Fra reje til 5 uger i billeder

Hvor gammel bør en hunrotte være, når hun bruges i avl. Hvor gamle skal unger være, før de tages fra? Hvad er et recessivt gen? Hvad får jeg hvis jeg parrer en Beige Self Dumbo med en Siamese Rex Dumbobærer? Er locus og loci navne på et tamrotte søskende par? Her debatteres alt om opdræt samt genetiske forhold.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Alenya
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3078
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 11:33 pm
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Fra reje til 5 uger i billeder

Indlæg af Alenya » tirs nov 05, 2013 11:51 pm

Jeg fik jo det her kuld med 2 unger af hvert køn, så jeg besluttede at tage daglige billeder af dem og stykke en hel side sammen hvor man følger dem fra reje til 5 uger (undtagen 2 dage).. Der er lavet lidt beskrivelser af den udvikling jeg har set hos dem og ud fra mine egne erfaringer som opdrætter og de kuld jeg har fulgt løbende.. Jeg har længe ville lave sådan en side på dansk, da jeg kun har set den på andre sprog..
Så her er en samlet side om ungens udvikling fra reje til 5 uger gammel, med kønsbedømmelse, så det kan hjælpe lidt nye til at se kønnet på deres babyer ;)
http://www.alenya.dk/ungens-udvikling.html
¤Camilla¤
Billede

Fnyff
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 459
Tilmeldt: fre jan 25, 2013 3:09 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Indlæg af Fnyff » ons nov 06, 2013 1:34 pm

Hold op hvor ser det godt ud. Hatten af for for arbejde :-)
Madmor til ...
En pokkers masse elskede og skønne drenge og piger i alle aldre og størrelser <3

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » ons nov 06, 2013 5:59 pm

Hold op, hvor går det stærkt! Glæder mig selv til engang at opleve udviklingen fra reje til 5 uger :)
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

Mialbel
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 114
Tilmeldt: ons mar 13, 2013 2:10 pm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Indlæg af Mialbel » lør dec 14, 2013 5:53 pm

Vi har næsten gjort det samme, vi har bare i stedet valgt at blive ved hele livet hos to af vores unger men dog ikke med billeder hver dag indtil de er 5 uger hehe :D
http://zilu-rats.weebly.com/rotte-dagbog.html

Besvar