Nej nej nej, han har lært at hoppe ned!!
Redaktør: Lylle My
- LiPa
- 3 Stjernet Rottemedlem ***
- Geografisk sted: Århus
Nej nej nej, han har lært at hoppe ned!!
Petri det lille dumme overmodige kræ, har lært at hoppe ned fra sofaen nu kan jeg ikke have ham ude på sofaen uden at skulle holde øje med ham hvert sekund. Ingen af mine 3 andre rotter har nogensinde gjort det og Petri er først begyndt at gøre det efter han uheldigvis slap ud af buret en dag min kæreste glemte at lukke det, han fandt nok ud af at gulvet da var meget spændende og ufarligt.
Er der nogen af jer hvis rotter også kan hoppe ned fra sofaen? Er det ikke yderst mærkværdigt? Så vidt jeg troede, så havde rotter ikke nogen fornemmelse for hvor højt oppe de er og turde dermed ikke hoppe ned.
Er der nogen af jer hvis rotter også kan hoppe ned fra sofaen? Er det ikke yderst mærkværdigt? Så vidt jeg troede, så havde rotter ikke nogen fornemmelse for hvor højt oppe de er og turde dermed ikke hoppe ned.
-
- Super Rotte Entusiast
- Geografisk sted: 8700 Horsens, Jylland
- Kontakt:
Re: Nej nej nej, han har lært at hoppe ned!!
Mine totter kan også sagtens finde på det..LiPa skrev:Petri det lille dumme overmodige kræ, har lært at hoppe ned fra sofaen nu kan jeg ikke have ham ude på sofaen uden at skulle holde øje med ham hvert sekund. Ingen af mine 3 andre rotter har nogensinde gjort det og Petri er først begyndt at gøre det efter han uheldigvis slap ud af buret en dag min kæreste glemte at lukke det, han fandt nok ud af at gulvet da var meget spændende og ufarligt.
Selvom der både er hund og kat i hjemmet også, er jeg ikke bekymret for totterne, da hunden elsker dem overalt, og katten er mere eller mindre rad for dem
-
- Rotteforum afhængig
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Intet er så dejligt som når de finder et sted at hoppe hen hvor de ikke skal og man konstant skal være ops på dem og hente dem igen. Her hjemme er det nu som regel boret eller det modsatte bur de hopper over på. De få gange de har været på gulvet er de faldet der ned ved et uheld fordi de mister balancen ude på sofa kanten eller ligende. Nogle rotter er rigtig gode til at hoppe og andre tør ikke rigtig, du er så sikkert bare heldig at petri er en af dem der er god til det.
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.
- LiPa
- 3 Stjernet Rottemedlem ***
- Geografisk sted: Århus
Jeg ville heller ikke være bekymret hvis ikke det var for ledninger, men er bange for han finder på at bide i en. Indtil videre har han dog løbet direkte ind under sofaen og den dag han slap ud har han været ude i flere timer uden min kæreste opdagede det og da jeg kom hjem sad han sørme bare under sofaen
Ja Petri er meget god til at hoppe og han er ikke bange for noget som helst. Synes det er helt utroligt så meget han skiller sig ud fra de andre, er du sikker på der ikke er noget vild rotte i ham Yui?
Ja Petri er meget god til at hoppe og han er ikke bange for noget som helst. Synes det er helt utroligt så meget han skiller sig ud fra de andre, er du sikker på der ikke er noget vild rotte i ham Yui?
-
- Rotteforum afhængig
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ja det er jeg sikker på at der ikke er i ham, men der er jo nemlig bare nogen rotter der er helt specielle og går direkte ind i hjertet på en. Så det er jo bare skønt at han er så dejlig og fræk en dreng.LiPa skrev:Jeg ville heller ikke være bekymret hvis ikke det var for ledninger, men er bange for han finder på at bide i en. Indtil videre har han dog løbet direkte ind under sofaen og den dag han slap ud har han været ude i flere timer uden min kæreste opdagede det og da jeg kom hjem sad han sørme bare under sofaen
Hilsen Sanne.
Ha-ha. NEJ, hvor det altså minder mig om min skønne, galsindede og hyperintelligente Blackie... Han var HELLER ikke til at holde på bordet eller sofaen - og hvis buret var lukket, ja så åbnede han det bare indefra, så han kunne smutte ud og gå på opdagelse i hele huset.
Nu véd jeg selvfølgelig ikke, om grunden til at Petri hopper ned er den samme som for Blackie... men jeg fandt faktisk hurtigt ud af, at både hans raserianfald og hans eventyrlyst havde sin grund i én enkelt ting - nemlig hans utroligt høje intelligens... Han havde simpelthen brug for LAAAANGT mere udfordring i tilværelsen end de andre rotter jeg har haft, og han viste sig at være utroligt lærenem, da jeg begyndte at træne ham ligesom en hund.
Blackie holdt aldrig op med at hoppe ned på gulvet, når det passede ham... men det blev efterhånden nemmere at lade ham løbe rundt, fordi han ret hurtigt lærte at høre efter hvad jeg sagde.
Men jeg vil da anbefale dig at finde én eller anden måde at skærme for løse ledninger og lignende - eller holde konstant øje med ham, når han er på "gulvtur". Du kan jo så evt. bruge tiden til at træne ham i en masse sjove kunster, mens han løber rundt... Jeg gav f.eks. Blackie lov til at være "gulvrotte" i en time hver morgen og aften, mens jeg hyggede mig sammen med ham, og vi fik simpelthen det tætteste forhold, jeg nogensinde har haft til en rotte.
Nu véd jeg selvfølgelig ikke, om grunden til at Petri hopper ned er den samme som for Blackie... men jeg fandt faktisk hurtigt ud af, at både hans raserianfald og hans eventyrlyst havde sin grund i én enkelt ting - nemlig hans utroligt høje intelligens... Han havde simpelthen brug for LAAAANGT mere udfordring i tilværelsen end de andre rotter jeg har haft, og han viste sig at være utroligt lærenem, da jeg begyndte at træne ham ligesom en hund.
Blackie holdt aldrig op med at hoppe ned på gulvet, når det passede ham... men det blev efterhånden nemmere at lade ham løbe rundt, fordi han ret hurtigt lærte at høre efter hvad jeg sagde.
Men jeg vil da anbefale dig at finde én eller anden måde at skærme for løse ledninger og lignende - eller holde konstant øje med ham, når han er på "gulvtur". Du kan jo så evt. bruge tiden til at træne ham i en masse sjove kunster, mens han løber rundt... Jeg gav f.eks. Blackie lov til at være "gulvrotte" i en time hver morgen og aften, mens jeg hyggede mig sammen med ham, og vi fik simpelthen det tætteste forhold, jeg nogensinde har haft til en rotte.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin
vi har lært vores at de ikke må hoppe ned
vi gjorde det ved at holde øje med dem og når de gik hen til kanten så knipsede vi af dem med en håndbevægelse væk fra kanten og når de så gik væk fra kanten så fik de et klik med kliktræneren, du kan jo evt. brug godbidder også.
vores drenge er ikke hoppet ned siden og det er ved at være 1 år siden og det trods at vi nogle gange sætter dem ned på gulvet for at give dem lidt ekstra eventyr.
vi gjorde det ved at holde øje med dem og når de gik hen til kanten så knipsede vi af dem med en håndbevægelse væk fra kanten og når de så gik væk fra kanten så fik de et klik med kliktræneren, du kan jo evt. brug godbidder også.
vores drenge er ikke hoppet ned siden og det er ved at være 1 år siden og det trods at vi nogle gange sætter dem ned på gulvet for at give dem lidt ekstra eventyr.