Halløjsa til folket :)

Her kan du skrive et par ord om dig selv.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Sweets
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre dec 09, 2016 1:07 am

Halløjsa til folket :)

Indlæg af Sweets » lør dec 10, 2016 1:59 pm

Hejsa alle sammen.

Jeg hedder Sarah. Jeg er 25 år og i gang med at uddanne mig til socialrådgiver. Jeg er bosat i det kolde jylland ;)

Nå, men jeg har to dejlige totter; Sonic og Mario. Begge drenge er omkring 2 mdr nu (De er fra dyrehandel)
Jeg har i mine unge dage - fra 11-16 haft rotter i en mas, eller vi havde i fællesskab cikra 30 rotter.
Nu er jeg voksen, bor sammen med min kæreste og vores lille "rotte-hund", Noah (chihuahua) og selvfølgelig de to dejlige totter, Sonic og Mario :D

Jeg har lavet en del begynder fejl - ting som jeg faktisk ikke vidste - fx savssmuld - de har jeg før i tiden altid brugt og gjorde det også nu her, indtil jeg læste at de ikke kunne tåle det #-o

Da de begge er fra dyrehandlen kan jeg godt se der er nogle ting der skal arbejdes med. Mario har fra dag et været det jeg ville kalde håndtam. Han vil gerne løftes, nusses, slikker mine hænder og han falder tit i søvn på mig :-P

Men Sonic - han vil ikke løftes, vil helst ikke "snakke" med mig - til at starte med, har hver dag brugt tid på begge - både sammen men også hver for sig - og jeg må sige at jeg er stolt over Sonic - i dag kom han fx lige ud i min hånd, måtte ikke løfte ham, men bare det at han kommer gør mig så glad, og jeg tænker at det hele nok skal gå :)


Nå, men ville bare lige sige hej - det skal ikke blive til en hel roman ;)

MEN - det kan være jeg stiller DÅMME spørgsmål - men det er fordi jeg kan se en del har ændret sig siden sidst - der er kommet nye ting på markedet, som jeg ikke var klar over fandtes. Skal lige siges at jeg var medlem før i tiden også - men der var det ikke så meget det der blev skrevet om :)


Venlig hilsen
Sweets/Sarah

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Halløjsa til folket :)

Indlæg af Lylle My » lør dec 10, 2016 8:37 pm

Hej Sweets, og velkommen til. Dejligt at møde dig. :mrgreen:

Det lyder til at være et par skønne basser, du har fået fat i - og hvis Mario har været håndtam lige fra dag ét, så skal Sonick såmænd snart følge efter - specielt, når du nu arbejder så målrettet med at gøre ham tryg.
Det er faktisk ikke unormalt, at der er MEGET stor forskel på rotternes sind og opførsel, når man kun har to... Det almindelige er, at man så har én rotte, der med tiden vil udvikle sig til alfa... og den anden vil så tage rollen som den nederste i hierakiet, og vil derfor være mere tilbageholdende og overlade alt, der MULIGVIS kunne være det mindste risikabelt, til sin mere modige og fremfusende burkammerat. "bundrotten" vil så være lidt sværere at få en god kontakt til i starten - men med tålmodighed og en masse godbidder vil han efterhånden opdage, at mennesker åbenbart ikke er specielt farlige alligevel. ;)

..og du må meget gerne stille ALLE de spørgsmål, du lyster. Man kan aldrig spørge for meget, hvis der er noget, man er i tvivl om. En MASSE spørgsmål viser jo netop, at man interesserer sig for sine dyr og ønsker det allerbedste for dem. :) Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Sweets
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre dec 09, 2016 1:07 am

Re: Halløjsa til folket :)

Indlæg af Sweets » lør dec 10, 2016 10:00 pm

Mange tak for den fine velkomst :)

Det vidste jeg faktisk ikke, men når du skriver det sådan, kan jeg godt se, at det er sådan de er. Mario er nemlig bund rotten, mens Sonic er mere aktiv.


Er dog lidt bekymret - netop fordi de er fra dyrehandel. Jeg blev for ivrig, da kæresten sagde at jeg godt måtte få rotter, derfor skyldte jeg mig ud og købe alt til rotterne, samt rotterne på 2 dage. Derfor er det ikke så velovervejet (udover jeg har plaget siden vi begyndte at komme sammen)

Men Mario "snakker" meget - han kommer med sådan nogle fugle lyde, især når jeg fx har ham oppe og han ligger og sover hos mig, så kommer der sådan nogle "suk" ligende lyde, men han siger dem også i buret - hvor Sonic kun siger noget, hvis jeg prøver at tage ham op - er det normalt?

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Halløjsa til folket :)

Indlæg af Lylle My » lør dec 10, 2016 11:10 pm

Prøv lige at oprette en tråd om dét med lydene inde under kategorien "Helbred og Sygdomme".
Rotter hyggesnakker nemlig ikke, så hvis de siger lyde, når de går rundt, så bør man altid være ekstra opmærksom - Alt efter, hvilke lyde det er, kan det være noget så harmløst som en lille stressforkølelse efter flytningen til deres nye hjem, eller det kan være en begyndende lungebetændelse, som er en hel del mere alvorligt... men det vil være en hel del nemmere at få snakket det ordenligt igennem i en tråd, du opretter om lige netop dét problem - og så kan vi sammen forsøge at spore os ind på, om det bare er en lille bagatel, du nemt selv kan klare med lidt kamillete, eller om det KUNNE være noget, der vil kræve et besøg hos dyrlægen for at få en omgang antibiotika til ham.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Halløjsa til folket :)

Indlæg af Yui » ons dec 14, 2016 10:23 pm

Velkommen til. :)
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Besvar