Skal til at have rotter :)

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Lykkee
DTF Forum Medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors nov 20, 2014 1:18 am

Skal til at have rotter :)

Indlæg af Lykkee » lør nov 29, 2014 12:11 am

Er blevet skrevet på liste til at købe to fantastiske (håber jeg) unger, men jeg er meget itvivl om jeg skal vælge to piger eller to drenge..
Jeg har hørt det med at pigerne er mere aktive, men mener i med aktive at de slet ikke vil ligge og putte med en?

Og hvad kan man egenligt med rotter med træning osv?

Noget jeg skal vide om rotter før jeg anskaffer mig dem?

Bare skriv alt muligt om dem.. I må også gerne beskrive jeres rotters personligheder osv

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skal til at have rotter :)

Indlæg af Lylle My » lør nov 29, 2014 12:37 pm

Jeg har kun haft drenge - men efter, hvad jeg har hørt, er det mest en tommelfingerregel at hunnerne har ild i rumpen, mens hannerne er mere dovne... på samme måde som det er en tommelfingerregel hos mennesker, at mænd er stærke og aggressive, mens kvinder er mere blide og moderlige.
Men ligesom man sagtens kan finde stærke og aggressive kvinder og blide og moderlige mænd, så kan man også sagtens få en hanrotte, der har ild i rumpen. (hvilket alle unger forøvrigt har - forskellen viser sig først, når de når ½ - 1-års alderen) eller en hunrotte, der er doven og puttesyg. Det er mest når man ser på den gennemsnitlige opførsel fra henholdsvis hanrotter og hunrotter, at man kan se at hunnerne er fuld af krudt, mens hannerne er dovne og slaskede. :)
De fleste af mine drenge har været nogle herlige puttegrise, der helst ikke har bevæget sig mere end højst nødvendigt, efter at de har nået voksenalderen - men jeg har faktisk også haft flere, der hele livet igennem har drønet rundt dagen lang som en prut i en dykkerdragt - og aldeles ikke har gidet sidde stille længe nok til at blive nusset mere end få sekunder ad gangen. :lol:

Mht. træning kan du få en masse inspiration på You Tube. Prøv at søge på "Rat tricks", så myldrer det frem med videoer, der viser folk, der har trænet deres rotter til de mest utrolige ting.
Du kan evt. starte med at kigge på MasterOfTheMidgets kanal, hvor der er en masse videoer med anvisninger til, hvordan man lærer sine totter en masse sjove ting. https://www.youtube.com/channel/UCGtwJJ ... YQYccUuh4A
oPuPo's kanal, Whiskey and Womble's place, er også fuld af lærerige og smaddersjove instruktionsvideoer, hvor man kan blive mægtig inspireret til at lære sine rotter en HEEEEL masse sjove tricks. :mrgreen: https://www.youtube.com/channel/UCCMhc0 ... VI2KSPCBEA
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar