Pludselig død

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
LivsenMR
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors jul 12, 2018 9:12 pm

Pludselig død

Indlæg af LivsenMR » tors aug 09, 2018 2:30 pm

Hej.. jeg fandt min rotte død i bunden af buret i morges.. der var masser af blod ud af det ene øre.. Han har været frisk hel ind til det her skete.. er det en hjerneblødning? Og hvad kunne jeg have gjort for at forhindre dette? :cry:

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pludselig død

Indlæg af Lylle My » tors aug 09, 2018 11:19 pm

Puha, det véd jeg sørme ikke. Blødning fra øret er normalt tegn på en grim infektion i øret, men du nævner jo ikke noget om, at han skulle have haft symptomer på betændelse i mellemøret (hovedet hælder til den ene side, og rotten har dårlig balance)... men selvom en infektion i øret er smertefuldt, har jeg endnu aldrig hørt om en rotte, der er død af det.
Jeg skal ikke kunne sige, om en svulst i hjernen måske vil kunne give blødning fra øret - måske, hvis den har presset på noget, der har fået et større blodkar til at briste.

Men det er ren og skær gætteri fra min side. Dels er jeg jo ikke dyrlæge, og dels har jeg ikke set, om din lille dreng inden sin død havde nogle symptomer, som du måske ikke lige har bidt mærke i... Rotter er jo helt fantastiske til at skjule smerter og sygdom, så man skal vide præcis hvilke tegn man skal kigge efter, hvis man skal have en chance for at se, om de har smerter.

Det gør mig virkelig ondt for dig. Det er forfærdeligt at finde sit elskede kæledyr dødt. :cry: Var han stadig ung, eller var han en ældre herre?
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar