Dårlig oplevelse i Frihedens Dyrhandel

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Pernille
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 430
Tilmeldt: søn dec 12, 2010 2:49 am
Geografisk sted: København NV

Dårlig oplevelse i Frihedens Dyrhandel

Indlæg af Pernille » lør mar 30, 2013 1:22 pm

Jeg har lige været i Frihedens Dyrhandel i Frihedens Butikscenter i Hvidovre og efter jeg er kommet hjem har jeg grædt og grædt.
Det var simpelhen så ubehageligt. De havde et glasur med 30-40 rotter, både hunner og hanner. Det i sig selv var galt nok, men pludselig dukker en af dem op med en død nyfødt i munden og er ved at spise den. Så var det kraftedeme en af hunnerne, der var ved at føde og de andre tog hendes nyfødte levende unger og spiste dem.
Jeg sagde det til ejeren, at det simpelthen ikke var godt nok og han sendte en af sine ansatte hen for at fjerne ungerne. Jeg spurgte forfærdet hvad hun ville gøre med dem og hun sagde at hun ville give dem til en anden rotte-mor ude bagved. Hun undersøgte ikke hvilken rotte, der var ved at føde eller om hun var færdig.
Mens jeg stod og kiggede sammen med to andre, som også var forfærdede og syntes det var SÅ klamt, kom ejeren hen til mig og sagde, at det var hans butik, at det var ham der bestemte og at jeg ikke skulle blande mig. Jeg sagde at hvis man købte en hun-rotte her ville man være sikker på at hun var gravid. Det sagde han at han fortalte til kunder, men gu' gør han ej.

Det var simpelthen ubehageligt og en så dårlig oplevelse. Og ovenpå at jeg lige har fået 13 dødfødte unger, selvom vi kæmpede for dem, så var det så hårdt at se den ligegyldighed.

Desuden var der 10-15 rotter, der bogstaveligt talt sloges om at komme til vandflasken.

Jeg har taget billeder og video af det hele og har planer om at klage til Dyrenes Beskyttelse og hvor jeg ellers kan finde på at klage.

Føj.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » lør mar 30, 2013 2:29 pm

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal formulere mig lige nu, er helt grædefærdig over dit indlæg.

Jeg håber virkelig at du følger op på sagen som du planlægger, og at nogen vil tage dig seriøst.
Ingen mor fortjener at føde under de omstendigheder, og intet dyr fortjener det liv som de rotter og især de hunner har.

Jeg håber også at folk vil boycutte butikken, for de fortjener ikke folks penge.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Pernille
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 430
Tilmeldt: søn dec 12, 2010 2:49 am
Geografisk sted: København NV

Indlæg af Pernille » lør mar 30, 2013 9:48 pm

Det var en utroligt ubehagelig oplevelse. Nu har jeg meldt det både til Dyreværnet og Dyrenes Beskyttelse.
Jeg tvivler på at det gør en forskel, men jeg håber...

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: man nov 08, 2004 8:38 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » lør mar 30, 2013 9:52 pm

...Hvor er jeg ked af jeg lige har læst dette indlæg! :cry: Det er da noget af det mest frygtelige jeg nogensinde har hørt om! Forfærdeligt! Jeg er SÅ forarget lige nu.. Ved slet ikke hvad jeg skal skrive.

Det er dejligt at du vil gøre noget ved det, håber virkelig dyrenes beskyttelse vil tage sagen op og gøre noget ved de forfærdelige forhold!

hellomaryjane
DTF Forum Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors dec 06, 2012 10:39 pm

Indlæg af hellomaryjane » tirs jul 02, 2013 10:06 pm

jeg har også meldt dem til dyrenes beskyttelse efter at have set det, så håber lidt at der sker et eller andet snart..
farveopdelte i forsøgsdyrsbure lever op til 4 mødre med deres kuld, selvom buret er godkendt til EN :(
Huser pt. Pomelo, Spliff, Fætter (Halfdan), Skalde Per, Kashmir, Lady & Hella <3

Besvar