Plantorama odense

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tirs okt 12, 2010 10:51 am

vi kan ikke vide om den er død pga manglende behandling.. vi kan kun konkludere at den rotte der var ildest tilredt ikke længere er der..
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tirs okt 12, 2010 12:14 pm

Vi må spørge ind til den anden rotte i dag, tror næppe nogen vil købe en så syg rotte :?

Nickypigen: Vi prøvede at ringe til dyrenesbeskyttelse efter vores tur derhen igår, men de tog desværre ikke telefonen, så vi forsøger naturligvis igen i dag.

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tirs okt 12, 2010 12:18 pm

tjah.. men tror nu næppe vi får noget ud af det...
da den anden pige bare sagde hun havde været på weekend, og derfor intet vidste..
ham vi skal snakke med i dag, siger vel bare han havde fri igår og derfor ikke aner noget.. tsk tsk..
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tirs okt 12, 2010 12:39 pm

Minni skrev:tjah.. men tror nu næppe vi får noget ud af det...
da den anden pige bare sagde hun havde været på weekend, og derfor intet vidste..
ham vi skal snakke med i dag, siger vel bare han havde fri igår og derfor ikke aner noget.. tsk tsk..
Ja det kan man jo godt frygte at du har ret i :( Det er bare utroligt at folk vil behandle dyr sådan.

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tirs okt 12, 2010 12:50 pm

helt enig..!
det er virkelig grumt!!
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

stubid_cat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 842
Tilmeldt: man jul 07, 2003 10:42 am
Geografisk sted: Odense

Indlæg af stubid_cat » søn okt 31, 2010 11:38 am

Var i Plantorama igår, havde ikke meget lyst. Den sorte rotte var væk og de to nøgenrotter og ungerne så fine ud.

Imens jeg står og kikker til nøgen rotterne står der 2 små drenge og kikker på musene. Den en dreng råber "se de spiser den ene mus", jeg tænker at der nok bare er en der er ved at blive groomet og kikker ind til musene for at berolige den lille dreng, men desvære havde han helt ret og ved nøje efter syn var der 3 andre døde og spiste mus der inde. Vi får fat i en ansat (en ung gut på knap 17 år) som fjerner de døde mus og jeg beder ham om at give dem noget foder da skålen er helt tom. Jeg beder ham også om at vende vandflasken, da tuden vender ind imod vægen så musene ikke kan komme til den, ikke at det betyder noget da den også er tom. De stakkels mus kaster sig over foderet.

Man får det helt dårligt efter sådan en tur og jeg syntes det er forfærdeligt at kunderne skal påpeje at dyrene spiser hinanden og mangler mad og vand.

Jeg har bestemt mig for at jeg aldrig køber noget i den butik igen, værken til dyrene eller haven.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn okt 31, 2010 4:13 pm

Åh nej dog :( Jeg har været med dyrenes beskyttelse derude (skal derud igen, datoen er ikke lige fundet, skal også i plantorama i dag, bare for at se hvordan der er i forhold til sidst... Synes det er tankevækkende at man kan få helt ondt i maven bare ved tanken om at tage derhen. :(

Hvis du vil tror jeg det kan være godt hvis du ringer til Vava fra dyrenes beskyttelse, så har hun flere eksempler som kan tages op ved næste besøg.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn okt 31, 2010 8:09 pm

Jeg har været i plantorama nu også. Så at deres marsvin manglede vand, hvilket jeg gjorde opmærksom på hvortil han siger "nu igen, jeg giver dem om lidt", herudover så jeg at der lå en rådden mus i buret med mus, hvilket jeg også siger da han spørger mig hvad der er nu er 2. gang jeg gik hen til, han ville ikke gå med mig derhen og kigge på det så blev nødt til at sige det hvor jeg var selv om der var andre kunder. Men han sagde han ikke gad gøre noget ved det og der var for mange mus i buret og at det var derfor.. Herudóver sagde han at jeg jo kun kom for at brokke mig og der intet havde været at sidde en finger på den dag jeg var der med dyrenes beskyttelse (hvilket der set med mine øjne var) så jeg spurgte ham om han virkelig mente dette hvilket han svarede ja til og jeg kom så til at sige "ja undskyld mig men så er du godt nok dum at hører på" hvorefter jeg fik besked på at forlade butikken og aldrig komme der igen han ville fortælle sine kollegaer det så jeg ikke bliver lukket ind hvis jeg kommer.

