Pet Hollywood i Aalborg

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

LUX Rotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7469
Tilmeldt: ons dec 12, 2007 12:38 pm
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Indlæg af LUX Rotter » tors jul 15, 2010 10:13 am

Jeg foretrækker faktisk Pet Hollywood frem for alle de andre dyrhandlere i City Syd netop fordi de ingen dyr/rotter har.
Jeg behøver ikke tænke på SDA, Myco osv hvis jeg lige slår et smut forbi Pet Hollywood.

Hvis jeg vil i Plantorama, Maxi Zoo eller Styr på Dyr, skal jeg holde karantæne bagefter hvilket kan være besværligt.

Derfor er det bedre at smutte i Pet Hollywood.
Desuden har de et ganske fint udvalg af de nødvendige ting til mindre gnavere generelt.

Personalet ved ikke meget om gnavere.
Sofie

Kun 4 rotter tilbage pt
Kastraten Corvus og pigerne Ducky, Annie & Elvira

Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Mullevaps » tors jul 15, 2010 2:22 pm

Jeg synes butikken virker så rodet /:
men de har nogle fede bure til gengæld!
og nej, personalet virker ikke til at vide ret meget.
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

Ciille
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 11:45 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Ciille » man jul 19, 2010 7:03 pm

Mullevaps skrev:Jeg synes butikken virker så rodet /:
men de har nogle fede bure til gengæld!
og nej, personalet virker ikke til at vide ret meget.
Vil give dig ret, men synes faktisk det er en god butik, de har f.eks. carefresh og Sputnik XL og sådan noget :D
-Cecilie Frandsen
- Hegnsholts William aka. hyberbomben :D <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » tirs aug 03, 2010 12:54 pm

Jeg var med en veninde i City Syd i går (efter et fuglebur og en hun-kanariefugl). Ud af de tre dyrehandler, vi var inde i derude, solgte de nu kun dyr i Plantorama (som ellers hovedsageligt er en plantebutik). Hvorfor kalder de dem så i det hele taget dyrehandler? Selv Maxi Zoo var stoppet med at sælge dyr... De eneste, der var tilbage, var et par chinchillaer, de ikke havde fået solgt endnu. Både fugle, marsvin, kaniner, rotter og alle de andre smådyr var fjernet, og i stedet bliver pladsen brugt til udstilling af foder og bure... og alligevel kunne jeg ikke finde et stort bur til kanariefuglene - enten var burene bittesmå, eller også skulle det være en kæmpestor voliere til 2000 kr... Dét syntes jeg ligesom var for meget til to små kanariefugle. :shock:

Til alt held havde de 8 kanariefugle i Plantorama - men den unge pige, der ekspederede mig, sagde at hun ikke kunne se, hvad der var hanner og hunner... og det er ellers rimelig vigtigt... for at sætte to hanner sammen i et bur, er at invitere til et blodbad.

Så jeg måtte bruge min egen ringe viden som nybagt kanarie-ejer til at udpege dén fugl, der virkede blegest ved haleroden, og håbe på at jeg var klogere end hende... Det var jeg gudskelov... så min lille hitte-fugl Leo har endelig fået sin Sussie. :mrgreen:

Men SIKKE da et besvær... og dét rimelige bur, jeg endelig fandt i Pet Hollywood, måtte jeg først rense grundigt for indtørrede myg, myrer, øjenstikkere... og en enkelt død kakerlak. :? Er der virkelig ingen gode dyrehandlere tilbage i Aalborg?

LUX Rotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7469
Tilmeldt: ons dec 12, 2007 12:38 pm
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Indlæg af LUX Rotter » tirs aug 03, 2010 1:04 pm

Lylle My skrev:Men SIKKE da et besvær... og dét rimelige bur, jeg endelig fandt i Pet Hollywood, måtte jeg først rense grundigt for indtørrede myg, myrer, øjenstikkere... og en enkelt død kakerlak. :? Er der virkelig ingen gode dyrehandlere tilbage i Aalborg?
Jeg synes så aldrig rigtig der har været nogen gode dyrhandlere i Aalbog :?
Heldigvis sætter jeg normalt ik mine ben i en dyrhandel.
De har ik rigtig noget jeg ik kan få andre steder nemlig.
Sofie

