Maxi Zoo Aalborg (Bedre kendt som Calles).

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Maxi Zoo Aalborg (Bedre kendt som Calles).

Indlæg af Mullevaps » tors jul 15, 2010 1:05 am

Nu arbejder jeg jo i maxi zoo selv, men det betyder ikke at jeg ikke kan komme med både gode og dårlige ting om butikken :-).

Vi har et kæmpe udvalg af foder og ting til hunde og katte, hvilket jeg personligt synes er rigtigt hyggeligt, da folk kommer med deres hunde derude, så jeg når og få set en masse af dem :-D

Ang. gnaverne, vil jeg komme med både godt og dårligt.
- Vi har lige fået lavet butikken helt om derude, det ved jeg ikke om nogle af jer har set endnu :-).
Gnaverne har fået en afdeling for sig selv, hvor alt til dem er, og de står der selvf. også selv.

Rotterne; Har fået et af de store bure, dog i glas så der ikke er mulighed for at sætte ting op derinde. MEN de går på nogle piller, kan ikke lige huske navnet, men de er rigtig gode, og så får de multifit rotteblanding. Derudover får de også lidt grønt en gang i mellem, når vi lige har noget. Min chef har desværre bestemt at hanner og hunner skal gå sammen, da vi ikke har så mange bure til rådighed mere, efter der er blevet lavet om, hvilket selvf. ikke er godt.
Vi har døjet med 2 hold rotter, som havde øremider, og vi snakkede med avler, som sagde han ikke havde døjet med det, så vi har fået alle bure renset og flyttet "rotteburet" over på den anden side nu. Alle rotterne med mider blev aflivet, og et nyt hold kom til.
Jeg vil ikke sige at de har det dårligt derude, jeg synes faktisk at de har det bedste forhold derude, i forhold til alle andre dyrhandlere i aalborg. derudover bliver der gjort rent hver 2-3 dag, og givet rent vand og mad hver morgen, og det tjekkes så igen 2-3 gange i løbet af dagen, dette gælder så for alle dyrene.

Kaninerne; har det godt, vil jeg sige. de får også lidt grønt en gang i mellem, og så har vi flere gange haft nogle forskellige former for "slik" - mest gnaverstænger, hvor pakken har været lidt ødelagt, så de ikke kunne sælges, de blev selvf. også smidt ind til ninerne ;-).

Mus; forholdene er ikke gode.. det synes jeg i hvert fald personligt. de er blevet delt op i hanner og hunner, og hannerne slås til de har kæmpe sår, og hunnerne føder flere og flere unger (der er altid lige en der eller flere der når at blive parret inden de nye hanner bliver flyttet). det er ærgerligt. ikke nok med vi har op til 40-50 mus i hvert bur ude i butikken, men så har vi lige så mange inde bag ved.. synd efter min mening.

Ørkenrotter; de hygger sig! og de har det rigtig godt.
det samme gælder for både hamsterne og natalmusene - de har det godt.

Butikken er i sig selv enormt varmt, tro mig. det er ikke sjovt at stå derude i sommerperioden ;-). og derfor har vi sørget for at der er en masse dunke i fryseren som lægges ind i burene. det er ikke altid de er sååå flinke til at gøre det, men det sker jævnligt. Vi har 4 eller 5, nu kan jeg sgu ikke lige huske det, forskellige slags foder til rotter, og nogle gnave-stænger, som jeg i hvert fald er flittig bruger af, mine to totter elsker dem :-D

og så har vi kun et bur der er velegnet til rotter, og det er selvfølgelig jennyburet ;-).

Puuh. Jeg vil sige at vi har nogle rigtig kloge hoveder derude og de er rigtig gode til at svare fra sig, men man/i skal lade være med at spørge os ungearbejdere hvis i vil have et ordentligt svar. jeg har personligt mange erfaringer med stort set alle dyr, og så er jeg skide god til at lytte, så jeg ved efterhånden en del, og kan svare fra mig, men det ved jeg at der er andre som ikke kan, og specielt en af dem (nu vil jeg ikke hænge nogen ud) som er rigtig "dum" til bare at sige noget, og så gå ud fra at det er rigtigt. så spørg de "ældre" og i vil efter min mening få god betjening :-)

Det var så lige det jeg synes jeg ville sige og skrive :-).
- hvis der er nogle der har yderligere, eller noget i evt synes jeg skal drøfte med dem derude, er i velkommen til at skrive. men jeg kan intet love ;-)

Alt i alt er det et besøg hver, synes jeg. Og så kan i jo altid komme forbi og sige hej til Coco, som stadig er ude ved os. Den tossefugl :-D

Alt i alt, nogle skønne mennesker og en flot butik! :-).
- dog ikke med meget til rotter, men det sælger heller ikke ret godt :-)
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

LUX Rotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7469
Tilmeldt: ons dec 12, 2007 12:38 pm
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Indlæg af LUX Rotter » tors jul 15, 2010 10:05 am

Jeg vil gi dig helt ret i, at forholdene er blevet bedre..
Men for 2 år siden var forholdene ulidelige!

Det er stadig ikke optimalt men det blir det aldrig i en dyrehandel.
Dog ser jeg frem til, at rotterne blir kønsopdelt :D
Jeg vil dog sige, at forholdene virkelig er blevet MEGET bedre efter der er blevet bygget om.
Sofie

Kun 4 rotter tilbage pt
Kastraten Corvus og pigerne Ducky, Annie & Elvira

Mullevaps
Senior Rottemedlem
Indlæg: 595
Tilmeldt: fre maj 07, 2010 6:01 pm
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Mullevaps » tors jul 15, 2010 2:21 pm

Jeg tigger også en del om at de bliver opdelt :-D
- men ja, forholdene er blevet meget bedre :-)
"A best friend is someone who love you when you forget to love yourself."

Besvar