Min Datter's snegle :)

Her kan I vise billeder som ikke er af rotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Mialbel
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 114
Tilmeldt: ons mar 13, 2013 2:10 pm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Min Datter's snegle :)

Indlæg af Mialbel » man jul 07, 2014 5:53 pm

- Eller i hvert fald to af dem (ud af en billion)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » man jul 07, 2014 8:01 pm

Det er så underligt, men de er altså ret så fine alligevel :D
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » man jul 07, 2014 10:33 pm

Ad :shock:
Flotte billeder vil jeg sige, men snegle som kæledyr :)
** Bidt af rotter **

Steffen Palludan
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 256
Tilmeldt: tirs feb 12, 2013 5:24 pm
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Steffen Palludan » man jul 07, 2014 11:19 pm

Webmor skrev:Ad :shock:
Flotte billeder vil jeg sige, men snegle som kæledyr :)
kom ikke og fortæl mig at du ikke har hørt samme sætning. bare med rotter i stedet for snegle :P

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » man jul 07, 2014 11:31 pm

Steffen Palludan skrev:
Webmor skrev:Ad :shock:
Flotte billeder vil jeg sige, men snegle som kæledyr :)
kom ikke og fortæl mig at du ikke har hørt samme sætning. bare med rotter i stedet for snegle :P
Jo præcis! :wink:
Det har jeg mange gange, synes det er nogle flotte billeder, men synes da ikke rigtig snegle kan betrages som kæledyr, men er vel lidt det samme som fisk og andre "iagtage" dyr :D
** Bidt af rotter **

Thorsson
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 154
Tilmeldt: lør jun 01, 2013 6:18 pm
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Indlæg af Thorsson » man jul 07, 2014 11:36 pm

Flotte billeder :) elsker det 2. sidste billede I'm sexy and I know it" :lol:
Dog maa jeg sige aerlig at snegle nok ikke lige er mig, men sjove er de :wink:
Mvh. Michelle :)

Tidligere Ratata&Tutte.

Beklager men når jeg skriver fra min computer kan jeg ikke skrive æ, ø og å

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » tirs jul 08, 2014 9:39 am

:D NUUUURHH, hvor er de bare SØDE! Hvad slags snegle er det? Er det nogen, der er købt som terrariedyr, eller er det bare "vilde" snegle, som din datter har forfremmet til kæledyr? :lol:

Jeg forstår udmærket hendes fascination af de små væsener, for jeg synes selv at snegle er smukke (bortset fra dræbersnegle, der mest af alt ligner en lille hundebæ), og i foråret gik jeg selv rundt og samlede masser af store kældersnegle - også kaldet leopardsnegle eller plettede gråsnegle - og har bortført dem til min egen have... De er nemlig ret territoriale, og er som fuldvoksne én af dræbersneglenes stærkeste naturlige fjender.
Så nu har jeg masser af store leopardsnegle i min have, og kun nogle få dræbersnegle - hæ-hæ-hæ. :P

Jeg har også prøvet at holde en snegl som kæledyr. Da min søn var 10 år, kom han hjem med en stor vinbjergsnegl, han havde fundet i parken. Den fik et terrarium at gå i, og vi gav den noget salat at spise og døbte den Nuser. Jeg forsøgte flere gange at få den til at spise normal sneglemad som rådne planter og andet godt, men Nuser var lynhurtigt blevet møgforkælet, og nægtede pure at spise andet end frisk salat... så jeg måtte drysse noget vitamin- og mineralpulver på salaten og lægge en mineralsten til fugle ned i terrariet, så han kunne få alt dét, han havde brug for .

Vi kunne tælle os til på hans hus' "åreringe", at han må have været tre år, da vi fik ham. Han levede tre år mere i vores hjem - og var et højt elsket kæledyr, så da han døde var det en stor sorg. Jeg rensede huset og begravede den døde krop ude i haven... og sneglehuset står stadig på min hylde som et minde om den nuttede lille vinbjergsnegl, der var en del af vores liv i tre lange, dejlige år. :mrgreen:

Jeg vil lige kigge i mine gamle USB-stik, om jeg kan finde nogle billeder af ham. Så kan jeg lave min egen "snegletråd", så din datter kan se at hun ikke er ene om at synes, at snegle er nogle rigtig nuttede dyr at dele sit hjem med.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Mialbel
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 114
Tilmeldt: ons mar 13, 2013 2:10 pm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Indlæg af Mialbel » ons jul 16, 2014 12:41 pm

Hellsus skrev:Det er så underligt, men de er altså ret så fine alligevel :D
haha ja :D :D
Webmor skrev:Ad :shock:
Flotte billeder vil jeg sige, men snegle som kæledyr :)
Ville nok ikke kategorisere dem som kæledyr men mere hobby-se-på-dyr der bliver håndteret i ny og næ når de skal vises frem :P
Thorsson skrev:Flotte billeder :) elsker det 2. sidste billede I'm sexy and I know it" :lol:
Dog maa jeg sige aerlig at snegle nok ikke lige er mig, men sjove er de :wink:
Hehe Tak!
Snegle var heller ikke liiiige mig til at starte med, det var for min Datter's skyld at vi fik dem da det er hendes ynglings dyr men nu er interessen vokset fra min side :P

Mialbel
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 114
Tilmeldt: ons mar 13, 2013 2:10 pm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Indlæg af Mialbel » ons jul 16, 2014 12:55 pm

Lylle My skrev::D NUUUURHH, hvor er de bare SØDE! Hvad slags snegle er det? Er det nogen, der er købt som terrariedyr, eller er det bare "vilde" snegle, som din datter har forfremmet til kæledyr? :lol:

Jeg forstår udmærket hendes fascination af de små væsener, for jeg synes selv at snegle er smukke (bortset fra dræbersnegle, der mest af alt ligner en lille hundebæ), og i foråret gik jeg selv rundt og samlede masser af store kældersnegle - også kaldet leopardsnegle eller plettede gråsnegle - og har bortført dem til min egen have... De er nemlig ret territoriale, og er som fuldvoksne én af dræbersneglenes stærkeste naturlige fjender.
Så nu har jeg masser af store leopardsnegle i min have, og kun nogle få dræbersnegle - hæ-hæ-hæ. :P

Jeg har også prøvet at holde en snegl som kæledyr. Da min søn var 10 år, kom han hjem med en stor vinbjergsnegl, han havde fundet i parken. Den fik et terrarium at gå i, og vi gav den noget salat at spise og døbte den Nuser. Jeg forsøgte flere gange at få den til at spise normal sneglemad som rådne planter og andet godt, men Nuser var lynhurtigt blevet møgforkælet, og nægtede pure at spise andet end frisk salat... så jeg måtte drysse noget vitamin- og mineralpulver på salaten og lægge en mineralsten til fugle ned i terrariet, så han kunne få alt dét, han havde brug for .

Vi kunne tælle os til på hans hus' "åreringe", at han må have været tre år, da vi fik ham. Han levede tre år mere i vores hjem - og var et højt elsket kæledyr, så da han døde var det en stor sorg. Jeg rensede huset og begravede den døde krop ude i haven... og sneglehuset står stadig på min hylde som et minde om den nuttede lille vinbjergsnegl, der var en del af vores liv i tre lange, dejlige år. :mrgreen:

Jeg vil lige kigge i mine gamle USB-stik, om jeg kan finde nogle billeder af ham. Så kan jeg lave min egen "snegletråd", så din datter kan se at hun ikke er ene om at synes, at snegle er nogle rigtig nuttede dyr at dele sit hjem med.
Ja de er faktisk ret søde når man har vænnet sig til dem :D hehe
Disse to er Achatina Reticulata men vi har også godt 15 voksne Vinbjerg snegle og deres unger, de voksne er vildtfanget af min datter, uanset hvor hun har været henne så kommer hun hjem med en i lommen, eller det gjorde hun inden hun fik sine Retics :D
De lagde så en masse æg og nu er der også baby-vinbjerg!

det er lidt vildt at i nåede at have den i 3 år alligevel :D de er jo heldigvis ret nemme at holde! men de fleste havde nok sat den ud igen, så det er ret sjovt :D
Vi håber at vores også holder en maaaange år! :P

vicky
DTF Forum Medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør maj 24, 2014 8:01 pm
Geografisk sted: KBH K

Indlæg af vicky » ons jul 16, 2014 4:58 pm

Hvordan holder I jeres vinbjerg snegle?

Mialbel
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 114
Tilmeldt: ons mar 13, 2013 2:10 pm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Indlæg af Mialbel » tors okt 09, 2014 7:19 pm

vicky skrev:Hvordan holder I jeres vinbjerg snegle?
Vi har ikke flere men ellers meget ligesom de store.
I et terrarie med jord, tørrede blade, grene og potter. Så får de grønt dagligt + en god dusch og så har de altid adgang til kalk i form af æggeskal eller sepiaskal :)

Brugeravatar
MissJennie
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons jun 02, 2010 6:46 pm
Geografisk sted: Herning

Indlæg af MissJennie » fre okt 10, 2014 5:26 am

Der er jo de snegle du har snakket om :D Jeg synes det er lidt
sejt, at hun er så vild med dem :P

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Re: Min Datter's snegle :)

Indlæg af Ammit » fre feb 20, 2015 11:55 am

Jeg havde snegle som kæledyr, da jeg var lille - de er faktisk ret søde. :D
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Besvar