NiceRats Kuld I - Tudse & El Guapo

Her kan du skrive hvordan det går med nyfødte kuld, og vise os billeder af dem som de bliver større.

Redaktør: Lylle My

Låst
nicegirl79
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2341
Tilmeldt: søn aug 21, 2011 4:55 pm
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

NiceRats Kuld I - Tudse & El Guapo

Indlæg af nicegirl79 » lør aug 16, 2014 10:37 pm

Mor : Puks Aithusa
Født: 10. November 2013
Fæntotype : Burmese Berkshire Dumbo

Far : Filstalnager`s El Guapo
født : 9. Juli 2013
Fænotype : Burmese hooded mm. dumbo

Info om kuldet :
Onsdag d. 13 august ca. 6.45 vågner jeg ved at Tudsen er i gang med at føde. Da jeg tjekker hende igen omkring ved kl 11 har hun kun født 3 levende unger og 1 død. jeg vender den med en anden opdrætter, LUX, hvor jeg beslutter mig for at kontakte dyrlægen. Dyrlægen ber mig se tiden an, og kontakte dem, hvis der ikke sker mere inden for de næste par timer. Det gør der IKKE, så kl 16.10 havner vi hos dyrlægen, som giver Tudsen ve-stimulerende, samtidig får jeg noget med, jeg kan give hende i løbet af aftnen, hvis der blir brug for det...
Senere samme aften har Tudsen kraftige veer, og da jeg ser en død unge i hendes rede, tror jeg hun har gang i det. MEN det skulle næste morgen (torsdag d. 14) vise sig, at det er den ene af de 3 unger, der er død. Panikken breder sig, jeg kontakter dyrlægen, som ber mig komme med hende kl 13, med henblik på et kejsersnit.
Jeg vender samtlige scenarier med Opdrættet LUX, og gardere mig med erstatning og pippe til at støttefodre, og får kontaktet opdrættet Yui, som har en mor med unger, hun vil tage ungerne ind til hendes hun, skulle det værst tænkelige ske.
Da jeg skal til at pakke Tudsen, har hun bygget en ny rede, hun pipper af mig, og da jeg får kigget i hendes oprindelige rede, ligger de 2 levende blandt 3 døde. TUDSEN ER BEGYNDT AT FØDE IGEN...!! i den nye rede finder jeg nok en død unge, allle halvrådne og MEGET for store. Jeg fjerner dem, tager de 2 levende, og passer dem, så Tudsen kan blive færdig. Tudsen føder 4 yderligere halvrådne kæmpe unger. Jeg forsøger efterfølgende at lægge de 2 overlevende babyer til tudsen, så de kan få deres mor. Men tudsen er forståelig nok fuldstændig udmattet, og magter derfor slet ikke, at tage sig af de 2. Jeg beslutter derfor at fortsætte med at passe babyerne, indtil tudsen kommer sig, dagen går, med mad til de små hver anden time. Natten til fredag d. 15., kl 2, får babyerne mad, vågner igen kl 4, og forsøger at give dem mad igen. MEN ungerne nægter at samarbejde, og jeg får intet mad lokket i dem, jeg er psykisk og fysisk udmattet, og i ren frustration beslutter jeg derfor at lægge ungerne op til deres mor, med forventning om at de nok er døde næste dag. om morgen går jeg op, for at kigge til tudse og evt fjerne de døde unger. MEN!!! under tudsen lå en sprællevende baby, i fuld gang med at få mad <3 senere finder jeg også den anden baby, med maven fuld af mad. I skrivende stund går det fint, der er desværre en risiko for babyerne stadig kan falde fra, pga den svære start, men for hver dag der går, stiger håbet :D

Billede

Billede

Pernille
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 430
Tilmeldt: søn dec 12, 2010 2:49 am
Geografisk sted: København NV

Indlæg af Pernille » søn aug 17, 2014 12:24 pm

Puha, en svær start! Jeg krydser fingre for de to bebser og deres mor. Måske hun bare skulle have lov til at sove, sove, sove ovenpå så hård en fødsel :)
Hilsen Pernille, Helga, Minni, Ghita og Tia.
- Nu med hjemmeside: www.pernillesrotter.weebly.com (under opbygning)

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » søn aug 17, 2014 12:41 pm

<3 <3 <3

Jeg beder til at de klarer den. [-o<
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Låst