Solsikkefrø

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
rotte drengen
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 225
Tilmeldt: tirs apr 27, 2010 4:19 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Solsikkefrø

Indlæg af rotte drengen » tors aug 20, 2020 10:39 am

Hvor kan der købes usaltede solsikkefrø? Har fundet ud af at Hugo ELSKER dem 😀

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Solsikkefrø

Indlæg af Lylle My » tors aug 20, 2020 10:30 pm

De fleste supermarker og andre steder, hvor man kan købe vildfuglefrø, kan man også købe poser med solsikkefrø til de vilde fugle. De er usaltede og kan fint bruges til rotterne.
Når jeg træner mine rotter i at lave sjove tricks, bruger jeg somme tider solsikkekerner som belønning (altså solsikkefrø uden skaller). Dem kan man købe i ethvert supermarked - de er gerne placeret sammen med nødder, birkes, hørfrø og andre ting, man bruger til bagning.
En enkelt solsikkekerne har nemlig en passende størrelse som godbid under træningen, fordi rotten hurtigt får spist den uden at blive særlig mæt, og derfor vil den MEGET gerne fortsætte træningen, så den kan få én til... og én til... og én til. :lol:

Man må bare være opmærksom på, at rotter ikke må få særlig mange solsikkefrø - de feder nemlig afsindigt. Derfor er det bedst at bruge dem som en sjælden godbid, som rotten skal arbejde for at gøre sig fortjent til. :)
Solsikkefrø er faktisk det samme for rotter, som småkager er for mennesker - altså noget, man ikke skal spise alt for meget af, hvis man gerne vil bevare sit gode helbred og den slanke linje.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar