Hvis man skal transportere en rotte fra DK til Grønland

Interessante artikler, artikeldatabaser og andet godt læsestof.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
E*star
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 390
Tilmeldt: man mar 23, 2009 3:39 pm
Geografisk sted: Grønland

Hvis man skal transportere en rotte fra DK til Grønland

Indlæg af E*star » fre maj 29, 2009 4:35 pm

Nu ved jeg ikke lige hvor meget i har brug for informationen jeg kommer med, men jeg synes det er nyttigt, da det kan være vildt besværligt!
Men for at få en tamrotte med fra Danmark til Grønland, så skal man starte med at få en tilladelse fra Grønlands Repræsentation som ligger i København (tlf. nr. 32833800)
Der skal man nævne:
Hvilken art det er, hvilket køn, hvor mange der er og hvor gammel den er. Og selvfølgelig også rejsedatoen, da tilladelsen kun gælder den dato.
Også selvfølgelig personlige oplysninger.

Derefter mailer i til Air Greenland (da det er højst sandsynligt det rejseselskab man rejser med) som har mailen: info@airgreenland.gl
Så skriver man hvad man hedder og hvad ens booking nr. er.
Der skal man også nævne hvilken art det er og hvor mange og hvor stor ens transportkasse er og hvor meget det ca. kommer til at veje. Det skal selvfølgelig være en godkendt transportkasse.
Gud, var ved at glemme at man skal betale transportkassen (og dyret) som overvægt, da den ikke er inkluderet i de 20 kg man selv må medbringe, så jo tungere jo dyrere...

Så skulle den være hjemme :)

(Når man ringer til Grønlands repræsentation, så plejer de at sige man skal spørge den kommune man skal rejse hen til, men det passer ikke, for når man spørger kommunen, så siger de man skal ringe til dyrlægen, hvor dyrlægen så siger man skal ringe til Grønlands Repræsentation, så man kan lige så godt sige til Grønlands repræsentation med det samme, at det er DEM man skal have godkendelsen af!)
Det er forresten mine egne oplevelser og det er den måde jeg har fået rotter op til Grønland, så i skal ikke hive fat i mig, hvis de en eller anden dag laangt forude har lavet en ny regel...
Senest rettet af E*star fre maj 29, 2009 4:56 pm, rettet i alt 2 gange.
Krammer fra mine små totter <3

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » fre maj 29, 2009 4:40 pm

Ingen sundhedsattester e.lign...??
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

Brugeravatar
E*star
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 390
Tilmeldt: man mar 23, 2009 3:39 pm
Geografisk sted: Grønland

Indlæg af E*star » fre maj 29, 2009 4:43 pm

der er ikke blevet bedt om sundhedsattester hver gang jeg har sku' tage dem med... så det regner jeg ikke med...
Deres regler siger også man ikke behøver en sundhedsattest på f.eks. hamster, egern, akvariefisk skildpadder osv. så må en rotte jo høre under det her, for der står ikke nogen om rotter i deres regler, da det ikke er et kendt kæledyr i Grønland.
Men den må vel ses som alle andre gnavere...
Krammer fra mine små totter <3

Besvar