Den nye Poppi Dyrecenter i Næstved.

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Den nye Poppi Dyrecenter i Næstved.

Indlæg af CGBM » tors okt 20, 2011 8:28 pm

Jeg var en tur nede i den nye Poppi Dyrecenter her i Næstved igår, og mange af deres rotter var undervægtige, nogle havde sår på ører, jeg kunne se at hanner og hunner gik sammen selvom de var over 5 uger, der var et par små piger der så gravide ud.
Deres kaniner går i små bure sammen med marsvin. Og i et af terrarierne til deres slanger var der ikke varme sat til, og flere af dem havde et par lag gammel ham siddende rundt omkring, jeg kunne også se at en af slangerne havde blodmider ved halsen
Senest rettet af CGBM tors jul 26, 2012 11:35 pm, rettet i alt 2 gange.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » fre okt 21, 2011 10:14 am

Forfærdelig læsning. Håber de bliver stoppet! :evil:
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » fre okt 21, 2011 3:23 pm

trist :( kan man ikke melde dem til dyreværnet eller lignende?

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Indlæg af CGBM » fre okt 21, 2011 11:13 pm

Det er det jeg vil undersøge. Kan ikke have at alle de dyr ikke får den optimale pleje, men dyrehandlere er jo ligeglade med hvordan dyrene har det. Bare de tjener penge... :/

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 1:00 pm

Ja, det gik ellers fint, da hende der tog sig af dyrene, stadig var i butikken. Desværre blev hun fyret, for hun søgede ellers både for at få delt dyrene, give tilskud til mødrene og dyrlæge til dem der havde brug for det. Hun gjorde det virkelig godt.

Men desværre går det vist mere op i penge. Jeg lægger i hvert fald ikke mine hos ham...
Inter album et nigrum, varietate

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Indlæg af CGBM » søn okt 23, 2011 4:47 pm

Ja hende der arbejde deroppe før,mener at hun hed Mathilde? Hun sørgede for at de havde det godt. Nu har de en meget ung pige deroppe, og hun virker ikke til at have styr på noget som helst....

Jeg skal heller ikke have noget deroppe fra...

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 7:23 pm

CGBM skrev:Ja hende der arbejde deroppe før,mener at hun hed Mathilde? Hun sørgede for at de havde det godt. Nu har de en meget ung pige deroppe, og hun virker ikke til at have styr på noget som helst....

Jeg skal heller ikke have noget deroppe fra...
Ja, Matilde var rigtig god. Hun ringede også hvis der var det mindste hun var i tvivl om, og jeg hjalp hende med at kønsbestemme. Hun gav tilskud til unger og mødre og sørgede for at de havde en ordentlig vægt, inden de blev solgt, samt at de blev håndteret.

Jeg ved ikke helt hvem der er der nu, da jeg som sagt ikke kommer der mere. Sidst jeg var der, var fordi en veninde skulle returnere noget mælkeerstatning, hun havde købt, men som var udløbet sidste år....
Inter album et nigrum, varietate

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » søn okt 23, 2011 9:30 pm

Det er i sig selv egentlig også ret klamt - at de sælger så gamle varer. Men hvad, det er sgu egentlig ikke værre end Fakta og deres flere-måneder-for-gamle fløde, jeg fandt engang. :?
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 9:33 pm

Ammit skrev:Det er i sig selv egentlig også ret klamt - at de sælger så gamle varer. Men hvad, det er sgu egentlig ikke værre end Fakta og deres flere-måneder-for-gamle fløde, jeg fandt engang. :?
Fy for pokker :( Da jeg arbejdede i Fakta, var de heldigvis gode til at få tjekket for datovarer, men sådan er det jo desværre ikke alle steder.

Nej, min veninde forlangte også pengene tilbage og købte det andetsteds.
Det kan godt være det bare er pulver, men det skal da overholde datoen alligevel.
Inter album et nigrum, varietate

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » søn okt 23, 2011 9:43 pm

>Maria< skrev:
Ammit skrev:Det er i sig selv egentlig også ret klamt - at de sælger så gamle varer. Men hvad, det er sgu egentlig ikke værre end Fakta og deres flere-måneder-for-gamle fløde, jeg fandt engang. :?
Fy for pokker :( Da jeg arbejdede i Fakta, var de heldigvis gode til at få tjekket for datovarer, men sådan er det jo desværre ikke alle steder.

