Hvil i fred, min skønne gamle Mille Møgkat. :'(

Her kan I vise billeder som ikke er af rotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Hvil i fred, min skønne gamle Mille Møgkat. :'(

Indlæg af Lylle My » man sep 16, 2013 9:28 pm

Ak ja, så gik den altså ikke længere... I løbet af den sidste uges tid er gamle Mille Møgkats helbred gået hurtigt ned ad bakke igen, og vægten raslede ned. Han var rimeligt stærk og stort set smertefri lige til det sidste, så det var en MEGET svær beslutning at få ham aflivet... men torsdag besluttede jeg mig for, at nu var der ingen vej udenom. Han spiste og spiste og spiste, men uanset hvor meget han fik ned, røg det igennem hans tarmsystem med eksplosionsagtig fart - og kom ud fuldstændig ufordøjet som en tyndtflydende, slimet suppe, der praktisk taget ingen lugt havde (et godt tegn på, at ingen næringsstoffer overhovedet var blevet optaget i hans krop). :cry:

Hér i eftermiddags kom min dejlige dyrlæge Bo hjem til mig og aflivede ham. Selvom Mille øjeblikkeligt genkendte ham som en dyrlæge - og gjorde sit bedste for at true ham til underkastelse - behandlede Bo ham så nænsomt og respektfuldt, at den gamle krigerkat til sidst besluttede, at han var god nok - og kun protesterede en smule, da han fik den bedøvende indsprøjtning i nakken.

Mens han fik aflivningssprøjten, sad min voksne søn med hænderne ved Milles hoved, så han kunne sove ind til lugten af dét menneske, han altid har elsket højest i hele verden, De to er vokset op sammen, og min søn regner selv katten for at være hans bror, frem for "bare" at være et kæledyr... så han besluttede, at katten ikke bare skulle afleveres til forbrænding (vi har ikke plads i haven til at begrave ham). Han vil have ham urnekremeret, og så må vi lige finde ud af om urnen skal stå hjemme på min søns værelse, eller den skal sættes i jorden i et lille fredeligt hjørne ude i min have.

Lige nu ligger Mille Møgkat i sin yndlings-hyggekasse på "lit de parade" hjemme i min stue i et døgn, og i morgen bringer jeg ham ud til dyrlægen, så han kan blive behørigt kremeret.

KORS, hvor jeg savner ham. En kat af hans format finder jeg helt sikkert aldrig igen. :cry:
Men samtidig glæder jeg mig over, at al mit arbejde med hans nye foderplan LIGE gav ham tre ekstra måneder med et godt helbred, så han kunne nyde sommeren ude i haven - med at snuse rundt, studere børnene, der legede på legepladsen udenfor - og mobbe alle de vilde fugle, der kom for at mæske sig i fuglefrøene på terrassen.

Sov sødt, min dejlige gamle pitbull-kat. :cry: :cry: :cry:

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: man nov 08, 2004 8:38 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » man sep 16, 2013 9:40 pm

Årh Lylle My det gør mig virkelig ondt! :cry: Mille Møgkat var helt speciel! Ikke kun for dig, men også for alle os rottetosser, der har grint og grædt til alle historierne om Mille Møgkat! Sikke et tab! Hvil i fred du farlige tigerdyr... Kærlige tanker og en krammer fra lille mig.

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man sep 16, 2013 9:53 pm

Mange tak, Kat. Os der kender Mille Møgkat, har ellers altid holdt på, at han var udødelig - simpelthen, fordi hver gang Døden bare forsøgte at nærme sig for at kappe hans livstråd - så ville Mille flå ham i stumper og stykker. :lol:

MEEEN Døden spiller ikke rent spil. Han hentede hjælp hos sine søstre, Elle (alderdom) og Sot (sygdom)... og dé kunne altså luske sig helt tæt på, uden at katten opdagede dem.

