Eventyr-kuldet

Planlagte kuld skrives her.

Redaktør: Lylle My

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » søn apr 26, 2015 9:30 pm

Mor:
Billede
Ratatosk Siggy
Født: 18. aug. 2014
Fænotype: Agouti berkshire db
Vægt: 428 gram


Siggy er en skøn pige, hun er rolig og meget kærlig.
Hun har altid tid at putte hos og slikke på sine mennesker både i hele ansigtet og på hænderne.
Hun elsker at smide sig på maven hos os, gabe og strække sig, det er bare noget af det mest charmerende, jeg nogensinde har set. :oops:
Samtidig er hun eventyrlysten og hænger i burets tremmer for at komme ud på eventyr, så snart vi nærmer os, og hun er næsten ikke til at drive hjem, selvom hun da aller nådigst kan lokkes med en hundekiks.
Siggy er en sund, stor pige der endnu aldrig har haft en sygedag.


Far:
Billede
LUX Lupus
Født: 20. maj 2013
Fænotype: Russian blue variegated m. headspot down under dumbo
Vægt: 615 gram


Jeg har selv været nede og besøge Lupus. Jeg skulle jo se om han er god nok til min Siggy-pige. :oops:
Umiddelbart er mit indtryk, at han er en dejlig rolig bamse, som finder sig i langt det meste selv fra totalt fremmede som mig.
Ved sammensætningen vil han være meget tæt på sin 2 års fødselsdag, og derfor en gammel dreng. For mig er det en god ting, fordi jeg så ved, at han har levet et langt og sundt liv, og det er jo det jeg ønsker at give videre til hans babyer.


Forventninger til kuldet:
Jeg forventer et smukt kuld, som er en blanding af 2 sunde linjer.
Med lidt held arver de en god størrelse og et roligt sind fra deres forældre.

Farver:
Agouti, black, russian blue og russian blue agouti.
Der er mulighed for, at der også kan komme blue, blue agouti, russsian silver, beige og fawn.

Aftegninger:
Berkshire + hooded
Hvoraf halvdelen statistisk set får down under maver.

Pelstype:
Standard/glat

Øretype:
Dumbo + dumbobærer

Stamtavle:
http://puksrotteister.weebly.com/stamtavle1.html

Kuldtema:
Grimms eventyr
http://da.wikipedia.org/wiki/Grimms_eventyr
Senest rettet af erfort man jun 08, 2015 12:38 pm, rettet i alt 2 gange.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » søn apr 26, 2015 9:36 pm

Vi tager Siggy til Nicerats d. 16. maj, hvor flotte Lupus venter. :mrgreen:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

nicegirl79
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2341
Tilmeldt: søn aug 21, 2011 4:55 pm
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af nicegirl79 » man apr 27, 2015 9:33 pm

erfort skrev:Vi tager Siggy til Nicerats d. 16. maj, hvor flotte Lupus venter. :mrgreen:
Jeg glæder mig for vildt til besøg af jer og Siggy :mrgreen:

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » man apr 27, 2015 9:46 pm

nicegirl79 skrev:
erfort skrev:Vi tager Siggy til Nicerats d. 16. maj, hvor flotte Lupus venter. :mrgreen:
Jeg glæder mig for vildt til besøg af jer og Siggy :mrgreen:
Det skal nok blive super hyggeligt, det var det i alt fald sidst. :mrgreen:
Det eneste jeg ikke glæder mig til er at efterlade Siggy, men det skal jo til, hvis vi ikke skal campere 14 dage i din have. :P

Jeg håber Lupus bliver glad for sin "føsdagsgave". :oops:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af Lylle My » man apr 27, 2015 11:58 pm

:evil: ÅH NEJ, Erfort - dét kan du altså ikke være bekendt. Det er jo min drømmeparring, den dér - og så lige på et tidspunkt, hvor jeg ingen muligheder har for at få nye babyer i huset indenfor en overskuelig periode.

HVOR ER DU ALTSÅ OOOOOOOND. :cry:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af Yui » tirs apr 28, 2015 12:30 am

spænende kan da kun blive et lækkert kuld hvis tøsen har samme temperament som sin søster, der er hjemme ved mig lige for tiden da hun har været sat sammen en af mine drenge. :)
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » tirs apr 28, 2015 10:06 am

Lylle My skrev::evil: ÅH NEJ, Erfort - dét kan du altså ikke være bekendt. Det er jo min drømmeparring, den dér - og så lige på et tidspunkt, hvor jeg ingen muligheder har for at få nye babyer i huset indenfor en overskuelig Men periode.

