Rotte drengen er tilbage igen!

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Rotte drengen er tilbage igen!

Indlæg af rotte drengen » fre jun 05, 2020 8:22 am

Efter en pause på næsten 7 år, er jeg endelig tilbage igen. Og Gud hvor er det skønt! Jeg har igår købt mig en lille sød hanrotte igen, havde helt glemt hvor dejlige sådan nogle små totter er! ☺️
5474E2E7-4433-4747-9C7F-79CA2F63EC1F.jpeg
5474E2E7-4433-4747-9C7F-79CA2F63EC1F.jpeg (17.11 KiB) Vist 1678 gange

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rotte drengen er tilbage igen!

Indlæg af Lylle My » lør jun 06, 2020 12:28 pm

Jamen hej, Rotte dreng, hvor er det da hyggeligt at se dig igen. :mrgreen: Det er godtnok et stykke tid siden sidst, og en hurtig hovedregning fortæller mig, at du nu må være en voksen mand først i 20'erne - ikke?

Hvor er det da en smuk lille bassedreng, du dér har fået fat i. Og nu, hvor du selv er blevet voksen og kan tage dine egne beslutninger i livet - så går jeg ud fra, at du er på jagt efter én eller to små legekammerater til det lille vidunder, så han ikke bliver ensom - men vil kunne få muligheden for at lege og tumle frit med sine burkammerater, så han kan leve et VIRKELIG godt og stimulerende rotteliv sammen med dem. \:D/ :D
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Rotte drengen er tilbage igen!

Indlæg af rotte drengen » lør jun 06, 2020 2:26 pm

Hejsa, ja er nu 22 år gammel, det er helt bestemt en del tid siden jeg var herinde sidst. Med hensyn til Hugo, (rotten) så regner jeg med pt kun at have ham, men vil da ikke udelukke at han da måske får en ny ven eller 2. Pt får han alt min opmærksomhed og kærlighed☺️

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rotte drengen er tilbage igen!

Indlæg af Lylle My » lør jun 06, 2020 11:19 pm

Vil du virkelig med fuldt overlæg holde dén pragtfulde lille dreng som enerotte? :shock: :shock:

Jeg går ud fra at du ikke er klar over, at ved at holde en rotte - specielt en ung rotte - alene uden selskab af andre jævnaldrende rotter, så skader man den ikke kun psykisk, men også fysisk. :(
Rotter er nu engang FLOKdyr af natur, og derfor lider de ubodelig skade ved at blive holdt alene - og det er ikke engang nok, at den enlige rotteunge er sammen med én eller flere voksne rotter - de har simpelthen brug for mindst én jævnaldrende ven at lege og tumle med, hvis deres hjerner skal kunne udvikle sig korrekt. Nyere forskning har rent faktisk påvist at rotteunger, der vokser op uden mulighed for at lege med jævnaldrende rotteunger, viser klare tegn på en hæmmet udvikling af forhjernen, så den virker dårligere end normalt.

Dyreværnslovens §2 pålægger faktisk dyreejere at holde deres dyr på en måde, der tager hensyn til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer ... og man kan naturligvis IKKE holde et flokdyr under hensyntagen til dens adfærdsmæssige behov, hvis man vælger IKKE at lade dyret leve sammen med én eller flere artsfæller.
Derfor er det vigtigt, at du hurtigt får fat i endnu en lille rotteunge (eller allerhelst to, så du har en gruppe op tre - rotter er jo FLOKdyr, og ikke PARdyr). De nye rotter skal naturligvis være hanner, ligesom Hugo er.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar