Spørgsmål om Husky

Hvilken farve og aftegning er din tamrotte? Se billederne og sammenlign.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Shackleton92
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons nov 28, 2012 10:38 am

Spørgsmål om Husky

Indlæg af Shackleton92 » fre jan 31, 2014 11:13 pm

Jeg har kun tidligere haft én Husky, så ville godt lige høre lidt om erfaringer.

Mine første gut fik jeg som ca. 7 ugers, og han fadede til fuldstændig hvid i løbet af tre uger i et 'jævnt' tempo, altså uden pauser.

Jeg har for tre uger siden fået en lille Husky fyr, som fadede i løbet af den første uge, men siden har der ikke været noget.

Mit spørgsmål er, fader de af én omgang og så ikke mere, eller kan det godt 'holde en pause'?

Balin (min nye gut) for 1½ uge siden, sådan ser han stadig ud.
http://i.imgur.com/Inl50h3.jpg?1

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » fre jan 31, 2014 11:36 pm

Huskies fader forskelligt, det vil sige det er forskelligt hvor hurtigt/langsomt og hvor meget/lidt de fader
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Shackleton92
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons nov 28, 2012 10:38 am

Indlæg af Shackleton92 » fre jan 31, 2014 11:56 pm

Yes, den er jeg helt med på :)

Det var mere et spørgsmål om det sker af én omgang, eller om det er fuldstændigt tilfældigt og kommer i perioder :)

NørreNutten
DTF Forum Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: tirs apr 16, 2013 8:50 pm
Geografisk sted: 7400 Herning
Kontakt:

Indlæg af NørreNutten » søn mar 09, 2014 11:30 pm

Vi har 1 Black Husky, hvis pels stoppede med, at fade omkring 4 måneders alderen. Hendes pels er først nu begyndt, at fade igen - hun er lige blevet 8 måneder. :) Så det vil jeg tro, men vi har også haft unger med en hurtig fadende pels, som hurtig blev hvid. :)
Vh
Nanna Andersen og totterne

norrenutten-rotter.weebly.com
norrenutten.weebly.com

nicegirl79
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2341
Tilmeldt: søn aug 21, 2011 4:55 pm
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Indlæg af nicegirl79 » man mar 10, 2014 8:54 pm

Shackleton92 skrev:Yes, den er jeg helt med på :)

Det var mere et spørgsmål om det sker af én omgang, eller om det er fuldstændigt tilfældigt og kommer i perioder :)
du tænker på om, der fades konstant, hvor der hos nogen fades hurtigere end andre eller om der fades, for så holdes en pause, for så fortsætte, og igen nogen i den periode fader hurtigere end andre???

jeg har ikke selv noget bud på om det ene eller det andet, eller det forskelligt, jeg har selv oplevet en husky unge på 7uger være helt hvid, samtidig med jeg har haft en hun på 1½ med enkelte hvide hår... :)

Brugeravatar
Shackleton92
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons nov 28, 2012 10:38 am

Indlæg af Shackleton92 » man mar 10, 2014 11:12 pm

Nørrennutten - Tak for svar! Jeg har nemlig kun personligt oplevet Huskyer der bare blev helt hvide inden for et par uger ;)
Det er en lille gut jeg har ude fra dig af, der fik mig til at stille spørgsmålet :) Du får da lige et link til et billede af den lille fis ;) http://i.imgur.com/CDyVSNu.jpg

Helle - Ja netop, jeg er med på at det er forskelligt fra rotte til rotte, men jeg tænkte netop om det var en process der var ovre så snart den 'stoppede'.
Jeg har (som nævnt) kun selv haft/mødt rotter der var blevet helt hvide meget tidligt i deres liv.
Håber lidt min lille fyr beholder farven :p Det ser så fint ud :D!

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » tors mar 13, 2014 10:29 am

Jeg har haft både de, som hurtigt blev hvide og de som gik i stå og først længe efter fadede "færdigt" ;-)
Inter album et nigrum, varietate

Besvar