Men har fortalt dyrenes beskyttelse det jeg så i dag også.

Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Hedvig » søn okt 31, 2010 8:22 pm

Jeg får sådan lyst til at være provokerende, når jeg hører sådan noget...
Selvom det sandsynligvis ikke ville føre til noget, har jeg lyst til at opfordre aller der bor i eller omkring Odense - eller bare kommer igennem, til at gå ind og tjekke op på dyrene, og gøre personalet opmærksomme på alt hvad der er at finde.
Simpelthen bombardere dem med en jævn strøm af påmindelser om, at dyrene skal ha det godt - og samtidig af utilfredse kunder.
Selvfølgelig med det ynkelige håb, at det på et eller andet tidspunkt går op for dem, at det ikke går at holde dyrene på den måde...

Det er lige før det ærger mig, at jeg ikke bor tættere på, så jeg selv kunne få lov... Men skal bestemt huske det, hvis jeg får muligheden en dag...
Billede

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn okt 31, 2010 8:25 pm

Hedvig skrev:Jeg får sådan lyst til at være provokerende, når jeg hører sådan noget...
Selvom det sandsynligvis ikke ville føre til noget, har jeg lyst til at opfordre aller der bor i eller omkring Odense - eller bare kommer igennem, til at gå ind og tjekke op på dyrene, og gøre personalet opmærksomme på alt hvad der er at finde.
Simpelthen bombardere dem med en jævn strøm af påmindelser om, at dyrene skal ha det godt - og samtidig af utilfredse kunder.
Selvfølgelig med det ynkelige håb, at det på et eller andet tidspunkt går op for dem, at det ikke går at holde dyrene på den måde...

Det er lige før det ærger mig, at jeg ikke bor tættere på, så jeg selv kunne få lov... Men skal bestemt huske det, hvis jeg får muligheden en dag...
Forstår dig udemærket godt, håber også folk tjekker op på dyrene der hvis de skulle komme forbi.

Mio
Rotternes Herre
Indlæg: 1479
Tilmeldt: tirs dec 28, 2004 4:56 pm
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kontakt:

Indlæg af Mio » søn okt 31, 2010 8:34 pm

Hvor er det dog skrækkeligt :shock:
Og hvor kan man dog blive harm over at de får lov at fortsætte, trods så mange henvendelser til df :?
Emilie Marqvorsen

<3

Sjanet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: søn apr 25, 2010 6:58 pm
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Sjanet » søn okt 31, 2010 9:01 pm

IH bliver så rasende! De kan sgu da i det mindste høre efter hvad folk der har forstand på det siger!
*Ny signatur på vej*

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn okt 31, 2010 11:28 pm

stubid_cat skrev:Var i Plantorama igår, havde ikke meget lyst. Den sorte rotte var væk og de to nøgenrotter og ungerne så fine ud.
Til aften da jeg var der var der kun en nøgen rotte der og een lille bitte (russian blue) unge tilbage, som lå helt alene i en lille bunke hø.

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Indlæg: 1805
Tilmeldt: søn feb 14, 2010 11:09 pm
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » man nov 01, 2010 7:23 pm

Er kæden selvstændig eller har den en tilknytning til alle de andre plantorama butikker i landet? For hvis den ikke er, må der være en chef over ham, som man kan klage til.?

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tirs nov 02, 2010 1:57 am

HoRiZon skrev:Er kæden selvstændig eller har den en tilknytning til alle de andre plantorama butikker i landet? For hvis den ikke er, må der være en chef over ham, som man kan klage til.?
De er knyttet sammen med de andre så vidt jeg har forstået det, fik et navn på en chef afvide, men kan desværre ikke huske det, jeg var alt for rasende igår :oops:

Besvar