Zoodom i Odense, fantastisk butik :-)

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Zoodom i Odense, fantastisk butik :-)

Indlæg af TineL » fre jun 20, 2008 4:09 pm

Jeg har lige været i Zoodom i Odense. Den ligger på Grønløkkevej 9.
Lige inden vejen krydser Middelfartvej. Ved siden af ligger TJ Hansen og Jysk Sengetøjslager.
Det er virkelig en god butik. De ansatte går højt op i dyrenes velfærd, er søde og hjælpesomme og tager sig god tid. Det er en stor butik og de har masser at byde på og vil meget gerne prøve at skaffe ting hjem.
Jeg købte to hylder som passer til en frittebur. De koster 94 kr. Lidt dyrere end i Zoocity.
Jeg kan virkelig anbafale denne butik. De har også rotter, de har virkelig gode forhold, store bure med masser af aktivitet i.

Fnukie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2084
Tilmeldt: lør jul 02, 2005 5:37 pm
Geografisk sted: Munkebo (Fyn)
Kontakt:

Indlæg af Fnukie » lør jun 21, 2008 3:41 pm

Kunne ikke være mere enig, som du kan se har jeg skrevet om dem: http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... ght=zoodom
<,3 Kaylee, Kia, Panda, Brandy, Baily. <,3

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » lør jun 21, 2008 3:52 pm

Og så sælger de af princip ikke slørhaler, fordi det ikke er et sundt opdræt. Det siger meget om dyrhandlen. Nu har jeg hørt lidt af hvert om fisk inden for de sidste 14 dage og der er stort set ikke grænser for hvad dyrhandlerne lukker ud af lort, ja undskyld sproget men kan ikke finde et mere passende udtryk. De vil bare sælge fisk, de er fuldstændig ligeglad med dyret.
I Rosengårdscentret rådede de mig til at smide min computer ud, for alt hvad man fandt der af oplysninger er løgn! Og så rådede han mig i øvrigt lige til at tage en stesolid! Gud hvor lyder det egentlig langt ude når jeg skriver det. Det var faktisk en meget stille og rolig samtale, men hvor jeg holdt på at jeg tror på alle de mennesker som siger at slørhaler ikke hører til på så lidt plads. Han mente at jeg var alt for urolig, og derfor burde have en stesolid!!!!!

Jeg har faktisk kontaktet "Kontant" angående den forkerte vejledning jeg har fået i forbindelse med køb af fisk, som faktisk går han og bliver dyrplageri, hvis man følger deres råd.
Jeg ved ikke om de vil tage det op, men jeg håber det. Har snakket med dem ude i Zoodom og de ville gerne medvirke hvis det blev aktuelt.

Jeg havde vist lige brug for at få luft.....
Det er virkelig på tide at der bliver sat fokus på dyrhandlene. Og så er det jo bare skønt når man finder et sted som Zoodom :-) :-)

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » søn jun 22, 2008 12:29 pm

sys også zoodom er den bedste dyrehandel her i byen!
de har pænt meget styr på det i forhold til alle de andre.
og rosengårdcentrets dyrehandel :twisted: ](*,) de er forfærdelige derinde og aner ikke hva de snakker om.
dem kan jeg seriøst bande og svovle over.
men er tit i zoodom og har gået på skole med hende der styre det.
og så kender hun mig så godt nu a hun tit li åbner døren ud bagtil for a vise mig hvilke nye dyr de har fået:) altså ikk så jeg ser dyr i karantæne men dem som ikk er i kanrantæne men som bare li står ude bagved for a falde til ro efter de li er kommet til butikken :D

xiroV
DTF Forum Medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 2:51 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af xiroV » tirs aug 19, 2008 12:06 am

Ej hvor skønt at se at der er flere personer herinde som er fra Odense :D

Jeg har længe selv været opmærksom på Rosengård dyrehandel..

Min mor overvejede at købe kanin derinde, og hun ville gerne have 2 af samme køn... men ham i dyrehandlen blev ved med at sige til hende at hun skulle en af hvert køn, og så give ungerne til ham, så han kunne sælge dem..

Så blev han desuden ved med at prakke hende alt muligt ekstra på, hvor det eneste hun egentligt skulle ha, var et bur.

Jeg hader ham virkelig..

Jeg købte mit rottebur ude i zoodom, og jeg er virkelig også tilfreds med deres service :D
Jeg spurgte om de havde buret jeg ville have i nogen andre farver, og straks tog de mig med ud på lageret og pakkede papkasser ud, og gav mig hvad jeg skulle bruge ^^
Og deres områder med bure er fyldt med liv og fyldt med huse, legetøj og andet dejligt til de små gnavere :D Det var virkeligt skønt at se, at ikke alle dyrehandlere er nogen svin. :)
Knus fra xiroV - http://xirov.dk

Che: Nysgerrig black-hooder
Robin: Tryghedsnarkomanisk banded husky

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Zoodom i Odense, fantastisk butik :-)

Indlæg af Corfitz » søn aug 31, 2008 7:56 pm

TineL skrev:og vil meget gerne prøve at skaffe ting hjem..
ikke mit indtryk... spurgte engang om de kunne skaffe hemp.. og hun sagde at de ville undersøge det, og ringe til mig dagen efter, så hun fik mit nummer men har ikke hørt noget fra dem overhovedet.... :|

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn aug 31, 2008 8:03 pm

TineL skrev:Og så sælger de af princip ikke slørhaler, fordi det ikke er et sundt opdræt. Det siger meget om dyrhandlen. Nu har jeg hørt lidt af hvert om fisk inden for de sidste 14 dage og der er stort set ikke grænser for hvad dyrhandlerne lukker ud af lort, ja undskyld sproget men kan ikke finde et mere passende udtryk. De vil bare sælge fisk, de er fuldstændig ligeglad med dyret.
I Rosengårdscentret rådede de mig til at smide min computer ud, for alt hvad man fandt der af oplysninger er løgn! Og så rådede han mig i øvrigt lige til at tage en stesolid! Gud hvor lyder det egentlig langt ude når jeg skriver det. Det var faktisk en meget stille og rolig samtale, men hvor jeg holdt på at jeg tror på alle de mennesker som siger at slørhaler ikke hører til på så lidt plads. Han mente at jeg var alt for urolig, og derfor burde have en stesolid!!!!!

Jeg har faktisk kontaktet "Kontant" angående den forkerte vejledning jeg har fået i forbindelse med køb af fisk, som faktisk går han og bliver dyrplageri, hvis man følger deres råd.
Jeg ved ikke om de vil tage det op, men jeg håber det. Har snakket med dem ude i Zoodom og de ville gerne medvirke hvis det blev aktuelt.

Jeg havde vist lige brug for at få luft.....
Det er virkelig på tide at der bliver sat fokus på dyrhandlene. Og så er det jo bare skønt når man finder et sted som Zoodom :-) :-)
Angående den i rosengårdcentret... jeg sætter ikke mine ben der!

Min veninde fik en kanin derfra der var taget for tidligt fra moren, hvilket var skyld i at kaninen på 4 uger døde den første nat hjemme ved min veninde som havde fået kaninen i fødselsdagsgave..

Vi købte engang to marsvin derfra, de viste sig at være syge, og trods dyrlæge endte det med de døde..

Har hørt fra en der kender en der har arbejdet der, at hhun oplevede, at de havde et marsvin i forretningen der var syg, det tog han med ud bag ved, skiftede til træske og trampede ihjel...

han sagde til en af mine tidligere veninder at man godt kunne bruge c vitamin til krybdyr til marsvin...

der udover sagde han helt forbavset engang til min onkel "vidste du godt fisk kan blive forkølet?" hvor min onkel jo måtte svarer ja, til at det vidste han godt men piphans der var tydeligvis forundret over det....

Møg butik! :?

Pirats
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4038
Tilmeldt: ons mar 01, 2006 4:18 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Pirats » ons nov 26, 2008 1:17 pm

Corfitz skrev:Angående den i rosengårdcentret... jeg sætter ikke mine ben der!

Min veninde fik en kanin derfra der var taget for tidligt fra moren, hvilket var skyld i at kaninen på 4 uger døde den første nat hjemme ved min veninde som havde fået kaninen i fødselsdagsgave..

Vi købte engang to marsvin derfra, de viste sig at være syge, og trods dyrlæge endte det med de døde..

Har hørt fra en der kender en der har arbejdet der, at hhun oplevede, at de havde et marsvin i forretningen der var syg, det tog han med ud bag ved, skiftede til træske og trampede ihjel...

han sagde til en af mine tidligere veninder at man godt kunne bruge c vitamin til krybdyr til marsvin...

der udover sagde han helt forbavset engang til min onkel "vidste du godt fisk kan blive forkølet?" hvor min onkel jo måtte svarer ja, til at det vidste han godt men piphans der var tydeligvis forundret over det....

Møg butik! :?
Jeg sætter heller ikke mine ben der mere. En af mine veninder ville have en degu derinde fra, og der udtalte han de skulle gå 2 stk, en han og en hun for at gruppen kunne fungere :shock:

Sidenhen når hun har villet derind, har jeg sagt nej, for jeg bliver rasende bare ved tanken om den måde han vildleder og ikke vejleder på.
Med venlig hilsen,
Jeanne

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » ons nov 26, 2008 1:36 pm

Pirats skrev:
Corfitz skrev:Angående den i rosengårdcentret... jeg sætter ikke mine ben der!

Min veninde fik en kanin derfra der var taget for tidligt fra moren, hvilket var skyld i at kaninen på 4 uger døde den første nat hjemme ved min veninde som havde fået kaninen i fødselsdagsgave..

Vi købte engang to marsvin derfra, de viste sig at være syge, og trods dyrlæge endte det med de døde..

Har hørt fra en der kender en der har arbejdet der, at hhun oplevede, at de havde et marsvin i forretningen der var syg, det tog han med ud bag ved, skiftede til træske og trampede ihjel...

han sagde til en af mine tidligere veninder at man godt kunne bruge c vitamin til krybdyr til marsvin...

der udover sagde han helt forbavset engang til min onkel "vidste du godt fisk kan blive forkølet?" hvor min onkel jo måtte svarer ja, til at det vidste han godt men piphans der var tydeligvis forundret over det....

Møg butik! :?
Jeg sætter heller ikke mine ben der mere. En af mine veninder ville have en degu derinde fra, og der udtalte han de skulle gå 2 stk, en han og en hun for at gruppen kunne fungere :shock:

Sidenhen når hun har villet derind, har jeg sagt nej, for jeg bliver rasende bare ved tanken om den måde han vildleder og ikke vejleder på.
Jamen det er jo nemlig det han gør - vildleder! Men nu har de så heller ikke gnavere længere, ved ikke med fisk og fugle, da jeg ikke selv har været derinde, men har hørt det andet fra en ven..

Fnukie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2084
Tilmeldt: lør jul 02, 2005 5:37 pm
Geografisk sted: Munkebo (Fyn)
Kontakt:

Re: Zoodom i Odense, fantastisk butik :-)

Indlæg af Fnukie » ons nov 26, 2008 1:53 pm

Corfitz skrev:
TineL skrev:og vil meget gerne prøve at skaffe ting hjem..
ikke mit indtryk... spurgte engang om de kunne skaffe hemp.. og hun sagde at de ville undersøge det, og ringe til mig dagen efter, så hun fik mit nummer men har ikke hørt noget fra dem overhovedet.... :|
Altså jeg lavede en aftale med hende om hun skulle ringe til mig hvis de fik hårløse rotter igen - det gjorde hun ikke. Men det er en menneskelig fejl man kan komme til at glemme noget.

Men da jeg skulle se om de kunne skaffe en bund til mit bur sagde de at de ville ringe dagen efter og fortælle om de kunne. Det ringede ikke så det endte med jeg ringede til dem. Der havde de ikke fundet ud af det endnu.
De ringede så til mig dagen efter og havde undersøgt sagen. De kunne godt nok ikke skaffe bunden, men de havde undersøgt at man kunne få den, men de har ikke resourer til at skaffe den hjem.
<,3 Kaylee, Kia, Panda, Brandy, Baily. <,3

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » tors maj 06, 2010 7:11 pm

tjah hvis nogle her i denne mdr er i denne butik så undre i jer nok over butikkens udseende. alt er kastet til højre og ventre. skuden blev kørt i sænk a dem der arbejdede der. 1 af dem der var med til at starte det op var væk fra butikken noget tid og er li kommet tilbage for at finde butikken kørt helt ned. så nu har hende og en anden taget over derfor ligner butikken lort li pt. men de regner mec ca 1 mdr til a få det op at stå igen

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre maj 07, 2010 4:30 pm

Imaginarydiva skrev:tjah hvis nogle her i denne mdr er i denne butik så undre i jer nok over butikkens udseende. alt er kastet til højre og ventre. skuden blev kørt i sænk a dem der arbejdede der. 1 af dem der var med til at starte det op var væk fra butikken noget tid og er li kommet tilbage for at finde butikken kørt helt ned. så nu har hende og en anden taget over derfor ligner butikken lort li pt. men de regner mec ca 1 mdr til a få det op at stå igen
Tak for oplysningen, havde ellers planlagt at tage derhen i weekenden, men den tur må vente til om en måneds tid så :P

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » fre maj 07, 2010 5:11 pm

butikken er jo åben og der er vare på hylderne. det mest foder der mangler og hundesenge er smidt over hele gulvet... PS håber hun ved dumbo rotter ik er kendte pga deres krops str og a husky IKKE er de sværeste at avle frem :lol:

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre maj 07, 2010 5:15 pm

Imaginarydiva skrev:butikken er jo åben og der er vare på hylderne. det mest foder der mangler og hundesenge er smidt over hele gulvet... PS håber hun ved dumbo rotter ik er kendte pga deres krops str og a husky IKKE er de sværeste at avle frem :lol:
åh de forklaringer har jeg fået mange af, Dumboer koster (eller kostede?) også 50 kr. mere fordi de er mere sjældne :P do'h siger jeg bare :lol:

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » fre maj 07, 2010 5:54 pm

ham den ene derude var osss en skovl ik noget under det gik som det gik

Besvar