Livmoderbetændelse / kræft

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Livmoderbetændelse / kræft

Indlæg af Erling » lør dec 31, 2016 5:14 am

Selvom ikke alt er gået helt som håbet, så overrasker hun nu altså alligevel. For hun virker til at have det ret godt. Man kan ikke se på hendes opførsel, at noget skulle være galt. Faktisk opfører hun sig i dag næsten lige så aktivt, som inden hun blev syg. Men kun tiden vil jo vise, hvilken vej det reelt går.

Jeg har givet dem kogt lever i små stykker, som var det godbidder... Det er der dog så "delte" meninger om... ;-) Pigerne synes ikke lever smager helt så godt som godbidder... ;-) Men Dagmar har heldigvis været den der først har taget et stykke, når jeg har givet det til dem. Tror hun måske ubevidst ved, at lever indeholder jern, som hun jo skal bruge mere af? Vi har det jo alle med ubevidst at vide, hvis vi mangler noget, og også ubevidst ved/kan smage, hvad vi mangler. Så det er jo kun godt, at det netop er hende der altid tager det første stykke. Og ja, de får alle tilbudt et stykke, så der ikke bliver kamp om hvem der skal have det "kedelige" stykke lever, mens de andre bliver "mætte" i rigtige godbidder, og hun risikerer slet ikke at få lever. Det er dog sjovt at se, hvor "menneskelige" de er. For pigerne er som altid ret gode til at spise grønt, mens mine fyre helst ikke vil spise grønt, når de får det. Til gengæld er fyrene ret glade for lever, for de ELSKER kød! Og lever er jo kød - Ergo smager lever godt - Synes mottoet at være hos fyrene. ;-) Fyrene har dog kun fået det tilbudt en gang, de mangler det jo ikke, men jeg ville da lige lade dem smage lidt - Det er jo ofte spændende lige at smage noget nyt. :-)

Har også givet pigerne brændenældete. Og det er noget de kan li! Der er tilsat lidt honning - Så det er jo en drik for rigtige rotter!!! ;-)

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Livmoderbetændelse / kræft

Indlæg af Lylle My » lør dec 31, 2016 8:31 pm

Alle tiders, at det lige er HENDE, der er allermest begejstret for leverstykkerne. Og ja, jeg tror du har ret i at hun netop har lyst til dem, fordi det er dét, hun har behov for lige nu. Det ER jo tit sådan, at dét kroppen har brug for, netop er dét man har mest lyst til. (bortset fra, når vi mennesker får en umanérlig lyst til at foræde os i slik og flødekager - men det kan jo være at vi så bare misforstår kroppens signaler, når den fortæller os at vi skal spise lidt flere søde, modne frugter... og så snupper vi en pose matador mix i stedet for) :P
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar