ung rotte bliver syg hele tiden

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

ung rotte bliver syg hele tiden

Indlæg af Dunse » lør maj 23, 2015 3:40 pm

hej alle.
Min ene tot Dumle på 5 måneder bliver ved med at blive syg :( det hele startede for knap to uger siden, han fra den ene dag til den anden fuldstændig sløv og slattten. så jeg tager til dyrlægen med ham der siger at selvom hun ikke kan høre voldsomme mislyde fra hans lunger tror hun det er en lungeinfektion af en art. han har nyst i et stykke tid også. Han bliver sat på baytril kur og retter sig i løbet af samme dag han får førte portion. han fik kuren i 10 dage. Lidt over halvvejs inde i kuren har han endnu en gang en dag hvor han er meget sløv og det virker som om han har tabt sig lidt. Han retter sig igen og er dagen efter tilbage til sit hyperaktive jeg.
Han fik sidste omgang antibiotika i forgårs. Og nu er han IGEN blevet sløj i løbet af nattten, for han havde det fint og hoppede rundt igår aftes som om intet var galt. han er sløv og slatten og trækker vejret hurtigt og det virker lidt som om han krummer ryg når ham går.. nogen der har et bud på hvad der foregår??? jeg vil bare gerne have han snart retter sig :( jeg har masser af baytril liggende, så har startet ham på det igen. Jeg har også Ronaxan piller nok til en uges kur, skulle jeg måske give ham det også??

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: ung rotte bliver syg hele tiden

Indlæg af erfort » lør maj 23, 2015 4:41 pm

Det lyder som om der måske kunne være noget andet og mere galt end alm lungebetændelse. Har du talt med dyrlægen om resultatet (eller manglen på samme) af behandlingen?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

Re: ung rotte bliver syg hele tiden

Indlæg af Dunse » lør maj 23, 2015 5:45 pm

nej det har jeg ikke da jeg ikke lige har pengene til at betale en weekend konsultation :/ har givet ham baytril igen og giver ham vand og lidt mad med en sprøjte så jeg er sikker på han får lidt i sig, må se hvordan han har det løbende og så ringe til dyrlægen efter pinsen.. ved ikke lige hvad jeg ellers skal gøre...

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: ung rotte bliver syg hele tiden

Indlæg af erfort » lør maj 23, 2015 5:54 pm

Dunse skrev:nej det har jeg ikke da jeg ikke lige har pengene til at betale en weekend konsultation :/ har givet ham baytril igen og giver ham vand og lidt mad med en sprøjte så jeg er sikker på han får lidt i sig, må se hvordan han har det løbende og så ringe til dyrlægen efter pinsen.. ved ikke lige hvad jeg ellers skal gøre...
Det er også smadder uheldigt at det sker lige netop inden pinsen.
Har du gjort noget ekstra for at holde ham varm? Jeg ved ikke om en varmepude, eller en flaske med varmt vand og et lunt tæppe måske kan hjælpe lidt, men det er jo mest hvis det drejer sig om lungebetændelse. Så kan det også være en god idé at få lidt kamillete med honning i ham.
Men jeg har desværre ikke så meget at byde ind med.
Vi har selv haft et par rotter med hjertefejl, som har reageret lidt som det du beskriver, men de har som regel været ældre før det viste sig.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Besvar