Meget skuffet

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
EmmaSia
Senior Rottemedlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 12:44 pm

Meget skuffet

Indlæg af EmmaSia » ons feb 22, 2012 8:43 pm

Bonnie Dyrecenter (Lyngby)

Jeg har altid haft tiltro til dem og har aldrig før hverken selv oplevet eller hørt om nogen have problemer med dyr der fra men den her gang trækker jeg altså gransen -.-'


Jeg startede med at købe en smuk og dejlig pige den 6feb og da jeg kom hjem opdagede jeg om aftnen at hun havde orm :( piv piv (hun er heldigvis ormefri nu)

og så lagde jeg mærke til hendes mave og tænke at der var noget galt ("det kan ikke bare være orm") og idag blev jeg så bekræftede af en kæmpemave og en mave der bevægede sig så jeg står nu med en alt for ung pige som jeg ikke ved hvornår skal føde :(

er virkelig skuffet over dem der nede og der skal godt nok meget til hvis jeg nogensinde skal købe et dyr af dem igen


her får i lige lidt billeder af hendes mavse så i selv kan se det :/
Billede
Billede
(hvis der har nogen der har en idé om hvor langt henne hun kan være vil jeg meget gerne høre det)
hun er sat for dig selv for at få ro til at pleje maven og så håber jeg på at hun klare det
Er ikke længere aktiv på siden :)

nicegirl79
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2341
Tilmeldt: søn aug 21, 2011 4:55 pm
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Indlæg af nicegirl79 » ons feb 22, 2012 8:52 pm

synes det er mange jeg høre, der har købt hos en dyrhandler, der får sådan en pige hjem, og hvor er det bare ufatteligt synd, at en baby skal ha babyer :( ... MEN, læser ofte (og har selv erfaring med) at helt unge mødre, er noget af det fantastiske :)

jeg vil foreslå dig, at lave et opslag under opdræt og genetik, med alle spørgsmål, ved de erfarne, nok skal hjælpe :D

EmmaSia
Senior Rottemedlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 12:44 pm

Indlæg af EmmaSia » ons feb 22, 2012 9:09 pm

nicegirl79 skrev: jeg vil foreslå dig, at lave et opslag under opdræt og genetik, med alle spørgsmål, ved de erfarne, nok skal hjælpe :D
Tak - det vil jeg gøre med det samme - har godt nok haft unger før men aldrig med så ung en mor :/
Er ikke længere aktiv på siden :)

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » ons feb 22, 2012 10:35 pm

Hun kunne godt se ud til at være lige op over... Maven er sunket ret meget...
Inter album et nigrum, varietate

Mataleto
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 298
Tilmeldt: tirs okt 12, 2010 9:21 pm
Geografisk sted: Fuglebjerg
Kontakt:

Indlæg af Mataleto » ons feb 22, 2012 11:46 pm

Køb aldrig en hunrotte hos en dyrehandler, medmindre du vil have 11+ ekstra.
Jeg arbejder selv i en dyrehandel, hvor der ikke bliver taget højde for kønsopdeling. Hvis det stod til mig, skulle de selvfølgelig skilles ad, når de er 5 uger gamle. Men det er desværre ikke mig, der tager disse beslutninger.
Jeg råder gerne kunder til at købe hanner frem for hunner til kæl.
Malene

EmmaSia
Senior Rottemedlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 12:44 pm

Indlæg af EmmaSia » tors feb 23, 2012 1:18 am

Mataleto skrev:Køb aldrig en hunrotte hos en dyrehandler, medmindre du vil have 11+ ekstra.
Jeg arbejder selv i en dyrehandel, hvor der ikke bliver taget højde for kønsopdeling. Hvis det stod til mig, skulle de selvfølgelig skilles ad, når de er 5 uger gamle. Men det er desværre ikke mig, der tager disse beslutninger.
Jeg råder gerne kunder til at købe hanner frem for hunner til kæl.
jeg har kun gjort det en gang før og der var der ikke noget problem men det var også fra et sted hvor jeg var i praktik (og nappede hende hjem samme dag som hun blev gammel nok)

men ja nu er jeg jo blevet det klogere

hvilken dyrehandel er det ? (af ren nysgerrighed)
Er ikke længere aktiv på siden :)

CeciliexD
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: tors feb 09, 2012 12:08 am

Indlæg af CeciliexD » tirs mar 06, 2012 12:46 am

Jeg synes ofte man høre om at hvis man køber en lille pige i en dyrehandel så er de ofte gravide ö

Jeg købte min pige da hun var ca 7 uger i en dyrehandel, og hun har tyddeligvis ikke været gravid da jeg så er rimelig sikker på at have fået en masse små babyer nu (:

Har jeg bare været heldig eller hvordan?ö det er vel ikke alle steder man kan risikere at få en gravid pige medhjem?

EmmaSia
Senior Rottemedlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 12:44 pm

Indlæg af EmmaSia » tirs mar 06, 2012 12:57 am

CeciliexD skrev:Jeg synes ofte man høre om at hvis man køber en lille pige i en dyrehandel så er de ofte gravide ö

Jeg købte min pige da hun var ca 7 uger i en dyrehandel, og hun har tyddeligvis ikke været gravid da jeg så er rimelig sikker på at have fået en masse små babyer nu (:

Har jeg bare været heldig eller hvordan?ö det er vel ikke alle steder man kan risikere at få en gravid pige medhjem?
jeg har aldrig oplevede det før denne gang og jeg har flere gange købt piger i dyrehandlere (2for at være presis - den jeg har nævnt i indlæget samt Zoodom i odense da jeg boede der)

men lidt heldig er man vel altid :)
Er ikke længere aktiv på siden :)

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » tirs mar 06, 2012 3:05 pm

Hun ser godtnok MEGET gravid ud, den lille darling. Godt, at du har sat hende for sig selv, for det ser ud til at hun kan poppe, hvad øjeblik det skal være. :D

At købe hunrotter i en dyrehandel indebærer ALTID risikoen for at få flere rotter hjem, end man regner med... Selv HVIS en dyrehandler er nok så omhyggelig med at kønsopdele dyrene straks de får dem hjem, kan de jo aldrig garantere for at dén avler, de har fået dem fra, har gjort det samme... Så din lille pige kan faktisk allerede have været gravid, da Bonnie fik hende leveret.
Der kan også let være sket dét, at en uerfaren medarbejder i forretningen under rengøring kommer til at blande ungerne fra forskellige bure sammen - og de senere er blevet skilt igen, når uheldet er blevet opdaget... eller at KUNDER, der har haft mulighed for at røre ved dyrene, har sat én ned i det forkerte bur (de fleste dyrehandlere har et skilt hvor der står, at det er forbudt at røre dyrene - men medmindre der er lås på burene, sker det alligevel i ny og næ, at kunder åbner burene og tager nogen af dem ud for at kæle... og det er ikke altid, der er en medarbejder i nærheden til at stoppe dem)

Den eneste måde man kan være 100% sikker på ikke at få en gravid rotte hjem fra en dyrehandel er, som Mataleto siger, ved kun at købe hanner.
Men til gengæld er de fleste dyrehandlere rigtig flinke til at berolige én... Da jeg engang nævnte ude i plantorama, at jeg kun ville have hanner, fordi jeg ikke ville risikere at få en gravid rotte hjem, fik jeg dén besked at dét ikke var noget problem... så kunne jeg bare komme og aflevere ungerne hos dem.

Yeah, right... som om jeg ville aflevere en flok babyer der var blevet født i mit hjem, til en usikker fremtid. NUL, putte.
Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » ons mar 07, 2012 1:04 am

Jeg har ikke selv været der et par år, men en, jeg kender, har næsten lige været dernede, og der gik de alle adskilt i køn i de der glasbure, de har, og de havde mad, vand og så videre, alt var fint. Det kan måske være en, de har fået indleveret og så videresolgt, måske har de slet ikke selv vidst, hun kunne være drægtig?

Men ja, det er dog helt galt. Stakkels pige. Vi må håbe, hun klarer den. :cry:
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » tors mar 15, 2012 2:25 pm

Jeg var dernede i dag for første gang i lang tid, fordi jeg kedede mig og skulle købe en glasflaske bl.a. Alle deres rotter så fine ud, var opdelt i køn, gik på CareFresh og havde mad+vand. Så jeg tror stadig, det må have været en dum svipser. :?
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » ons maj 09, 2012 9:41 am

Nogle gange kan det jo også ske, at selve dyrehandleren får den gravid hjem, fra hvor de nu får den fra.. Det har jeg selv set ske for en anden. Men ja, det er bare træls når sådan en ung rotte allerede skal til at være 'voksen'.. :?

Nu håber jeg bare hun klarer det godt, held og lykke :)!
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

Brugeravatar
Loan
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 168
Tilmeldt: fre jun 11, 2010 9:46 pm
Geografisk sted: 7323 Give

Indlæg af Loan » ons maj 09, 2012 2:14 pm

Problemet med mange dyrehandlere er at de ikke ved hvordan dyrenes kår har været før, og ofte er pænt ligeglade.
Ergo kan dyrene sagtens komme ind og være drægtige, og gå købsopdelt i dyrehandleren, men bliver hunner købt kort efter de er modtaget, når de aldrig at se om nogle er drægtige eller ej.
(Synes os sjældent der er styr på hvor gamle dyrene egentligt er, jeg har hvertfald aldrig nogensinde fået en præcis alder.)
Hilsen Loan Vejby
2.2 Katte
0.1 Hund
12.5 Rotter

Besvar