Mine rotter bider i tremmerne?
Redaktør: Lylle My
-
- DTF Forum Medlem
- Geografisk sted: Odense
Mine rotter bider i tremmerne?
Hej alle. Mine rotter er begyndt på at bide i tremmerne men ved ikke hvorfor?. Har prøvet at tage dem ud det hjalp lidt men de gør det stadig. Ved ikke hvorfor Knus Sara
Den lykkeligste ejer af Mini & Dumbo
-
- Rotternes Herre
- Geografisk sted: 4440 Mørkøv
- Kontakt:
Mine første piger gjorde det en overgang, så fandt jeg på at strø foder ud i bunden af buret og/eller tage dem ud og imens de var ude gemte jeg guf rundt i buret, som de så kunne gå og rode efter om aftenen, og så holdt de op med det.
Note: undgå hele nødder med skal om aftenen/natten, det larmer nemlig mere end almindelig guf gnaskeri
Note: undgå hele nødder med skal om aftenen/natten, det larmer nemlig mere end almindelig guf gnaskeri
Hvis jeg ikke lige svarer er det fordi det der "IRL" er kommet i vejen. Spørg evt. igen i pb
- nu også med skægagame <3
- nu også med skægagame <3
-
- DTF Forum Medlem
-
- DTF Forum Medlem
Da jeg fik mine sidste nye rotteunger, gik de også amok på tremmerne i tide og utide, til trods for masser af plads, gnavepinde og underholdning i buret... De ville simpelthen bare UD... og det skulle være HELE TIDEN.
Efter et par uger gad de ikke mere. De lærte efterhånden, at deres onde madmor var ubøjelig og nægtede at lade dem løbe frit rundt hele natten, mens hun sov - eller når hun gik i byen.
Hvis der er ét bestemt sted, hvor de gnaver rigtig meget i tremmerne, kan du eventuelt finde nogle frugtgrene og binde dem fast til tremmerne dér hvor rotterne gnaver mest. Så bider de i grenene i stedet for i de hårde tremmer, og risikerer ikke så let at komme til at skade tænderne.
Efter et par uger gad de ikke mere. De lærte efterhånden, at deres onde madmor var ubøjelig og nægtede at lade dem løbe frit rundt hele natten, mens hun sov - eller når hun gik i byen.
Hvis der er ét bestemt sted, hvor de gnaver rigtig meget i tremmerne, kan du eventuelt finde nogle frugtgrene og binde dem fast til tremmerne dér hvor rotterne gnaver mest. Så bider de i grenene i stedet for i de hårde tremmer, og risikerer ikke så let at komme til at skade tænderne.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin
-
- DTF Forum Medlem
Jamen det lyder jo som om de ikke har noget at klage over! Vær varsom med at tage dem ud i selve det øjeblik de gnaver for det kan hurtigt blive en indlært vane, rotter er meget hurtige med at forbinde en adfærd med et bestemt resultat. De kan altså let komme til at tro at den bedste adgang til friheden er at bide i tremmerne. "Beløn" dem istedet med ture ud når de udviser den ønskede adfærd, f. eks når de ikke bider.SaraTurner skrev:Det er ca. 80x80x80. De har grene,4 hængekøjer,gynge,rør,reb til at gå på,høhæk,2gnavesten,godbidsbold,pastakæde,papkasse,toiletrulle med pasta i.
-
- Senior Rottemedlem