Hvordan sundhedstjekker man en rotte? OSO opgave

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Lollo
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn jun 02, 2013 5:27 pm

Hvordan sundhedstjekker man en rotte? OSO opgave

Indlæg af Lollo » fre nov 21, 2014 9:31 am

Hej Alle!
Jeg er 16 år og i gang med min 10. klasses OSO opgave, hvor jeg skriver om, vejen til drømmen som veterinærsygeplejerske. Her skal jeg lave et produkt som er en vejledningsbog til veterinærsygeplejerske og veterinær medicin, om en vejledning til hvordan man sundhedstjekker rotter, hvor jeg laver en tjekliste.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet omkring det, og jeg har fundet nogle informationer, men jeg kan ikke rigtig finde så meget. Jeg har fundet lidt omkring, at man skal kigge efter puds omkring øjnene og ører, næse "blod" (røde tårer), pelstab, nys, hvæsende vejrtrækning, negle, tænder.
Jeg skriver også årsag og behandling kort. Jeg har skrevet til luftvejsinfektion, altså vejtrækning og nys, men jeg er gået ret død i det hele, så jeg vil spørge om jeres hjælp, hvis i har noget jeg kan tilføje? :)
MVH. Louise

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan sundhedstjekker man en rotte? OSO opgave

Indlæg af erfort » fre nov 21, 2014 11:33 am

Du kan tjekke efter knuder, og der efter forsøge at vurdere hvilken type knude det er, hvis man finder nogen.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Lollo
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn jun 02, 2013 5:27 pm

Re: Hvordan sundhedstjekker man en rotte? OSO opgave

Indlæg af Lollo » fre nov 21, 2014 11:44 am

erfort skrev:Du kan tjekke efter knuder, og der efter forsøge at vurdere hvilken type knude det er, hvis man finder nogen.
Tak! Det vil jeg skrive om :)

Besvar