Mine rotter bider i tremmerne?

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
SaraTurner
DTF Forum Medlem
Geografisk sted: Odense

Mine rotter bider i tremmerne?

Indlæg af SaraTurner » fre jul 13, 2012 5:30 pm

Hej alle. Mine rotter er begyndt på at bide i tremmerne men ved ikke hvorfor?. Har prøvet at tage dem ud det hjalp lidt men de gør det stadig. Ved ikke hvorfor Knus Sara :D
Den lykkeligste ejer af Mini & Dumbo

CozyBunch
Rotternes Herre
Geografisk sted: 4440 Mørkøv
Kontakt:

Indlæg af CozyBunch » fre jul 13, 2012 6:14 pm

Mine første piger gjorde det en overgang, så fandt jeg på at strø foder ud i bunden af buret og/eller tage dem ud og imens de var ude gemte jeg guf rundt i buret, som de så kunne gå og rode efter om aftenen, og så holdt de op med det.
Note: undgå hele nødder med skal om aftenen/natten, det larmer nemlig mere end almindelig guf gnaskeri ;)
Hvis jeg ikke lige svarer er det fordi det der "IRL" er kommet i vejen. Spørg evt. igen i pb ;)

- nu også med skægagame <3

SaraTurner
DTF Forum Medlem

Indlæg af SaraTurner » fre jul 13, 2012 7:00 pm

Okay tusind tak vil prøve at se om det virker :D Knus

Xebu
Rotternes Herre
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Xebu » fre jul 13, 2012 7:16 pm

Hvor stort er buret? og hvordan er det indrettet, masser af aktiviteter og et pænt størrelse bur er som reget de første skridt til at forebygge tremmebiddere :)

SaraTurner
DTF Forum Medlem

Indlæg af SaraTurner » fre jul 13, 2012 8:18 pm

Det er ca. 80x80x80. De har grene,4 hængekøjer,gynge,rør,reb til at gå på,høhæk,2gnavesten,godbidsbold,pastakæde,papkasse,toiletrulle med pasta i. :D

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » fre jul 13, 2012 8:31 pm

Da jeg fik mine sidste nye rotteunger, gik de også amok på tremmerne i tide og utide, til trods for masser af plads, gnavepinde og underholdning i buret... De ville simpelthen bare UD... og det skulle være HELE TIDEN. :lol:
Efter et par uger gad de ikke mere. De lærte efterhånden, at deres onde madmor var ubøjelig og nægtede at lade dem løbe frit rundt hele natten, mens hun sov - eller når hun gik i byen. :wink:

Hvis der er ét bestemt sted, hvor de gnaver rigtig meget i tremmerne, kan du eventuelt finde nogle frugtgrene og binde dem fast til tremmerne dér hvor rotterne gnaver mest. Så bider de i grenene i stedet for i de hårde tremmer, og risikerer ikke så let at komme til at skade tænderne. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

SaraTurner
DTF Forum Medlem

Indlæg af SaraTurner » fre jul 13, 2012 9:19 pm

Hej den ide vil jeg prøve. det altid dejligt når der er nogle der svarer
Billede

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » fre jul 13, 2012 9:47 pm

Mine piger tager også af og til tremmerne i munden - de gnaver som sådan ikke i dem, men de tager dem bare i munden og sidder og kigger på en :? tror de forsøger at fortælle mig at det er tid til en løbetur :lol:

Xebu
Rotternes Herre
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Xebu » søn jul 15, 2012 8:14 pm

SaraTurner skrev:Det er ca. 80x80x80. De har grene,4 hængekøjer,gynge,rør,reb til at gå på,høhæk,2gnavesten,godbidsbold,pastakæde,papkasse,toiletrulle med pasta i. :D
Jamen det lyder jo som om de ikke har noget at klage over! :D Vær varsom med at tage dem ud i selve det øjeblik de gnaver for det kan hurtigt blive en indlært vane, rotter er meget hurtige med at forbinde en adfærd med et bestemt resultat. De kan altså let komme til at tro at den bedste adgang til friheden er at bide i tremmerne. "Beløn" dem istedet med ture ud når de udviser den ønskede adfærd, f. eks når de ikke bider.

stubid_cat
Senior Rottemedlem

Indlæg af stubid_cat » man jul 16, 2012 9:47 am

Mine rotter kommer ud og løbe hver aften, og de bider nesten ikke træmmer når de er inde i buret MEN den ene af pigerne har det med at kravle om bag buret og så bide træmmer ude fra og ind (suk) har sagt mange gang til hende at hvis hun vil ind i buret så er den hurtigste vej den åbne låge :lol: .

Besvar