Vægtforøgelse ved drægtighed....

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Lady Drace
Rotternes Herre
Geografisk sted: Aabybro

Vægtforøgelse ved drægtighed....

Indlæg af Lady Drace » lør jan 17, 2004 1:45 am

Jeg har en hunrotte der måske er drægtig, (vi håber hun ikke er, for hun er aaalt for gammel :cry: ) men vi er nu nået til dag 16 efter den mulige parring. Hun har siden da kun taget 9 gram på.... er hun bare falsk drægtig? Hun er blevet meget rund og hendes brystvorter er blevet mere synlige.... :shock:
Minna Hermansen

Brugeravatar
Ko-admin
Ikke til stede
Geografisk sted: København

Indlæg af Ko-admin » lør jan 17, 2004 10:58 am

*avs* det var ikke sjovt :( En vægtøgning på 9 gram er ikke meget, men igen er der nogle hunrotter, der først tager på meget sent, og andre, der næsten ikke tager på. De hævede dievorter kan jo også godt tyde på en drægtighed. Der er selvfølgelig mulighed for, at hun er falsk drægtig *håbe* Men det er svært at sige, før hun er tættere på en due-date. Jeg krydser fingre for, at din pige blot er falsk drægtig.
I don't have an attitude problem - you have a perception problem!
:twisted:I can only please one person a day. Today is not your day and tomorrow is not looking too good either:twisted:

Chirie
Rotteforum afhængig
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Chirie » lør jan 17, 2004 6:04 pm

Ladydrace: Åh nej sikke noget :( Hvem er det? Hvis rotter er falsk drægtig følger de den normale cyklus for en drægtig rotte - det vil sige, at hun tager på, bliver rund og viser dievorter. Hendes vægt øgning er ikke stor, men der er stor forskel på hvor meget en drægtig hun tager på. Wannabe blev først synlig større 3 - 4 dage før hun fødte ved andet kuld. Jeg var sikker på, at hun ikke var drægtig, men det var hun. Jeg kryder finger for, at hun ikke er blevet drægtig *XXXX*
Heidi

Lady Drace
Rotternes Herre

Indlæg af Lady Drace » lør jan 17, 2004 8:12 pm

Chirie: ... det er Athene desværre.... Ikke nok med at hun er af den linie der er blevet stoppet pga aggressivitet, hun er også et år og 4 mdr.... hulk!!! :cry:
Minna Hermansen

Chirie
Rotteforum afhængig
Kontakt:

Indlæg af Chirie » lør jan 17, 2004 8:58 pm

Ladydrace: Åhhh nej ven sikke noget møj :( Jeg håber og ber til, at hun ikke er drægtig *krydser finger helt vildt*
Heidi

Camilla
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Camilla » lør jan 17, 2004 11:26 pm

Lady Drace: Dette er ikke et angreb, for jeg ved godt at det ikke har været din hensigt at hun blev gravid. Jeg krydser også fingre for at hun bare er falsk drægtig. :(

Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvordan pokker kan det lade sig at gøre, at en hun bliver drætig, hvis man ikke har hanner og hunner ude sammen?! Man hører jo ind imellem om at det sker, at nogle bliver drægtige ved et uheld, men hvad er det der går galt?

Og hvorfor bliver hunrotter egentlig falsk drægtige somme tider?
Venlig Hilsen
Camilla Billede

Gæst

Indlæg af Gæst » lør jan 17, 2004 11:30 pm

Camilla: Det var en tanketorsk.

Camilla
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Camilla » lør jan 17, 2004 11:41 pm

Ok, Annbritt har været så venlig at fortælle mig historien...
Det var godt nok også uheldigt Lady Drace :(, men det kunne være sket for enhver...
Venlig Hilsen
Camilla Billede

ardnas
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: København N
Kontakt:

rotter

Indlæg af ardnas » lør jan 17, 2004 11:45 pm

??? Hvad er der sket??? :?:
Hilsen Sandra Kristensen

Lady Drace
Rotternes Herre

Indlæg af Lady Drace » søn jan 18, 2004 12:01 pm

Jeg satte hende ved et uheld ind i drengeburet. Annbritt var på besøg for at tage billeder, og der var en anelse kaos. Og så har jeg været så dum at bytte om på mine to helt ens bure. Så i min tanketorsk satte jeg hende ind i det forkerte bur. Jeg opdagede min brøler et minuts tid senere, men det er jo som bekendt mere end rigeligt for liderlige hanrotter... :oops:

Men heldigvis er hun begyndt at tabe sig lidt igen og hendes mave er også blevet lidt mindre, så jeg vover at håbe at der ikke er sket noget. Det ville også undre mig lidt, for da jeg opdagede at hun var ved drengene sad hun og tævede på min største hanrotte på 560 gram, og hun er på lige godt 300... :lol:
Minna Hermansen

Chirie
Rotteforum afhængig
Kontakt:

Indlæg af Chirie » søn jan 18, 2004 1:09 pm

Ladydrace: Uhhh det lyder kanont :D

Camilla: Hvis en hunrotte ikke er blevet parret, men har været i tæt kontakt med hanner, kan hun godt tro, at hun er blevet drægtig. Det kan også ske, hvis hunnen ikke kan få unger og denne har været sat til parring. Det kan også ske ved andre arter, heriblandt hunde og katte.
Heidi

ardnas
Super Rotte Entusiast
Kontakt:

rotter

Indlæg af ardnas » søn jan 18, 2004 7:53 pm

Det kan ske for os alle :wink:
Hilsen Sandra Kristensen

Tine
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: nordsjælland Danmark
Kontakt:

Indlæg af Tine » søn jan 18, 2004 11:10 pm

citat:Det kan ske for os alle

... ja Anders sov også i det bagerste værelse og vupti så var jeg med rogn *SAG*... :lol: :lol: eller det var måske ikke lige det du mente.

Gæst

Indlæg af Gæst » søn jan 18, 2004 11:14 pm

Skalsted: *LOL* :lol:

ardnas
Super Rotte Entusiast
Kontakt:

rotter

Indlæg af ardnas » man jan 19, 2004 12:25 am

skalsted: :roll: :roll: Ja
Hilsen Sandra Kristensen

Besvar