lidt nervøs for rottepasning

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

lidt nervøs for rottepasning

Indlæg af Dunse » fre aug 16, 2013 4:50 pm

Hej alle :)
er lige nød til at dele lidt nervøsitet med nogen der forstår hvor jeg kommer fra.
Jeg har to totter på 6 måneder som skal passes af en veninde i næste uge fordi jeg skal ud og rejse. De skal passes fra mandag aften til fredag eftermiddag.
Det er en af mine bedste veninder skal passe dem, og hun er rigtig god med dem :) Hun har altid været meget omkring mine rotter, både nuværende og afdøde, og har håndteret dem meget :) Da hun boede på samme kollegie som mig, kom hun op flere gange om ugen med en skål med mad og grønt til dem, og tog altid til side når hun lavede mad. Og hun ved hvad de ikke må få af mad :) Hun kunne finde på at komme op til mig, udelukkende for at nusse med rotterne. eller når jeg lå syg tog hun dem ned til hende et par timer om dagen så de kom ud og rende når jeg lå med høj feber og ikke kunne overskue det selv. Så hun skal nok passe på dem og forkæle dem i hoved og røv!
Hun bor nu sammen med sin kæreste og planen er at bur og det hele kommer op til dem.

Det jeg er lidt nervøs for, er for det første hvor meget det vil stresse dem for selvom de kender min veninde og er tryg ved hende når hun er hos mig, så skal de jo et fremmed sted hen.

Og så må jeg nok indrømme jeg er lidt nervøs for hendes kæreste. Han ville ALDRIG gøre dem ondt, jeg tror faktisk ikke engang han kommer til at vise dem særlig meget interesse. Men har en lille frygt for at han kunne være en tand FOR uopmærksom. Hvis de nu var ude, og han sidder og gamer på computer som han plejer og de pludselig får fat i en ledning eller lig. og han ikke ser det.

hmm.. er nok bare mig der er en nervøs rottemor, for er første gang de skal være væk fra mig i mere end et døgn. Overvejer at skrive en (måske lidt lang) liste med hvad de skal huske når de passer dem :P så de har lidt guidelines sort på hvidt og der bl.a. kan være et "hold lige øje med dem når de er ude" punkt :)

Nadjap
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 132
Tilmeldt: tors jul 08, 2010 7:35 pm
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af Nadjap » fre aug 16, 2013 6:12 pm

Jeg kender den følelse alt for godt.. Jeg tog i hele juli måned på udgravning i Grækenland og overlod mine 3 basser til min far. Selvom min far er god til rotterne, så fik han altså liiiiige en lang liste over alt lige fra hvordan man skifter buret til hvilken mad de må få! Haha.. Du kan jo lave en liste - så bliver din veninde nok også mere tryg ved at passe dine totter. Hellere forberede hende for meget end for lidt :lol:

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 801
Tilmeldt: man feb 28, 2011 1:51 pm
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » fre aug 16, 2013 6:53 pm

Jeg kan sagtens forstå dig, jeg er også altid lidt nervøs når andre skal passe mine totter - hvis det da ikke er min kæreste der også deltager lidt i pasningen til hverdag. Jeg er efterhånden også helt rolig når min mor passer dem, men hun har også passet dem ret mange gange efterhånden når vi har været væk nogle dage.

Når det så er sagt lyder det som om du har fundet den helt rigtige til at passe de kære små og jeg føler mig helt sikker på at det nok skal gå rigtig fint. Om de stresser over det eller ej afhænger meget af de enkelte dyr - jeg fik fire voksne piger ind ved juletid og de tog det alle sammen i stiv arm, mens en enkelt af mine egne stressede ret meget over de nye venner:P
Når det kun er mandag til fredag ville jeg nok selv vælge at lade dem blive hjemme og få en til at komme og passe dem derhjemme men det er nok lidt en smags sag:)

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » lør aug 17, 2013 5:04 pm

jah det er jo nok meget normalt :P
Er nok også fordi det er første gang jeg skal være væk fra dem så længe. Men min veninde er rigtig god til dem og forkæler dem.

Har valgt at de skal op til hende da hun pga en gigt sygdom ikke færdes alt for langt i øjeblikket ud over i skole, så kan hun havde dem ude når hun ligger hjemme på sofaen :) hun har allerede planlagt hvordan sofaen skal indrettes med deres puttetæppe og toiletbakke :)

Besvar