Bonnie I Randers

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Brugeravatar
AC
Senior Rottemedlem
Indlæg: 898
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 5:46 pm
Geografisk sted: Randers

Bonnie I Randers

Indlæg af AC » tors jun 28, 2007 12:11 am

Hey alle sammen:)

Jeg tænkte, at nu hvor der har været lidt snak om det, ville jeg lige skrive lidt om Bonnie i Randers. Eftersom det er det der er tætteste på, hvor jeg bor, er det for det meste der jeg går ind for at shoppe til mine dejlige rotter. De dyr de har der inde lever i forholdsvis store, veludluftede og rene bure. Jeg kigger jo tit der ind for at se hvordan de har det, og hver gang jeg kommer, hænger de i træmmerne og der raske og glade ud :D Jeg kan godt lide at være der, der er altid god service og den ene af dem der arbejder der er også god til at gå og snakke med dyrene når han lige har tid.

Det gik også op for mig da jeg tænkte på en anden, nu lukket (heldigvis), dyrehandel at de heller ikke står i direkte sollys, hvilket ville være tragisk!

All in all synes jeg det er en rigtig god og anbefalelsesværdig butik :)
-> AC

Miss-Dixie
Senior Rottemedlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: tors apr 12, 2007 6:26 pm
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Miss-Dixie » tors jun 28, 2007 12:40 am

Dejligt endelig at høre om en dyrhandel der behandler deres dyr ordentligt :D

Tishat
DTF Forum Medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør apr 21, 2007 11:35 am
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Tishat » tors jun 28, 2007 8:24 pm

Hvis det er den på Østervold (Tror ikke der er andre?) brydes jeg mig ikke rigtig om den. Hanner og hunner (af rotter) er blandet sammen med nyfødte unger. Spurgte om de ikke kunne komme i et bur for sig selv, men så ville de jo have bure over det hele. :?:

Men personalet er flinke nok. havde en rotte med der nede for 1½ års tid siden hvor den fik vand og blev nusset lidt af en medarbejder.

Men kan da godt være der er blevet bedre dernede? =) Har ikke været nede og kigge på dyr dernede i en-to måneders tid...

Red_Hot
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 80
Tilmeldt: søn sep 30, 2007 10:17 am
Geografisk sted: Morsø

hmmm

Indlæg af Red_Hot » tors okt 04, 2007 12:20 pm

Nu kommer jeg selv fra Randers, og købte min første rotte i netop Bonnie på Østervold..
Det var bestemt ikk nogen succeshistorie.. Min rotte var åbenbart syg da jeg købte den, og døde kort tid senere..
Når jeg tænker tilbage (med ny viden, jeg ikke havde dengang), så synes jeg egentlig heller ikke de havde gode kår.
De er blandede køn i et alm. kaninstørrelse bur, både nyfødte, diende mødre, store hanner, og rastløse teenagere.. Søskende parrer hinanden osv..

Ydermere har jeg faktisk arbejdet der.. Og når rotterne blev håndteret, blev de løftet op i spidsen af halen, og "tabt" ned i det næste bur, ind til nogle nye. Der fik de som regel tæsk af nogle agressive rotter, og fik bidt deres haler og ører til blods. Så blev de bare smidt om bagved, og gemt som slangefoder...

Og de nyfødte unger, blev taget fra moderen og sat direkte i fryseren, uden at blive aflivet først...

Det var hårdt at se på, så var der ikke særlig længe..

Sorry, men det er mine oplevelser derfra
~ Man skal aldrig undersøge
hvor dybt vandet er
med begge fødder
samtidigt ~

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre okt 05, 2007 12:19 am

ej det lyder jo grusomt ! :cry: stakkels dyr! forstår godt du ikke kunne lide at se på det!

Red_Hot
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 80
Tilmeldt: søn sep 30, 2007 10:17 am
Geografisk sted: Morsø

Indlæg af Red_Hot » fre okt 05, 2007 12:28 am

-LH- skrev:ej det lyder jo grusomt ! :cry: stakkels dyr! forstår godt du ikke kunne lide at se på det!
ja, ikk..? synes bestemt heller ikke om det..
men som sagt, så er det jo bare hvad jeg har oplevet.. men efter at have arbejdet der, skulle jeg mene at have lidt insiderviden :wink:
~ Man skal aldrig undersøge
hvor dybt vandet er
med begge fødder
samtidigt ~

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre okt 05, 2007 12:34 am

jo helt bestemt, årh ville komme til at skælde chefen der mega meget ud, hvis jeg havde været ansat og havde set det samme som dig!

Red_Hot
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 80
Tilmeldt: søn sep 30, 2007 10:17 am
Geografisk sted: Morsø

Indlæg af Red_Hot » fre okt 05, 2007 12:42 am

-LH- skrev:jo helt bestemt, årh ville komme til at skælde chefen der mega meget ud, hvis jeg havde været ansat og havde set det samme som dig!
ja, ville bare ønske jeg havde vidst bedre dengang.. du kan ellers tro de fik tudet ørerne fulde, da min rotte, som jeg havde købt derinde, døde...

hun blev heller aldrig rigtig tam
~ Man skal aldrig undersøge
hvor dybt vandet er
med begge fødder
samtidigt ~

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre okt 05, 2007 12:47 am

hva skete der så da du brokkede dig over det med din rotte?

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre okt 05, 2007 12:48 am

fik det dem ikke til at tænke sig bare lidt bedre om?

BansheeQueen
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs mar 18, 2008 5:53 am

Re: hmmm

Indlæg af BansheeQueen » ons maj 21, 2008 11:42 pm

Red_Hot skrev:Nu kommer jeg selv fra Randers, og købte min første rotte i netop Bonnie på Østervold..
Det var bestemt ikk nogen succeshistorie.. Min rotte var åbenbart syg da jeg købte den, og døde kort tid senere..
Når jeg tænker tilbage (med ny viden, jeg ikke havde dengang), så synes jeg egentlig heller ikke de havde gode kår.
De er blandede køn i et alm. kaninstørrelse bur, både nyfødte, diende mødre, store hanner, og rastløse teenagere.. Søskende parrer hinanden osv..

Ydermere har jeg faktisk arbejdet der.. Og når rotterne blev håndteret, blev de løftet op i spidsen af halen, og "tabt" ned i det næste bur, ind til nogle nye. Der fik de som regel tæsk af nogle agressive rotter, og fik bidt deres haler og ører til blods. Så blev de bare smidt om bagved, og gemt som slangefoder...

Og de nyfødte unger, blev taget fra moderen og sat direkte i fryseren, uden at blive aflivet først...

Det var hårdt at se på, så var der ikke særlig længe..

Sorry, men det er mine oplevelser derfra


Jeg er målløs..... :shock: :shock: :shock:
Jeg tror seriøst jeg havde banket den person jeg havde set gøre det... Dét ville jeg SLET, SLET ikke kunne klare!!!!! :evil: :evil: :evil:
Mor til 4 mussepiger og en Mr. Bunny-Bunny.. :D

Savner drengene: Tyfus, Oggy, Junior og Trold...
Og pigerne: Astma, Uno, Domino, Ludo og Midi... R.I.P <3

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » tors maj 22, 2008 11:58 am

Hvor frygteligt. Og det med ungerne, det er sindsygt barbarisk! Der er virkelig tale om mennesker som ikke har noget hjerte :-(

piratkaptajn
DTF Forum Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors apr 29, 2010 10:12 pm

Indlæg af piratkaptajn » fre okt 08, 2010 2:26 pm

jeg er lige flyttet til Randers og har været inde hos Bonnies på Østervold også et par gange.

Kaninerne og marsvinene går sammen og ser ret stressede ud.
De holder også ørkenrotter i hamsterbure (jeg håber de fortæller de kommende ejere om hvordan de rigtig skal bo)

De handler kun med Vita Kräft til gnaverne, og det synes jeg personligt at der er et møg-mærke.

De har ikke specielt mange ting til gnavere og de tager vist-nok IKKE dyr ind længere.
De har ingen rotter pt.

Jeg ved ikke, jeg vil nok kun købe udstyr og tilbehør derinde, ingen dyr.
Men ham der står derinde virker rigtig flink :) (kan det passe han står for Bonnie alene nu?)

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » fre okt 08, 2010 5:18 pm

Er det den lille dyrehandel der ligger et stykke væk fra gågaden oppe af en bakke ligende?? (Lidt tid siden jeg har været der :P)

Men ellers er der jo også Pet World ude i centeret.. Der har de heldigvis kun fisk..
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Sjanet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: søn apr 25, 2010 6:58 pm
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Sjanet » ons nov 17, 2010 7:58 pm

Ja det er den ;)

Randers har heldigvis andre dyrehandler (både gode og dårlige), men jeg blev godt nok også chokeret over den Bonnie!
Havde lyst til at skælde dem vildt ud - en kanin sammen med 2 marsvin i et bur beregnet til eet marsvin!

Kaninen fór rundt (sikkert stresset pga pladsmangel og dens "bur-kammerater") mens de to stakkels marsvin sad ovre i hjørnet og rystede! Skandaløst!

Deres chinchilla-bur stod ude "midt" i rummet- der kunne de så gemme sig under en plade og sidde på jorden, og nægter at tro på at de ikke blev stressede af alle de mennesker der går forbi der hver dag!

Iiih! :evil:
*Ny signatur på vej*

Besvar