Rotter og nytårsbrag

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Rotter og nytårsbrag

Indlæg af Lylle My » søn jan 01, 2017 5:29 pm

Hér efter nytårsaften har jeg tænkt lidt over, om der overhovedet er nogle af i andre der har oplevet rotter, som blev bange nytårsaften?

Sidste år var jeg for første gang nogensinde bekymret, fordi dé tre drenge, jeg har nu, er TEMMELIG nervøst anlagte og går i frådende panik, hver gang jeg bare hoster eller nyser... men den eneste gang jeg oplevede en reaktion fra dem nytårsaften var, da der blev antændt et kæmpestort batteri lige udenfor min have, og en serie kæmpemæssige brag fik vinduerne til at ryste.
Ved det første brag gav de et hop i hængekøjen, og derefter løftede de alle tre hovedet og kiggede sig undrende rundt, mens de sniffede i luften: "Hvad var dét? Kan det mon spises? Nå, ikke - så godnat." Og så sov de roligt videre.

..og i år var der overhovedet ingen reaktion fra dem - ikke engang, når der blev skudt kanonslag af helt tæt på huset. FINDES der mon overhovedet rotter, der har problemer med nytårsfyrværkeri, eller er det simpelthen det normale for dem, at brag og kaskader af lys ikke er noget, de GIDER bekymre sig om? :|
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Rotter og nytårsbrag

Indlæg af erfort » søn jan 01, 2017 6:02 pm

Jeg ved ikke om der findes rotter, der er bange for fyrværkeriet til nytår, men jeg har endnu ikke oplevet rotter der var.
Jeg er ikke selv helt tryg ved det, og når ikke vi er hjemme hos dyrene til nytår, så sender jeg dem altid en ekstra tanke omkring kl. 00, man ser jo så mange andre dyr der virkelig hader det, men når vi kommer hjem, gør de små pus altid min frygt til skamme, og det er jo faktisk herligt! :D

Jeg tænker at de nok ved, at de er i sikkerhed indenfor?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Rotter og nytårsbrag

Indlæg af Alariel » søn jan 01, 2017 6:32 pm

Det tætteste vi har været på en reaktion var vores mest lydfølsomme rotte der lige kiggede op, så at vi ikke reagerede på det brag der lige havde fået ruderne til at vibrere, og deraf åbenbart konkluderede at når de tobenede ikke var bange så behøvede han heller ikke at være det. Men det var så også et temmelig voldsomt brag. Generelt ignorerer de det hele. De er så også vandt til at kæresten sikker og spiller larmende computerspil lige ved siden af deres bure, så lyden af ting der springer i luften er ikke ligefrem noget nyt. ;)

Besvar