Altromin

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Altromin

Indlæg af rotte drengen » man feb 28, 2022 7:10 pm

Er der en bestemt alder rotter skal have for at kunne spise altromin? 😄

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Altromin

Indlæg af Lylle My » ons mar 02, 2022 9:21 am

Nej, så snart de er gamle nok til at spise selv, kan de fint spise altromin. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Altromin

Indlæg af rotte drengen » ons mar 02, 2022 9:48 am

Har nemlig fået 2 små nye (5 uger gamle) måtte dsv aflive Hugo igår efter noget sygdom😢

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Altromin

Indlæg af Lylle My » ons mar 02, 2022 2:53 pm

Åh nej, Rottedreng, det gør mig virkelig ondt for dig. Jeg ved jo, hvor højt du elskede ham. :(
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Altromin

Indlæg af rotte drengen » ons mar 02, 2022 4:12 pm

Ja han var min lille hjerte rotte, men føler mig så skyldig, jeg kan ikke overbevise mig selv om at det er det rigtige jeg har gjort. Med tanke på han var FYLDT med betændelse i hans underliv, samt svag, tynd og uden lyst til at spise eller drikke. Normalt plejer jeg ikke og være den der viser følelser, men det her har bare ramt mig med 150 km/t🙁

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Altromin

Indlæg af Lylle My » ons mar 02, 2022 6:34 pm

Hvis han havde betændelse i underlivet, var svag og tynd og hverken kunne spise eller drikke, så VAR det rigtigt af dig at sørge for, at hans lidelser sluttede. Alternativet ville jo have været at han langsomt og under store lidelser var sygnet hen, inden han døde af sig selv. Dét, du gav ham, var den fineste gave, et menneske kan give sit kæledyr, når alvorlig sygdom gør dyrets liv til et lidelsesfuldt helvede - du valgte at lade HAM slippe for sine smerter og lidelser, selvom det betød at DU nu lider, fordi du savner ham frygteligt. :cry:
At få et håbløst sygt dyr aflivet, så det kan slippe for langvarige og lidelser, inden det dør af sig selv, vil ALTID være det rigtige at gøre, så klap dig selv på skulderen... Du gjorde det rigtige, selv om det betyder at DU nu sidder tilbage med smerten og savnet. :(

..og husk på, at selvom vi må sige farvel til vores elskede kæledyr - så forlader de os aldrig helt... Igennem deres korte liv har de givet os en utrolig mængde kærlighed og sjove oplevelser, og alt dét, de har givet os, bærer vi i vores hjerter indtil dén dag, hvor vi selv engang må sige farvel til livet.

Husk altid Hugo som dén dejlige livsledsager, han var for dig. Husk alle de sjove og hyggelige tider, i havde sammen... og tænk på ham med samme kærlighed, som HAN altid tænkte på dig. Hvis du holder ham i live i dine minder, vil han aldrig HELT dø, selvom hans krop har forladt dig.

..og så giv endelig de to nye babyer, du har fået, samme kærlighed som Hugo igennem hele sit liv gav dig. Det er SÅ tungt og ubærligt at skulle sige farvel til et elsket kæledyr - men små nye babyer i éns liv kan mildne smerten, fordi de med deres energi og livsglæde lærer os, at uanset hvor tung og smertefuld døden er - så er livet nu alligevel det stærkeste.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Altromin

Indlæg af rotte drengen » ons mar 02, 2022 8:34 pm

Hugo er et bedre sted med de andre små totter <3 jeg kan ikke vente med at se dem engang igen når tiden er der, ja de 2 små som jeg har valgt at døbe bamse og kylling, de vil få al min kærlighed ☺️

Besvar