Snyde rotterne til at spise deres medicin

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Snyde rotterne til at spise deres medicin

Indlæg af Erling » lør apr 16, 2016 10:02 am

Ved godt dette er gruppen for generel snak. Og har valgt denne gruppe, da jeg blot vil dele en sjov lille oplevelse, jeg har haft med en rotte af min, nu hvor han får Ronaxan, som jo bekendt smager AFSKYELIGT!!!!! :-&

Han har heldigvis været ganske flink til at spise det indtil nu... Men i går havde han ikke specielt "lyst" til det - Og jeg forstår ham så inderligt godt... Men da han jo skal have medicinen, tog jeg underkoppen med havregrøden og medicinen op til min mund og lavede små smaskelyde. Han KIGGEDE noget underligt på mig - Måske fordi han blev overrasket over, at jeg spiste hans mad? Men nok mere fordi han vitterlig troede, jeg spiste den afskyelig smagende medicin? Men resultatet var, at da jeg satte underkoppen ned igen, så tog han straks havregrøden med sig ind i en lille hule, hvor han så kunne sidde i fred med hans havregrød. Så han spiste lidt mere, inden han kom ud igen, for han skulle altså lige over og lugte til min mund, om det nu også vitterlig KUNNE PASSE, at jeg vitterlig havde spist noget af dette, når nu det smager så grimt??? :shock: Så selvom jeg "snød" ham lidt, så var han altså klog nok til at vide, at han måske ikke kunne stole 100% på mig i dette tilfælde. :lol:

Bortset fra dette, så skal jeg måske have fundet noget andet at gemme det i, da han er ved at blive "lidt" ked af havregrøden, når nu det smager så dårligt... :? Og blot at putte det ind i munden på dem, det har jeg aldrig haft held med. Og alt andet, som f.eks. leverpostej eller lign. har de slet ikke villet spise! Og som tidligere nævnt, så forstår jeg dem så inderligt godt, når nu Ronaxan smager så AFSKYELIGT!!!! :-& Hvorfor laver medicinfirmaet ikke noget medicin, som de kan li at spise? De bruger jo trods alt selv rotter til forsøgene... Så "lidt" kunne de da godt gøre, for at gøre livet som rotte lidt bedre - Og ikke mindst os som rotteejere, vi ville alle prissætte dette meget! For Ronaxan er ellers et ret godt produkt, når de døjer med lungebetændelse.

Og så et lille billede af denne kvikke lille fyr. 8)

*Billede virker ikke*

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Snyde rotterne til at spise deres medicin

Indlæg af Lylle My » lør apr 16, 2016 7:34 pm

Ha-ha-ha, dén metode med at lade, som om man selv spiser af maden, plejede også at virke på min hund - og også min kat... så smagte maden lige pludselig MEGET bedre. :lol: :lol:
MEEEEN rotter må nu alligevel være lidt sværere at snyde end hunde og katte, siden din bassedreng LIIIIGE skulle checke din mund. :P

Når én af mine drenge nægter at spise noget med medicin i, så plejer jeg at blæse højt og flot på alle sundhedsråd (det ER jo trods alt det vigtigste, at de får medicinen), og blande det op i en enkelt teskefuld smeltet flødeis... Jeg har endnu aldrig haft en rotte, der rynkede på næsen og nægtede at spise dét, uanset hvor ækelt medicinen ellers smager.
Når han så har været så DYYYGTIG at spise sin medicin, så får både han og alle de andre rotter hver sin lille skål med en teskefuld smeltet flødeis... både som belønning, og for at de andre ikke skal blive misundelige over, at den syge tot har fået noget, DE ikke har fået. :P

Hvis medicinen kun smager en LILLE smule ækelt, kan jeg somme tider nøjes med at blande det i en lille smule yoghurt med frugt... så bliver det for det meste også spist med stor begejstring. :mrgreen:

Jeg synes nu godt, at man ligefrem kan SE på din herlige knægt, at han er en rigtig selvbevidst intelligensbombe, der GODTNOK véd, hvor skabet skal stå. :lol: :lol: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Snyde rotterne til at spise deres medicin

Indlæg af Erling » man apr 18, 2016 6:25 pm

Det fif med at give medicinen sammen med lidt flødeis, det havde jeg nok aldrig selv kommet på. Men det virker over al forventning!!! :D Alphard spise en lille smule, og lod så resten være - Ganske som en normal sund rotte jo skal gøre, når de får noget nyt, for lige at checke, at det er ufarligt for dem at spise. Da jeg så satte mig hos ham og holdt den lille skål med flødeisen og medicinen hen til ham, slikkede han DET HELE OP - Var næsten lige før, han også havde slikket hele skålen med... :lol: Så dette fif er så langt det bedste fif jeg nogen sinde har fået! For ja, det er nok ikke det mest sunde med flødeis... Men en lungebetændelse er altså LANGT mere usund for ham! Så fra nu af, bliver det jo nærmest en "leg", når jeg skal give medicinen til ham. Så tusinde tak for dette lille fif - Du har bare sådan nogle gode råd. :)

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Snyde rotterne til at spise deres medicin

Indlæg af Lylle My » tirs apr 19, 2016 9:37 am

Herligt, at det lille fif også virkede hjemme hos dig. :mrgreen:
Det kræver bare lige, at man lige finder den helt rigtige mængde af is at blande op med, så den lækre smag LIGE netop overdøver medicinens grimme smag--- men uden at der er så meget is, at rotten tænker "så, nu er jeg mæt", inden den har fået spist det hele. Herhjemme passer det lige netop med en lille teskefuld. Og når det hele så er spist, så får den en ekstra teskefuld - uden medicin blandet i - som belønning. :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar