Pet Hollywood i Aalborg

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Gæst

Pet Hollywood i Aalborg

Indlæg af Gæst » fre feb 06, 2004 2:52 am

De avler selv deres rotter. De synes det er iorden, at hunrotter og hanrotter går sammen hele livet, også mens de har unger. De fik kuld i December, og allerede 4 uger efter fik hunnerne de næste og nu er de igen drægtige.
De unger, både hunner og hanner, som ikke bliver brugt/solgt som foder, kommer ned i det samme bur, hvor der også går en del store hanner.

Det er dog den eneste dyrehandel i Aalborg, som faktisk gider spilde hø på deres rotter, og de skifter ofte hos dem, der er altid rent, og dermed bliver rotterne ofte håndterede og er meget nysgerrige og vil gerne snakke. Man kunne sagtens stikke hånden ind til hunnen, som havde unger.
Mange af deres unger er desuden capped, ikke så tit man ser det :wink:

Tine
Senior Rottemedlem
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn aug 17, 2003 11:25 am
Geografisk sted: nordsjælland Danmark
Kontakt:

Indlæg af Tine » fre feb 06, 2004 10:23 am

deres hunner må da efterhånden være godt ømme bagi :(

Shana
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4756
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:39 pm
Geografisk sted: Er på ubestemt tid ikke til stede på forum. Kontakt venligst en anden redaktør :)
Kontakt:

Indlæg af Shana » fre feb 06, 2004 11:25 am

De fodrer også med rigtigt godt foder :) Så hvis bare de kan lære at små hunner ikke har så godt af at blive brugt som avlsmaskiner, kan de komme et godt stykke op på listen over de gode dyrehandlere rottemæssigt.. Og de skal også lige lære at unger skal være 5 uger, før man tager dem fra.. Og at man ikke skal joke om at bruge en rotte, man har bestilt, til slangefoder.. :wink:
~~~ Mvh. Charlotte. ~~~
~ Klovne altid i mit hjerte ~

Chirie
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3590
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:30 pm
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Chirie » fre feb 06, 2004 11:38 am

Jeg har også været i den nævnte dyrehandel. Jeg vil også mene, ud over det med avl, at det er en dyrehandel der ligger over gennemsnittet :) Personalet er søde og altid klar på at svare på de spørgsmål man nu har, dyrerne virker nygerrige og ikke bange. Sidst jeg var derude havde rotterne også legetøj i buret + at deres burer er forholdsvis store af hvad man normalt ser.

Dyrehandlere i Randers bruger også hø til deres dyr, så det er ikke så usædvaneligt i mine øjne. :)
Heidi

Gæst

Indlæg af Gæst » fre feb 06, 2004 1:13 pm

Ja, det med avlen er faktisk deres største minus, men det synes jeg også er slemt. Stakkels hunrotter.

Chirie: I Aalborg er det med høet en sjældenhed ;)

Gæst

Indlæg af Gæst » søn mar 14, 2004 7:00 pm

Ja, så skete uheldet. Jeg købte for 14 dage siden en lille hunrotte i Pet Hollywood, som skulle have været ovre hos Tut d. 27...
Da jeg tog hende ud af buret i dag, lagde jeg mærke til, at hendes mave bulede... Jeg tjekkede hendes dievorter, de strittede... Så jeg vejede hende... 70 gram har hun taget på siden jeg købte hende. For at sammenligne vejede jeg så den anden lille pige, som jeg købte for tre uger siden... Hun har kun taget cirka 40 gram på siden hun kom, selvom hun kropsmæssigt ser større ud, og der er nu 40 grams forskel på deres vægt.
Så kan man godt regne ud, hvad klokken er slået :?

Chirie
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3590
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:30 pm
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Chirie » søn mar 14, 2004 7:08 pm

Annbritt: Sikker noget møj. Stakkels pige, håber hun klare fødslen godt, og der ikke bliver nogle problemer *krydser finger*
Heidi

Lady Drace
Rotternes Herre
Indlæg: 1535
Tilmeldt: ons jul 09, 2003 6:47 pm
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Lady Drace » søn mar 14, 2004 8:14 pm

Ja... stakkels lille tøs.... :cry:
Minna Hermansen

Gæst

Indlæg af Gæst » søn mar 14, 2004 8:26 pm

Min Babyyy :shock:

Sådan noget møj.... :cry:

Annbritt:
Pas rigtig godt på mit lille pus :wink: .

Håber,at hun klarer sig fint og kommer til mig senere på året :oops:

Gæst

Indlæg af Gæst » søn mar 14, 2004 8:35 pm

Tut: Hun har fået både babygrød, killingemælk, ærter og andet guf, og hun spiser meget :D Jeg skal nok passe på hende, og jeg skal jo til Sjælland allerede senere på foråret og kan tage hende med ;)

Gæst

Indlæg af Gæst » søn mar 14, 2004 8:59 pm

Annbritt:
Dejligt at høre,at du tager dig godt af hende :P
(ikke at jeg tvivlede på,at du ville)

Glæder mig til at få hendes små venner hjem og,
til at hun kommer senere :wink:

Gæst

Indlæg af Gæst » man mar 06, 2006 1:35 am

Ja, Pet Hollywood har nu flyttet lokaler, men deres rottehold er ikke blevet ændret.
Og deres ekspedienter er heller ikke noget at råbe hurra for.

Jeg har en veninde, som er faldet for to rottepiger derude. Hun brokkede sig dog over, at hanner og hunner gik sammen, hvortil hun bare fik det, synes jeg, flabede svar, at hun jo bare kunne slå ungerne ihjel :evil:

von mædl

pet hollywood

Indlæg af von mædl » tirs mar 07, 2006 4:32 pm

Da jeg købte de 2 hunnen som Annbritt nævnte (tror i hvert fald det var min oplevelse derude hun referede til) - ja, tænk engang, ekspedienten kunne ikke engang se forskel på hanner og hunner.

Gæst

Indlæg af Gæst » tirs mar 07, 2006 5:22 pm

Hej Tina. Ja, det er din oplevelse, jeg blev ret harm over den kommentar, synes det var flabet :?

Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Mullevaps » tors jul 15, 2010 12:40 am

pet hollywood har INGEN dyr mere, overhovedet :-).
- det er faktisk blevet en træls butik synes jeg.
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

Besvar