DÅÅÅÅÅME Død... Han vinder sgi hver eneste gang. :evil:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » man sep 16, 2013 10:19 pm

Øv øv, jeg var da også næsten begyndt at tro at din kære kampkat ville leve for evigt.
Med din beskrivelse af selve aflivningen, er det næsten som om han følte sig parat. Nu har han bekæmpet den fæle dyrlæge så han efterhånden må fortjene en plads i Valhalla, og alligevel vælger han at gå bort på en rolig og værdig måde.
Dejligt at i var der hos ham til det sidste.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

LUX Rotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7469
Tilmeldt: ons dec 12, 2007 12:38 pm
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Indlæg af LUX Rotter » man sep 16, 2013 10:39 pm

Åååååh Mille Møgkat :(
Hvem skal nu komme og hilse på?
Også selvom du ik gad snakke med mig, så var du alligevel aaalt for nysgerrig til bare at lade mig gå ind uden en hilsen.

Hvil i fred gamle mis <3
Sofie

Kun 4 rotter tilbage pt
Kastraten Corvus og pigerne Ducky, Annie & Elvira

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man sep 16, 2013 11:03 pm

He-he, erfort - du har sgi da ret... Valhalla er selvfølgelig det HELT rigtige sted for Mille at komme hen (hvis de gamle guder ellers tør ha' ham gående dér). :lol:

Jeg har ellers tænkt, at han var selvskreven til en plads i Himlen. Fanden TØR nemlig ikke la' ham komme ind i helvede - og skt. Peter vil helt sikkert fortryde det, hvis han prøver at forhindre Mille i at komme igennem Himmelens perleport. :|

Tusind tak, LUX. Ja, du har altid været ét af de sjældne mennesker, som han ikke straks jagede væk med en rasende mjaven - og en håndfuld kløer.
Så du kan være forvisset om, at han VIRKELIG må ha' kunnet li' dig. :wink:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
mette_rat
Rotternes Herre
Indlæg: 1026
Tilmeldt: tirs okt 21, 2003 8:48 pm

Indlæg af mette_rat » tirs sep 17, 2013 11:40 am

det gør mig så ondt :cry: jeg kendte ham kun gemmen dine mille møgkat historier, men ved hvor elsket han var.

Brugeravatar
Larm
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3291
Tilmeldt: ons sep 17, 2008 12:31 pm
Geografisk sted: Bergen, Norge
Kontakt:

Indlæg af Larm » tirs sep 17, 2013 3:45 pm

:cry: :cry: :cry:
Lisbeth
Rottedrenge: Pjusken, Sirius, Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Dumbus og Sølvgutten
Rottepiger: Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Lille Prikk, Aurora og Blaze

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » tirs sep 17, 2013 5:16 pm

Hvil i fred smukke Mille Møgkat. :cry: :cry: :cry:
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Rubberdog87
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3264
Tilmeldt: søn sep 02, 2007 11:06 am
Geografisk sted: København

Indlæg af Rubberdog87 » fre sep 20, 2013 12:32 am

Åh.. Først set det nu :-(

Gør mig så ked af det.. Men når der nu skulle være, så var det alligevel fantastisk at du formåede at give ham de 3 ekstra måneder og sommeren med..

Jeg vil savne både historier og billeder af din pittbull-kat!

Trøstekram!
Hilsen Annika og Rotterne: Pippi og Molly..
(*)Shira, Saga, Emma, Bella, Abbie, Cookie, Lulu, Gaby, Pepsi, Bamse, Safi og Eddie<3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » fre sep 20, 2013 1:27 am

Tak skal du ha', Rubber... Ja, hjemmet er også lidt tomt nu. Heldigvis er rotterne gode til at trøste mig. De er NÆSTEN lige så gode til at drille mig, som møgkatten var. (men de kan nu alligevel ikke hoppe op i min seng om natten for at flå mine bare ben til blods - eller tisse på min pude)

Tænk, at man kan komme til at savne dén form for kærlighedsytringer. :?
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar