Skal have rotter igen efter 28 års pause

Her kan du skrive et par ord om dig selv.

Redaktør: Lylle My

Besvar
mango
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn jun 08, 2014 2:58 am
Geografisk sted: Østerbro, København

Skal have rotter igen efter 28 års pause

Indlæg af mango » søn jun 08, 2014 8:43 am

Hej rotte-entusiaster
Jeg er 46 år og havde for 28 år siden en skøn han-rotte, Minou, som jeg mindes med glæde.
Han løb frit rundt, når jeg var hjemme og løb altid ind i sit bur, når han skulle besørge.
Han kom, når jeg kaldte og var vi ude, sad han i nakken, eller armhulen.

Siden da har jeg både arbejdet for meget og også rejst for meget til, at jeg synes jeg kunne have kæledyr, men efter jeg blev mor er det blevet anderledes.

Jeg har talt med min 6-årige datter om, at hun i august må få et par kæledyr og vi har besøgt én, som havde rotter.
Lilje var lige så solgt, som jeg var det og efter at have siddet og nusset og leget med hver vores rotte i en time, var dét vist bestemt.

Vi har planlagt to måneders orlov i Indien med afrejse i december/januar og jeg er ved at undersøge hvordan jeg får det til at spille sammen med at have lovet hende kæledyr. Det bliver så vores sidste lange rejse, for jeg kan ikke tage hende ud af skolen i de større klasser.

Jeg overvejer at tilbyde gratis pasning af nogens rotter i perioden for så at anskaffe to når vi har været på orlov.
Måske kan jeg aftale med en avler, at jeg passer unger til de er klar til at komme tilbage og avle på.

Har desværre fundet ud af at mit netværk ækles ved tanken om rotter og ikke vil passe dem - heller ikke en weekend!
Det ville ikke være problematisk, hvis vi fik marsvin eller kanin, men sådan nogle dyr havde jeg som barn og de kan slet ikke give den kontakt jeg oplevede at have med min søde Minou.

Glæder mig til at nusse og lege med rotter igen og er glad for, at have stødt på dette forum, hvor jeg har læst og læst de sidste par dage.

Nu vil jeg give mig til kende og håber med tiden at kunne møde nogle af jer, der bor i Københavns området - og jeres rotter!

KH Anne-Mette

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Skal have rotter igen efter 28 års pause

Indlæg af erfort » søn jun 08, 2014 11:34 am

Hej, og velkommen til. :D

Det lyder som om du og din datter har en spændende tid foran jer. :D
Der skal jo læses om de kære dyr, shoppes og især skal der vælges de helt rigtige småfolk til buret.
Jeg elsker det, hver eneste gang jeg får lov at følge en lille prut fra fødsel, og til han er parat til at flytte hjem i vores gruppe. :oops:

Hvis i ikke kan få nogen i kender til at passe rotterne når i er ude, så skal i være indstillet på at det altså er 2 år (+/-) hvor i ikke kan tillade jer, at være væk mere end max 24 timer af gangen.
Men mit indtryk er, at folk når de først har mødt de små balladebøller, har de det med at tø lidt op. Om ikke andet, så kan de jo nøjes med at komme forbi og give dem mad og vand, hvis i vil være væk en forlænget weekend fx .
Min mor som ellers var ret chokkeret over mit valg af kæledyr i sin tid, er nu så glad for vores kræ, at hun selv, i hendes svage øjeblikke, har lyst til at få sig et par. :lol:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

mango
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn jun 08, 2014 2:58 am
Geografisk sted: Østerbro, København

Re: Skal have rotter igen efter 28 års pause

Indlæg af mango » søn jun 08, 2014 12:33 pm

[quote="erfort"

Hvis i ikke kan få nogen i kender til at passe rotterne når i er ude, så skal i være indstillet på at det altså er 2 år (+/-) hvor i ikke kan tillade jer, at være væk mere end max 24 timer af gangen.
Men mit indtryk er, at folk når de først har mødt de små balladebøller, har de det med at tø lidt op. Om ikke andet, så kan de jo nøjes med at komme forbi og give dem mad og vand, hvis i vil være væk en forlænget weekend fx .
Min mor som ellers var ret chokkeret over mit valg af kæledyr i sin tid, er nu så glad for vores kræ, at hun selv, i hendes svage øjeblikke, har lyst til at få sig et par. :lol:[/quote]

Tak for velkomsten!
Det kan godt være jeg kan arrangere, at nogen giver rotterne mad og vand (når de har mødt dem og er tøet op). Tænker dog det ville være sund, hvis de ikke kom ud af buret en hel weekend.
Måske er det OK - jeg havde jo kun erfaringen fra min rotte, som var enlig og kun var i buret om natten (og retrospektivt set var det synd at den var alene, men måske ikke synd den var i bur).
KH Anne-Mette

mango
DTF Forum Medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn jun 08, 2014 2:58 am
Geografisk sted: Østerbro, København

Re: Skal have rotter igen efter 28 års pause

Indlæg af mango » søn jun 08, 2014 12:33 pm

[quote="erfort"

Hvis i ikke kan få nogen i kender til at passe rotterne når i er ude, så skal i være indstillet på at det altså er 2 år (+/-) hvor i ikke kan tillade jer, at være væk mere end max 24 timer af gangen.
Men mit indtryk er, at folk når de først har mødt de små balladebøller, har de det med at tø lidt op. Om ikke andet, så kan de jo nøjes med at komme forbi og give dem mad og vand, hvis i vil være væk en forlænget weekend fx .
Min mor som ellers var ret chokkeret over mit valg af kæledyr i sin tid, er nu så glad for vores kræ, at hun selv, i hendes svage øjeblikke, har lyst til at få sig et par. :lol:[/quote]

Tak for velkomsten!
Det kan godt være jeg kan arrangere, at nogen giver rotterne mad og vand (når de har mødt dem og er tøet op). Tænker dog det ville være sund, hvis de ikke kom ud af buret en hel weekend.
Måske er det OK - jeg havde jo kun erfaringen fra min rotte, som var enlig og kun var i buret om natten (og retrospektivt set var det synd at den var alene, men måske ikke synd den var i bur).
KH Anne-Mette

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Skal have rotter igen efter 28 års pause

Indlæg af erfort » søn jun 08, 2014 12:51 pm

Det er aldrig optimalt hvis rotterne ikke kommer ud af buret, de har en masse krudt de har behov for at få brændt af, men hvis ikke man er væk for ofte og for længe, så kan det godt lade sig gøre, at gøre buret lidt ekstra underholdende for de små pus.

Selvfølgelig ville det være sjovere og bedre, hvis du kunne finde noget sittere, der ligefrem vil synes, det er sjovt at tage en time på sofaen, med rotterne hver dag eller mere.
Vi bruger selv mine svigerforældre til at sitte basserne. De stiller buret på spisebordet, og går hele dagen og snakker med dem, og så kommer de endda ud for at smage lidt forskelligt guf og til nus. Det er så hyggeligt at de så sender os billeder af dem og fortæller små historier på mail, men det er vist ikke alle der er helt så heldige som vi er.
Men jeg synes nu også man hurtigt kommer til at savne deres små finurligheder, når man er væk.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Besvar