HVOR ER DU ALTSÅ OOOOOOOND. :cry:
Det er jeg da bestemt! Men nok mest fordi jeg sådan lader min smukke unge dame være alene ude om natten, sammen med en ældre fyr, der muligvis ikke holder sine poter for sig selv. :oops: :P

Det er jeg da ked af, jeg er ellers ret sikker på, at sådan en lille fyr ville få et dejligt liv hos dig.
Du er velkommen til at skrive, hvis det skulle ske at du ændrer mening, faktisk er du også velkommen ellers. :D
Yui skrev:spænende kan da kun blive et lækkert kuld hvis tøsen har samme temperament som sin søster, der er hjemme ved mig lige for tiden da hun har været sat sammen en af mine drenge. :)
Ja, det er rigtig spændende, og jeg glæder mig helt ubeskriveligt!

Jeg har ikke mødt Aslaug siden hun var omkring 2 måneder, så om deres sind er lig kan jeg ikke udtale mig om, men hele kuldet de er fra er dejligt. :oops:
Vi har selv 3 her hjemme. Siggy, Perle og King. Og så er de jo alle børnebørn af min dejlige Haku-bamse. <3

Held og lykke til Kristina og dig med Aslaugs babymavse. :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » lør maj 16, 2015 8:58 pm

Desværre er jeg nødt til at udskyde mødet imellem Lupus og Siggy nogle uger.

Der kommer en opdatering så snart vi har været afsted med hende.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » man jun 08, 2015 12:45 pm

Så blev kæresteparret endelig sat sammen. :mrgreen:
Det skete i går, og det gik meget fredeligt. Lupus lyste op, og var en meget nysgerrig herre, og selvom Siggy var lidt overvældet over den flotte fyrs tilnærmelser, så fandt hun sig pænt i dem og lod endda den søde Lupus putte op ad sig. Hun er vist i gode poter, min lille pige.
Billede
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af Hellsusan » man jun 08, 2015 2:36 pm

Åh hvor er de lækre sammen :mrgreen:
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » man jun 08, 2015 3:07 pm

Hellsus skrev:Åh hvor er de lækre sammen :mrgreen:
Mange tak! :oops:
Jeg synes virkelig også de er et dejligt par.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af Lylle My » man jun 08, 2015 9:54 pm

Åhr altså... jeg er HELT enig i, at de ser vidunderlige ud sammen. De er bare det perfekte par. Billede
Jeg har lige måttet sige farvel til Lupus' dejlige kuldbror Orion, så det varmer VIRKELIG mit hjerte at vide, at de pragtfulde gener bliver ført videre. :)
..og efter hvad jeg kan forstå, så er Sigge nøjagtig lige så dejlig, så det kan simpelthen ikke UNDGÅ at blive nogle helt fantastiske babyer, der kommer ud af dén parring. :mrgreen:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » tirs jun 09, 2015 12:32 am

Lylle My skrev:Åhr altså... jeg er HELT enig i, at de ser vidunderlige ud sammen. De er bare det perfekte par. Billede
Jeg har lige måttet sige farvel til Lupus' dejlige kuldbror Orion, så det varmer VIRKELIG mit hjerte at vide, at de pragtfulde gener bliver ført videre. :)
..og efter hvad jeg kan forstå, så er Sigge nøjagtig lige så dejlig, så det kan simpelthen ikke UNDGÅ at blive nogle helt fantastiske babyer, der kommer ud af dén parring. :mrgreen:
TAK Lylle My, for alle de søde ord om kæresteparret. :oops:
Jeg er MEGET spændt på at se, hvad der kommer ud af denne date. Jeg er overbevist om at de er et godt match, som vil resultere i skønne unger, hvis den gode gamle dreng altså kan klare opgaven. :oops:

Det gør mig ondt, at du har mistet en god ven.
Men det varmer at høre, at du har haft sådan en god oplevelse med den linje. Jeg kender ikke selv andre derfra en Lupus, men jeg har hørt meget positivt.

Og jov, Siggy er helt igennem herlig! Hun er smuk, hun er kærlig og hun tager tingene i stiv pote. Hun putter længe hos sine mennesker og elsker at se tv. <3
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » tors jun 11, 2015 8:30 am

Jeg har ladet mig fortælle, at de yndige par var ekstra glade for hinanden i går aftes. :oops:
Så med lidt held venter jeg smukke babyer omkring den 1/7. :mrgreen:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eventyr-kuldet

Indlæg af erfort » ons jun 17, 2015 8:58 am

I dag skulle Siggy være en uge henne i sin graviditet, men vægten siger altså minus 33 gram. :-s :shock:
Jeg synes det lyder af rigtig meget, men hun var selvfølgelig lidt til den gode sige, så hun tager ikke skade af at tabe sig en smule, meen jeg håber da det hurtigt vender igen.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Låst