Tropehuset i Holbæk

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
thildemaria
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs sep 22, 2009 2:32 pm
Geografisk sted: Tuse næs

Tropehuset i Holbæk

Indlæg af thildemaria » søn mar 14, 2010 4:30 pm

Nogle af jer der kender den dyrehandel?

Jeg var forbi der forleden, efter en bekendt havde anbefalet stedet, men det dårlige indtryk jeg har haft af stedet siden jeg var barn holder desværre stadig...
Min mor mener at jeg overreagerer, så vil gerne høre jeres meninger, for at se om det bare er mig der er hysterisk.

:)
Støtter muskelhundene og deres ejere, og har forlængst skrevet under på underskriftsindsamlingen.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » søn mar 14, 2010 7:53 pm

Kender det overhovedet ikke, men hvad er det da, der er så slemt ved dem? :)

Der er desværre meget langt mellem gode dyrehandlere af og til, synes jeg. Heldigvis er der også nogle, der ønsker at lytte, men som sagt - der kan virkelig være langt mellem dem af og til... Desværre :S
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
thildemaria
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs sep 22, 2009 2:32 pm
Geografisk sted: Tuse næs

...

Indlæg af thildemaria » søn mar 14, 2010 8:21 pm

Som sagt, måske er det bare mig der overreagerer, men hellere dét end ikke at reagere overhoved:

*Der var alt for mange alger i vandet i akvarierne. Desuden lå der døde fisk/fiskeskeletter i mindst 4 akvarier(udover piratfiskenes)
Yderligere virkede en del af dem meget sultne- de gik helt i selvsving hvis man rørte akvariet.
*Gnavernes bure trængte til at blive skiftet - der lå temmelig meget afføring i. Desuden var deres vand helt ugennemsigtigt af skidt,mad og strøelse.
*Skildpadderne gik bare i vand i et af de der lave akvarier der tit bruges til skildpadder... de havde ingen sten eller noget de kunne kravle op på, så de lå bare og padlede rundt.
*Der var flere af fuglene der havde plukket så mange fjer af sig, at de var næsten skaldede på hovedet/brystet.(ved godt at så'n nogle plukker sig, men synes det var lige voldsomt nok)
*Den ene chincilla var stukket af fra sit bur og dyrehandleren var af den holdning af den nok kom frem på et tidspunkt(en lidt spøjs holdning at ha imo - jeg ville ha forsøgt at fange den, for tænk nu hvis den spiser noget den ikke kan tåle.)

Jeg fik indtryk af at dyrehandleren havde for meget at lave og for lidt tid, for han har godt nok mange dyr.... Ved ikke om han har nogle til at hjælpe sig, men hvis det ikke er tilfældet, kunne det jo meget vel være for lidt tid der var problemet.
Støtter muskelhundene og deres ejere, og har forlængst skrevet under på underskriftsindsamlingen.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » søn mar 14, 2010 8:25 pm

Synes bestemt ikke, du overdriver. Det lyder da som nogle ret grumme ting. :S

Hvor forfærdeligt. :(
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
thildemaria
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs sep 22, 2009 2:32 pm
Geografisk sted: Tuse næs

Indlæg af thildemaria » søn mar 14, 2010 8:58 pm

Ammit skrev:Synes bestemt ikke, du overdriver. Det lyder da som nogle ret grumme ting. :S

Hvor forfærdeligt. :(
Altså... det er jo bare MIN mening om stedet... måske er det bare mig der er hysterisk fordi mine meninger stadig er farvet af den opfattelse jeg havde af stedet da jeg var barn. Men jeg synes ikke dyrene havde det så godt... De har det ihvertfald bedre i begge Poppys forretninger i Holbæk.
Jeg regner med at smutte forbi forretningen med en bekendt i næste uge, for at se hvad hendes mening er om stedet og for at se om han har fjernet alger og skiftet bure nu.
Hvis det ikke er tilfældet, ringer jeg til den lokale dyrlæge og får dem til at kigge forbi butikken, for min samvittighed kan slet ikke ha' at dyrene måske ikke har det godt.
Støtter muskelhundene og deres ejere, og har forlængst skrevet under på underskriftsindsamlingen.

Brugeravatar
strøh
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør dec 30, 2006 9:22 pm
Geografisk sted: store merløse

hej

Indlæg af strøh » søn mar 14, 2010 9:18 pm

jeg var der en del gange for nogle år siden, kan høre det ikke har ændret sig, han er alene om det, og vil ikke have hjælp, :(

Brugeravatar
thildemaria
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs sep 22, 2009 2:32 pm
Geografisk sted: Tuse næs

Re: hej

Indlæg af thildemaria » søn mar 14, 2010 9:21 pm

strøh skrev:jeg var der en del gange for nogle år siden, kan høre det ikke har ændret sig, han er alene om det, og vil ikke have hjælp, :(
Ej altså..... Jeg havde ellers også overvejet at spørge om han ville ha' noget gratis hjælp, men det vil han jo så nok ikke kan jeg høre.
:(
Støtter muskelhundene og deres ejere, og har forlængst skrevet under på underskriftsindsamlingen.

Brugeravatar
strøh
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør dec 30, 2006 9:22 pm
Geografisk sted: store merløse

hej

Indlæg af strøh » man mar 15, 2010 10:32 am

der er mange der har tilbudt ham hjælp, men han er en nærrig gammel mand, der nok ikke magter opgaven mere,

jeg arbejdet i poppi i smedelundsgade, og der er jo ikke rat langt derfra og over til trope huset,, ved vi henviste mange der gerne ville argejde i en dyrehandel over til ham, men han afslog dem alle,

men du kan jo prøve at spøre, det kunn e jo være han sagde ja, men jeg tror det ikke

Besvar