et chok.

For knap en måned siden fandt jeg 2 små buler nederst på bugen, og i løbet af ingen tid var de vokset voldsomt. Dyrlægens dom var knuder på æggestokken, så der var intet at gøre. Sandsynligvis havde hun ikke ondt endnu, og jeg kunne havde fået hende med hjem. Måske ville vi allerede være nød til at komme igen om en uge, og til den tid ville hun med sikkerhed have smerter. Jeg kunne ikke gøre det mod hende og sagde farvel. Hun havde sin søster med til selskab, og det gjorde ondt langt ind i sjælen og se hende putte sig ind til hende indtil hun faldt i søvn.

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » tirs aug 26, 2014 5:53 pm

jeg har fundet et digt jeg syntes passer smukt til når vi må sige farvel til vores dejlige totter.

Jeg er ked af dig tab og håber du finder trøst i jeres dejlige minder sammen <3


Lend Me A Rat

I will lend a rat to you - for awhile, God said.
For you to love her while she lives, and mourn her when she's dead.
Maybe for twelve or thirty months -Or maybe two or three.

But will you, 'til I call her back, take care of her for me?
she'll bring her charms to gladden you; and should her stay be brief,
You'll always have her memories, as solace for your grief.

I cannot promise she will stay, since all from earth, return.
But there are lessons taught below, I want this rat to learn.
I've looked the whole world over, in search of teachers true.
And from the folk that crowd life's land, I have chosen you.
Now will you give her all your love, nor think the labour vain,
Nor hate me when I come to you, to take my rat again?

Then it was that I said: 'Dear Lord, thy will be done.'
For all the joys this rat will bring, the risk of grief I'll run.
I'll shelter her with tenderness, I'll love her while I may.
And for the happiness I've known, forever grateful stay.
But should you think to call her back, much sooner than we'd planned,
I'll brave the bitter grief that comes, and try to understand.
When this faithful soul departs this busy world of strife,
We'll have yet another rat, and love her all her life.

Besvar