Nej, min veninde forlangte også pengene tilbage og købte det andetsteds.
Det kan godt være det bare er pulver, men det skal da overholde datoen alligevel.
Det kan jeg sgu godt forstå. Jeg havde heller ikke fundet mig i det. Nu var jeg så for doven til at gå ned i Faktaen og brokke mig over det med fløden, men ja, handler bare ikke der igen. Blev så kvalm af det. Tænk lige på, hvor længe sådan en fløde har stået dér, uden der er 1 medarbejder, der er kommet i det område og har tjekket til varerne? Bvaaaadr. Nej, så hellere Irma og god kvalitet, det ved man da, hvad er. Eller private gårdbutikker eller helsekostforretninger. Men det er så bare mig. :lol:
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn okt 23, 2011 9:52 pm

Ammit skrev:
>Maria< skrev:
Ammit skrev:Det er i sig selv egentlig også ret klamt - at de sælger så gamle varer. Men hvad, det er sgu egentlig ikke værre end Fakta og deres flere-måneder-for-gamle fløde, jeg fandt engang. :?
Fy for pokker :( Da jeg arbejdede i Fakta, var de heldigvis gode til at få tjekket for datovarer, men sådan er det jo desværre ikke alle steder.

Nej, min veninde forlangte også pengene tilbage og købte det andetsteds.
Det kan godt være det bare er pulver, men det skal da overholde datoen alligevel.
Det kan jeg sgu godt forstå. Jeg havde heller ikke fundet mig i det. Nu var jeg så for doven til at gå ned i Faktaen og brokke mig over det med fløden, men ja, handler bare ikke der igen. Blev så kvalm af det. Tænk lige på, hvor længe sådan en fløde har stået dér, uden der er 1 medarbejder, der er kommet i det område og har tjekket til varerne? Bvaaaadr. Nej, så hellere Irma og god kvalitet, det ved man da, hvad er. Eller private gårdbutikker eller helsekostforretninger. Men det er så bare mig. :lol:
Hehe, nej jeg forstår dig godt :) Der er så mange medarbejdere i sådanne butikker, så det kan ikke være svært lige at tjekke op på om der er noget, der er ved at gå på datoen. En almindelig hverdag var vi da gerne omkring 5 på arbejde :)
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » tors nov 24, 2011 10:16 pm

Hmm... var lige forbi Poppi idag...

Rotterne har STADIG øreskab, på trods af han for noget tid siden skrev på Facebook at de var i behandling.

Dernæst ser vi at der ligger flere døde mus i de forskellige bure.

Nævner det for ham da vi kommer ned. Siger han måske lige skal tjekke deroppe.

Svarer så at han havde skam været der idag (nej, et par af musene var halvt ædt og tørret helt ind, så de var i hvert fald ikke fra idag...)
Han fortæller så at det var når lyset blev tændt, så blev musene så aktive at de faldte døde om...... hmm........ :shock:
Inter album et nigrum, varietate

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors nov 24, 2011 11:57 pm

For H****DE!
Det er godt nok forfærdeligt, at høre om de dyrehandlere der behandler deres dyr så forfærdeligt. :cry:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » fre nov 25, 2011 12:58 am

nej hvor er det langt ude.. og hvor klamt at handle der og se døde mus ligge, det må sgu da være sundhedsskadeligt.. ville overveje at ringe til sundhedsstyrelsen og be dem om at tjekke stedet hvis det var mig.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » fre nov 25, 2011 1:01 am

Esme skrev:nej hvor er det langt ude.. og hvor klamt at handle der og se døde mus ligge, det må sgu da være sundhedsskadeligt.. ville overveje at ringe til sundhedsstyrelsen og be dem om at tjekke stedet hvis det var mig.
Problemet er bare at man sikkert er så "uheldig" at han har ryddet op når de kommer...

Men det er over en måned at rotterne har været i behandling for øreskab (hvis de overhovedet er i behandling...) - så lang tid tager det da heller ikke at slippe af med den slags...
Inter album et nigrum, varietate

Besvar