Må-få-liste

Interessante artikler, artikeldatabaser og andet godt læsestof.

Redaktør: Lylle My

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » tirs maj 03, 2011 8:03 pm

Jeg giver aldrig mine rotter blommer, pga. jeg har hørt, der skulle være blåsyre inde omkring stenen på dem. Men hvis det er en stor blomme, gør det vel ikke noget, man giver dem et stykke af det yderste frugtkød?
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Ainec
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 346
Tilmeldt: ons mar 30, 2011 10:26 am

Indlæg af Ainec » tirs maj 03, 2011 9:13 pm

det er nemligt det jeg også har læst om blommer, så kunne ikke forstå at de er på må få listen....
Jeg ved det ærligt ikke, men tror ikke at jeg tør at give dem det :-) Vil ikke risikere at der sker mine totter noget :shock:

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons maj 04, 2011 4:28 am

Sådan har jeg det også. Så hellere lade være. Der er så mange andre gode ting, de kan få, så hvorfor risikere noget? Hehe. :)
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » ons maj 04, 2011 7:46 am

Mine har ved flere lejligheder selv taget en af mine blommer og gladeligt ædt det hele -alt der har været tilbage var en lille stump sten. Der har ikke været nogen forandring hos dem i den forbindelse.

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » ons maj 04, 2011 8:51 am

Du mangler tun på listen over fisk :D
Det elsker mine i hvertfald.. mig, hunden og pigerne sad da glædeligt og delte en dåse her den anden dag (hvor ulækkert det end lyder :oops: )
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Trutfant
Rotternes Herre
Indlæg: 1028
Tilmeldt: lør maj 24, 2008 1:25 am
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Trutfant » ons maj 04, 2011 9:50 am

Druer, tomat og banan står under "grønt". De er frugt. :)

De må også får jordbær, hindbær, brombær, blåbær og pære
Billede

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons maj 04, 2011 6:11 pm

Er tun ikke en af de fisk, der har allermest tungmetaller i sig? Eller er det bare, fordi det er på dåse normalt? Almindelig frisk tun må man vel godt give dem - eller? Bliver også lige i tvivl, da jeg sjældent spiser tun, og aldrig har givet mine totter det selv. :)
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » ons maj 04, 2011 6:48 pm

Ammit skrev:Er tun ikke en af de fisk, der har allermest tungmetaller i sig? Eller er det bare, fordi det er på dåse normalt? Almindelig frisk tun må man vel godt give dem - eller? Bliver også lige i tvivl, da jeg sjældent spiser tun, og aldrig har givet mine totter det selv. :)
Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.
Makrel skulle vist også være en med en del tungmetal i, men ikke så slemt som tun.

Men det har ingen betydning, medmindre man ofte spiser tun.
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » ons maj 04, 2011 9:38 pm

>Maria< skrev: Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.
Makrel skulle vist også være en med en del tungmetal i, men ikke så slemt som tun.

Men det har ingen betydning, medmindre man ofte spiser tun.
Så man må gerne give sine rotter tun, så længe det ikke er for tit? :)
Har kun givet dem tun én gang. :)
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » ons maj 04, 2011 10:33 pm

amaliebaad skrev:
>Maria< skrev: Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.
Makrel skulle vist også være en med en del tungmetal i, men ikke så slemt som tun.

Men det har ingen betydning, medmindre man ofte spiser tun.
Så man må gerne give sine rotter tun, så længe det ikke er for tit? :)
Har kun givet dem tun én gang. :)
Så længe det ikke er for meget af gangen og ikke for tit, mener jeg ikke det er noget problem. En lille smagsprøve er fint :)
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
carolinas
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn maj 09, 2010 5:50 pm
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af carolinas » tirs jul 05, 2011 6:49 pm

Hvad med Radiser ? må de få dem ??

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Indlæg: 1805
Tilmeldt: søn feb 14, 2010 11:09 pm
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » søn okt 23, 2011 12:44 pm

Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 12:52 pm

HoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?
Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urt ;)
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Indlæg: 1805
Tilmeldt: søn feb 14, 2010 11:09 pm
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » søn okt 23, 2011 7:04 pm

>Maria< skrev:
HoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?
Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urt ;)
Okay, var nemlig usikker på om de måtte få de urter der kan være i urte te. Har fået en som har været god at drikke, mens jeg var forkølet, så tænker den måske kan være god for dem også.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 7:23 pm

HoRiZon skrev:
>Maria< skrev:
HoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?
Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urt ;)
Okay, var nemlig usikker på om de måtte få de urter der kan være i urte te. Har fået en som har været god at drikke, mens jeg var forkølet, så tænker den måske kan være god for dem også.
Umiddelbart tror jeg ikke der er nogen der er giftige for rotter af de der kan være i sådan en te :)
Inter album et nigrum, varietate

Besvar