Kun 4 rotter tilbage pt
Kastraten Corvus og pigerne Ducky, Annie & Elvira

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » tirs aug 03, 2010 2:10 pm

LUX Rotter skrev:
Lylle My skrev:Men SIKKE da et besvær... og dét rimelige bur, jeg endelig fandt i Pet Hollywood, måtte jeg først rense grundigt for indtørrede myg, myrer, øjenstikkere... og en enkelt død kakerlak. :? Er der virkelig ingen gode dyrehandlere tilbage i Aalborg?
Jeg synes så aldrig rigtig der har været nogen gode dyrhandlere i Aalbog :?
Heldigvis sætter jeg normalt ik mine ben i en dyrhandel.
De har ik rigtig noget jeg ik kan få andre steder nemlig.
Nej det er også den eneste måde at undlade at støtte dyrhandlere på. Bare ved at købe en pakke carefresh som jeg gør af og til, er jeg med til at støtte den dårlige behandling af dyr....
Jeg burde bestille det på nettet i stedet....

Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Mullevaps » tors aug 12, 2010 10:26 pm

Maxi Zoo er da ikke stoppet med at sælge dyr - de var der i hvert fald stadig da jeg var der i mandags ;-).
og chinchillaer har vi ikke haft længe - er du sikker på at det var maxi? :-)

Vi er stoppet med at sælge rotter, det er det eneste :-)
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

LUX Rotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7469
Tilmeldt: ons dec 12, 2007 12:38 pm
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Indlæg af LUX Rotter » tors aug 12, 2010 10:31 pm

Mullevaps skrev:Maxi Zoo er da ikke stoppet med at sælge dyr - de var der i hvert fald stadig da jeg var der i mandags ;-).
og chinchillaer har vi ikke haft længe - er du sikker på at det var maxi? :-)

Vi er stoppet med at sælge rotter, det er det eneste :-)
Helt stoppet med at sælge rotter? :D
Se det ville gøre mig MEGET glad!!
Så kan man rent faktisk ta derud og kigge.
Især fordi jeg engang imellem skal bruge en lille pose undulatfoder til lemmingerne og det MaxiZoo har er super godt - faktisk bedre til formålet end det jeg kan finde mange andre steder.
Sofie

Kun 4 rotter tilbage pt
Kastraten Corvus og pigerne Ducky, Annie & Elvira

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » fre aug 13, 2010 9:52 am

Mullevaps skrev:Maxi Zoo er da ikke stoppet med at sælge dyr - de var der i hvert fald stadig da jeg var der i mandags ;-).
og chinchillaer har vi ikke haft længe - er du sikker på at det var maxi? :-)

Vi er stoppet med at sælge rotter, det er det eneste :-)
:?: Jo, det VAR Maxi Zoo... Det var da underligt, for den unge pige vi snakkede med, sagde at de slet ikke havde dyr mere, hverken fugle eller andre smådyr... og at der kun var et par stykker tilbage ovre ved gnaverburene.

Jeg så dem godtnok ikke selv... det var min veninde, der havde været ovre og kigge, og hun sagde at der kun gik et par chinchillaer derovre, men ingen marsvin eller andre gnavere overhovedet.

Det kan da godt være, at hun har taget fejl af chinchillaer og nogle andre dyr, for hun er ikke særlig velbevandret i de forskellige dyrearter. Hun interesserer sig egentlig kun for marsvin, der er hendes store kæphest.

Men når de rimelige dyrehandlere nu holder op med at sælge rotter, bliver det dælme da svært for mig, når én af mine små totter engang dør... for jeg foretrækker kun at have to rotter ad gangen, så når den ene dør, er jeg nødt til at skaffe et par unger til huse indenfor et døgns tid, for at den længstlevende ikke skal gå til af sorg... og ordentlige rotter fra en avler er umulige at skaffe med så kort varsel.

ØV!!! Så bliver jeg altså nødt til at lede de steder, hvor jeg indtil nu ALDRIG har kunnet drømme om at sætte mine ben, når jeg engang må sige farvel til enten Blackie eller Whitie. Så bliver dyrlægen nok glad, for sikke mange penge han vil tjene, når jeg kommer anstigende med et par misrøgtede skravl og be'r ham om at rette op på deres helbred. :( :( :(

Brugeravatar
Stine
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2055
Tilmeldt: tirs aug 16, 2005 12:11 pm
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Stine » fre aug 13, 2010 11:51 am

Lylle My skrev:
Mullevaps skrev:Maxi Zoo er da ikke stoppet med at sælge dyr - de var der i hvert fald stadig da jeg var der i mandags ;-).
og chinchillaer har vi ikke haft længe - er du sikker på at det var maxi? :-)

Vi er stoppet med at sælge rotter, det er det eneste :-)
:?: Jo, det VAR Maxi Zoo... Det var da underligt, for den unge pige vi snakkede med, sagde at de slet ikke havde dyr mere, hverken fugle eller andre smådyr... og at der kun var et par stykker tilbage ovre ved gnaverburene.

