Hedvig's Kuld K (mink + cinnamon + fuzz)

Her kan du skrive hvordan det går med nyfødte kuld, og vise os billeder af dem som de bliver større.

Redaktør: Lylle My

Låst
Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Hedvig's Kuld K (mink + cinnamon + fuzz)

Indlæg af Hedvig » søn okt 19, 2014 7:20 pm

Det er snart lang tid siden jeg har vist kuld frem herinde, men denne gang er tiden lidt bedre, og jeg er så glad for det kuld jeg har lige nu, at der er umuligt ikke at måtte dele med nogle flere ;)

Hedvig's Kuld K er af Sweet Innocence og Zilu Rats' Ghost Rider.
Kuldet er født. 14. oktober '14, med 7.6 levende unger og 0.1 død.
Ungerne forventes at være mink og cinnamon, to er fuzz, og en overraskelse er rødøjet :)

Jeg vil med det samme gøre opmærksom på, at Ghost ved parringen kun var ca 11 måneder gl. Dette er valgt udfra grundig overvejelse i samarbejde med hans opdrætter, og efter kritisk vurdering af hans familie. Jeg er klar over, at det ikke lever op til dette forums anbefalinger, eller til min normale etik, men føler det er forsvarligt udfra mine egne standarder. Dette betyder endvidere, at kuldet ikke vil blive sat til salg herinde, da det ikke lever op til forummets krav.

Man kan læse meget mere om forældrene og mine tanker bag parringen, på kuldsiden på min hjemmeside: http://rotterede.hoshedvig.dk/Opdraet/K ... d%20K.html

Da begge forældre er fuzzbærere, er Michell fra Zilu Rats med på kuldet, og har som nævnt været med i hele planlægningsprocessen. Det har jeg valgt, fordi jeg respekterer at fuzz ikke er ligetil at avle på, og erkender at jeg ikke selv har særlig meget erfaring med fuzz på nuværende tidspunkt. Ghost er af hendes fuzz-linie, og Michell vurderede Sweeties fuzz-søn fra første kuld, før han flyttede hjemmefra.

Sweetie er en super dygtig mor, der de fleste dage lader mig pille og nusse uden brok. Nå, slut med snak, det vi er her for er jo billeder ;) Og jeg har 13 smukke vingummibamser der skal vises frem!
Først forældrene dog.

Mor, Sweetie, cinnamon berkshire db (306g):
Billede

Far, Ghost, mink berkshire dumbo (752g):
Billede

Maven (2 dage før fødsel):
Billede

Og så rejerne, her få timer efter de er født:
Billede
Billede
Billede

1 dag gamle:
Billede
Billede

3 dage gamle:
Billede
Billede
Billede

Alenya
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3078
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 11:33 pm
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Alenya » søn okt 19, 2014 8:39 pm

Tillykke med rejerne :)
Vil lige bemærke at du sagtens kan sætte ungerne til salg herinde.. Avlsvejledningnen er vejledende, så vælger man at anvende en han eller hun der er yngre end vejledt, er det ikke imod reglerne at sælge ungerne herinde - såfremt de er avlede efter ordentlige metoder, som jeg ved du gør ;)
¤Camilla¤
Billede

Brugeravatar
Tara
DTF Forum Medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: man jul 12, 2010 2:40 pm

Indlæg af Tara » søn okt 19, 2014 9:45 pm

Tillykke med baby-totter <3

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » søn okt 19, 2014 9:47 pm

Åhh, jeg går og drømmer om en lille Mink baby :shock:

Tillykke med dem alle sammen! De er fine!
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Hedvig » man okt 20, 2014 12:11 am

Mange tak, ja de er super lækre :)

Okay, tak Alenya - så huskede jeg forkert :)
Billede

Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Hedvig » man okt 20, 2014 4:38 pm

Billeder og en lille video fra igår aftes, hvor ungerne var 5 dage gamle.

Dette kuld er født en dag tidligere end jeg er vant til, og vejede også en bid mindre ved fødslen end jeg ellers har oplevet. Derudover synes jeg ikke de er nær så store eller udviklede som unger plejer at være når de er omkring en uge, men de er smukke og virker sunde og raske, så mon ikke de kommer efter det. Dejlige er de i hvert fald.

Jeg synes det er vildt nuttet, hvordan små rejer kravler rundt og putter sig ind imellem hinanden, så tænkte jeg ville dele det med jer. Synes man kan genkende meget af deres skubben-ind-under-hinanden hos voksne tamrotter.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs2v2g1t4F4

Billede
Billede
Billede
Billede

Låst