Solsidens Dyrehandel, Nørresundby

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
saintlilith
Senior Rottemedlem
Indlæg: 766
Tilmeldt: tors jul 22, 2004 8:43 pm
Geografisk sted: Anholt

Solsidens Dyrehandel, Nørresundby

Indlæg af saintlilith » tors jul 21, 2005 12:25 am

Jeg har lige været i Solsidens Dyrehandel i Nørresundby, og sikke en positiv oplevelse.

Deres rotter var opdelt efter køn!!!!

Deres hanner gik faktisk i et helt andet lokale end hunnerne. Vi fik ikke set hannerne, men hunnerne gik tre sammen i et plastikgnaverbur. Buret kunne da godt have været lidt større, men sammenlignet med hvad jeg har set i andre dyrehandler var det rent luksus for de tre halvvoksne hunner, som alle virkede meget velnærede og sunde. De to af dem var tamme og kontaktsøgende (stak ikke selv hænderne derned, men så ekspedienten håndtere dem) mens den sidste var lidt nervøs og gemte sig når buret var åbent.

De havde masser af legetøj og gode gemmesteder, og foderblandingen så god og varieret ud.
Ekspedienten vi talte med havde selv rotter derhjemme, og vidste derfor en masse om den rette pleje m.m. Derudover vidste hun præcis hvilken avler de rotter de havde i forretningen kom fra, da det var en hun kendte personligt. Jeg fik også at vide at forretningen selv overvejede at avle et kuld, men at det så ville være på udvalgte rotter og under rolige forhold.

Det var simpelthen skønt at opleve en forretning der havde så stor viden om rotterne og så stor respekt og omsorg for dem. Jeg har kort sagt aldrig set dyrehandler-rotter blive behandlet så godt. Det samme galdt forresten deres andre gnavere: marsvin, dværghamstre, deguer og løvekaniner (eller sådan noget, dem med manke :oops: )

Chirie
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3590
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:30 pm
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Chirie » tors jul 21, 2005 10:23 am

saintlilith: Hvor er det dejligt at læse, at der er en dyrehandel, hvor tingene syntes at være i toppen :) Dem måtte der gerne være flere af.
Heidi

Ciille
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 11:45 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Ciille » tors aug 12, 2010 5:39 pm

Jeg synes ikke det ser ud som om de er opdelt mere desværre, jeg var derude idag. Synes også deres ting er dyrer end andre steder. Men tilgængel har de "nøgenrotter" xD Fik ikke lige set om det var Fuzz eller dobbeltrex da der kun var én rotte i buret og den var glat :)
-Cecilie Frandsen
- Hegnsholts William aka. hyberbomben :D <3

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » tors aug 12, 2010 9:11 pm

det oprindelige indlæg er 5 år gammelt så der kan sikkert sagtens være meget der kan have ændret sig siden da ;)

Ciille
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 11:45 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Ciille » fre aug 13, 2010 2:14 pm

Hovsa det havde jeg ikke set :)
-Cecilie Frandsen
- Hegnsholts William aka. hyberbomben :D <3

Brugeravatar
Musse83
DTF Forum Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: søn jan 08, 2012 3:47 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Musse83 » søn jan 08, 2012 5:05 pm

Har kommet meget i Solsidens Dyrehandel og har intet dårligt at sige om dem. Desværre har jeg dog lige besøgt dem for at hører mht. rotteunger og der fortalte den ene af ejerne mig (Ikke Ralf, men søsteren, Linda tror jeg måske?) at de pt. ikke sælger rotter.

Men det var nu også bare lig et heads up :)
Hakuna Matata!

Wupti
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 69
Tilmeldt: tirs maj 29, 2012 12:42 pm

Indlæg af Wupti » man aug 13, 2012 11:52 pm

Ja det er en rigtig go butik med meget flinke ansatte

Besvar