Jeg så dem godtnok ikke selv... det var min veninde, der havde været ovre og kigge, og hun sagde at der kun gik et par chinchillaer derovre, men ingen marsvin eller andre gnavere overhovedet.

Det kan da godt være, at hun har taget fejl af chinchillaer og nogle andre dyr, for hun er ikke særlig velbevandret i de forskellige dyrearter. Hun interesserer sig egentlig kun for marsvin, der er hendes store kæphest.

Men når de rimelige dyrehandlere nu holder op med at sælge rotter, bliver det dælme da svært for mig, når én af mine små totter engang dør... for jeg foretrækker kun at have to rotter ad gangen, så når den ene dør, er jeg nødt til at skaffe et par unger til huse indenfor et døgns tid, for at den længstlevende ikke skal gå til af sorg... og ordentlige rotter fra en avler er umulige at skaffe med så kort varsel.

ØV!!! Så bliver jeg altså nødt til at lede de steder, hvor jeg indtil nu ALDRIG har kunnet drømme om at sætte mine ben, når jeg engang må sige farvel til enten Blackie eller Whitie. Så bliver dyrlægen nok glad, for sikke mange penge han vil tjene, når jeg kommer anstigende med et par misrøgtede skravl og be'r ham om at rette op på deres helbred. :( :( :(
Tror ikke du skal være bekymret for at dine tilbageværende rotte går til af ensomhed på grund af et par uger ;)
♥Wildhelm♥Saddam♥Freak♥Dyablo♥

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » fre aug 13, 2010 1:19 pm

Faktisk gik min gamle Bimse fra både mad og vand af sorg, da han elskede bror Pjevs døde. Han lå helt stille i et hjørne og sygnede hen, og jeg måtte give ham væske direkte i munden med en sprøjte for at holde ham i live - indtil jeg efter tre døgns eftersøgning endelig fandt et par unger i plantorama.

Så snart han så dem i naboburet, livede han op og begyndte at æde og drikke igen, og da han havde genvundet sine kræfter, fik de lov at rende frem og tilbage mellem burene, som de selv havde lyst. Jeg holdt ingen karantæne, eftersom jeg ikke skal have flere rotter, før én af de små nye dør af alderdom - i stedet tog jeg allesammen med til dyrlægen en uge senere, hvor de alle tre fik en omgang baytril for ungernes nysen og rallende lunger - og en omgang frontline for at få gjort kål på alle lusene.

Når en rotte i en fremskreden alder pludselig bliver helt alene, kan sorgen faktisk godt blive så ubærlig for den, at jeg personligt synes, at smitteriskoen fra nye unger er at foretrække frem for en måneds ensomhed.

Gamle Bimse døde to måneder senere, i en alder af lige knap to år - af kræft og sukkersyge - men var i den sidste tid lykkelig sammen med de to små babyer, der elskede at bruge deres store legeonkels brede ryg som soveplads. :mrgreen:

Jeg tror, at det springende punkt er antallet af rotter, man har. Når to rotter går alene sammen hele deres liv, knytter de sig så tæt til hinanden, at sorgen bliver ekstra stor, når den ene dør. Jeg HAR skam overvejet at holde tre ad gangen for at sikre dem mod ensomhed ved dødsfald, men fandt ud af, at det ikke rigtigt passer ind i mit liv - to er passende, tre er for mange, og én er (selvfølgelig) for lidt. :)

Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Mullevaps » man aug 16, 2010 2:44 pm

Jo - rotter har vi ikke haft 2-3 måneder :-).
- vi er også kommet af med fårekyllinger, græshopper, melorme og karkelakker :-)

- og ja, det er en befrielse, at vi er kommet af med rotterne, men de kommer måske nok igen, når de finder en ny avler der vil levere. Men de sidste 6 kuld vi har fået har haft mider og er enten døde eller blevet aflivet.
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

Besvar