Plantorama odense

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » tors nov 18, 2010 11:16 am

I har virkelig gjort et godt stykke arbejde. Det er så dejligt at læse.
Jeg skrev til basta om samme problematik for et par år siden- men de tog ikke sagen op. Måske hvis flere gør opmærksom på problemet. Jeg fik at vide i rosengårdscenteret at jeg skulle tage en stesolid fordi jeg bekymrede mig for meget!!!! Det skrev jeg til basta, da jeg jo synes det var ret strengt.

Jeg synes det ville være en rigtig god ide at kontakte andre medier. Jeg har bare selv enormt meget om ørene og kan ikke tage ikke tage del i det på nuværende tidspunkt.

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tors nov 18, 2010 11:57 am

TineL skrev:I har virkelig gjort et godt stykke arbejde. Det er så dejligt at læse.
Jeg skrev til basta om samme problematik for et par år siden- men de tog ikke sagen op. Måske hvis flere gør opmærksom på problemet. Jeg fik at vide i rosengårdscenteret at jeg skulle tage en stesolid fordi jeg bekymrede mig for meget!!!! Det skrev jeg til basta, da jeg jo synes det var ret strengt.

Jeg synes det ville være en rigtig god ide at kontakte andre medier. Jeg har bare selv enormt meget om ørene og kan ikke tage ikke tage del i det på nuværende tidspunkt.
det var da også rimelig strengt sagt!
har du nogle forslag til hvad jeg ellers kan kontakt? (jeg har nemlig ikke overskuet til at finde medierne selv *G*).
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Brugeravatar
Stine
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2055
Tilmeldt: tirs aug 16, 2005 12:11 pm
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Stine » tors nov 18, 2010 2:50 pm

Synes i skulle tage billeder, når i ser sådan noget som fx døde dyr og dyr som æder hinanden...... Og pas nu på ikke ikke får sygdomme med hjem til jeres egne rotter :|
♥Wildhelm♥Saddam♥Freak♥Dyablo♥

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tors nov 18, 2010 3:02 pm

Stine skrev:Synes i skulle tage billeder, når i ser sådan noget som fx døde dyr og dyr som æder hinanden...... Og pas nu på ikke ikke får sygdomme med hjem til jeres egne rotter :|
vi har prøvet at tage billeder af det, men det var godt nok svært når glasset til deres akvarie var MEGA snavset..
og de små dyr har jeg også prøvet at tage billede af, men man kunne ikke rigtigt se hvor små de i virkeligheden var.. :(
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre nov 19, 2010 4:27 am

Jeg har også nogle billeder, bl.a. af en tom drikkeflaske samt, billeder af den rådne mus, herudover har jeg en faktisk ret god video af de syge rotter (de sorte og nøgenrotterne) der tidligere har været skrevet om. Har prøvet at maile billeder/video til hende fra dyrenes beslyttelse, men det vil slet ikke virke :S Men det kan hun jo ikke gøre for...

Min far var i plantorama i går (jeg må jo som nævnt ikke komme der længere) og han sagde at dyrene (marsvin og kaniner) også manglede vand der..

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » lør nov 20, 2010 4:26 pm

heller ingen vand idag... hun gav et hold marsvin vand mens jeg stod der selvom de andre marsvin og kaniner også manglede, så måtte li ud og sige det igen... damn vi må være træls a få besøg af

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » søn nov 21, 2010 1:48 pm

Imaginarydiva skrev:damn vi må være træls a få besøg af
Eller også kan de bare lære at gøre tingene ordentligt. ;)
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » søn nov 21, 2010 2:06 pm

hun gav det ene hold marsvin vand mens jeg stod der men ingen a de andre som egentlig var dem der manglede :? undre mig bare man ik ka tænke længere og tjekke de andres samtidig og da jeg nævner de andre mangler sir hun: Nu IGEN?? så må de være utætte men tak fordi du sir det. HALLO så har de sku være utætte længe for de har jo ik noget vand hver gang vi er der..

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » man nov 22, 2010 5:07 pm

Corfitz skrev:Jeg har også nogle billeder, bl.a. af en tom drikkeflaske samt, billeder af den rådne mus, herudover har jeg en faktisk ret god video af de syge rotter (de sorte og nøgenrotterne) der tidligere har været skrevet om. Har prøvet at maile billeder/video til hende fra dyrenes beslyttelse, men det vil slet ikke virke :S Men det kan hun jo ikke gøre for...

Min far var i plantorama i går (jeg må jo som nævnt ikke komme der længere) og han sagde at dyrene (marsvin og kaniner) også manglede vand der..
Er du sikker på de kan forbyde dig adgang???

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » man nov 22, 2010 9:18 pm

TineL skrev:
Corfitz skrev:Jeg har også nogle billeder, bl.a. af en tom drikkeflaske samt, billeder af den rådne mus, herudover har jeg en faktisk ret god video af de syge rotter (de sorte og nøgenrotterne) der tidligere har været skrevet om. Har prøvet at maile billeder/video til hende fra dyrenes beslyttelse, men det vil slet ikke virke :S Men det kan hun jo ikke gøre for...

Min far var i plantorama i går (jeg må jo som nævnt ikke komme der længere) og han sagde at dyrene (marsvin og kaniner) også manglede vand der..
Er du sikker på de kan forbyde dig adgang???
Ringede til de øverste fra plantorama, kom til at snakke med en der ikke vidste noget om den slags, hun lovede mig at hun ville få en af de andre til at ringe tilbage til mig, men har aldrig hørt noget fra dem :S

Mio
Rotternes Herre
Indlæg: 1479
Tilmeldt: tirs dec 28, 2004 4:56 pm
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kontakt:

Indlæg af Mio » tirs nov 23, 2010 5:43 pm

Så ring til dem.. Man skal aldrig regne med at folk ringer tilbage :wink:
Emilie Marqvorsen

<3

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » ons nov 24, 2010 1:29 am

Mio skrev:Så ring til dem.. Man skal aldrig regne med at folk ringer tilbage :wink:
Har overvejet det, det er bare ikke rigtig blevet til noget endnu ;)

Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Hedvig » ons nov 24, 2010 12:17 pm

Du spørger efter andre medier, længere oppe...

Ekstrabladet, Operation X, Urban/MetroXpress.

-Og så kan det måske gøre "historien" mere attraktiv, hvis vi kan finde nogle flere eksempler, fra andre steder i landet.
Så det kunne være godt at høre, om der er andre der kender til dyrehandlere - kæder eller enkeltbutikker - hvor dyrene ikke bliver behandlet ordentligt, eller hvor man har fået forkert vejledning om hold af et dyr.
Billede

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » ons nov 24, 2010 8:38 pm

Hedvig skrev:Du spørger efter andre medier, længere oppe...

Ekstrabladet, Operation X, Urban/MetroXpress.

-Og så kan det måske gøre "historien" mere attraktiv, hvis vi kan finde nogle flere eksempler, fra andre steder i landet.
Så det kunne være godt at høre, om der er andre der kender til dyrehandlere - kæder eller enkeltbutikker - hvor dyrene ikke bliver behandlet ordentligt, eller hvor man har fået forkert vejledning om hold af et dyr.
jeg har også kontaktet operation x.. og jeg opfordre ALLE som har oplevet noget snavs omkring dyrhandlere om at kontakte dem og andre medier, da som du også skriver, jo flere der kontakter dem, jo større er chancen for de vil tage det op :D
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Riku~
Senior Rottemedlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: ons jun 17, 2009 1:12 am
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Indlæg af Riku~ » søn jan 02, 2011 4:44 pm

Sikken sag, men jeg kan ærligt talt ikke sige jeg er overrasket. Tror kun jeg kender til 2 dyrehandlere som jeg gider at handle ved, den ene fordi de ikke har andre dyr end fisk, men har et kæmpe udvalg af ting til både rotter og fritter. Den anden, fordi de har forstand på dyrene. Var der ude hvor der kom en dame og spurgte en mand der arbejdede der om hun ikke måtte klappe kaninerne, fordi hun syntes det var synd for dem at de ikke blev aet, også fik hun at vide at hun ikke måtte røre dem, fordi de blev stresset. Det var samtidigt med at jeg var ved at købe en hamster i gave til min søster. Spurgte samme mand i butikken om hamstere ligesom rotter skulle have en eller flere partnere, fordi jeg ærligt talt ikke har forstand på hamstere, og han fortalte at de skulle gå alene, for ellers kunne de slå hinanden ihjel. Det gjorde mig glad da jeg læste på nettede senere at hamstere bedst kan alene, for det betød jo at de har forstand på det!

Så det er skam ikke alle dyrehandlere der bare behandler dyrene som det passer dem. Det var i Petworld, og er meget positiv overfor deres behandling af dyr. Den gang jeg skulle havde mine første rotter, var jeg også rundt for at spørger efter et bur. Der var en handler som foreslog mig et af de der plastik burer til hamstere uden tremmer! Gik ud fra butikken i samme øjeblik hun foreslog det, for så dum var jeg heller ikke! Men da jeg spurgte i den Petworld, fik jeg kun fremstillede store flotte burer som muligheder.

Men der ligger også en Plantorama lidt udenfor Århus, køre forbi den hver gang jeg skal ud til min farmor. De har også fået dyr for ikke ret længe siden. Jeg har ikke selv været der inde, men min mor siger hun har, og hun siger at det var en grim oplevelse at se deres dyr. Har ikke fået nogle detaljer om hvad hun så, og vil egentlig også helst være fri. Men det kunne måske sige noget om at Plantorama har et generelt problem.
>> Gaming kid.
Billede

Besvar