Så er der kattekillinger! :-)

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Sellerup
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 463
Tilmeldt: søn sep 23, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: 8700 Horsens, Jylland
Kontakt:

Så er der kattekillinger! :-)

Indlæg af Sellerup » man okt 08, 2012 12:28 am

Endelig! Dejlige Soraya fødte natten til Lørdag, 3 dejlige store og flotte killinger. 1 helt grå, 1 grå med hvide poter og blis, og 1 helt sort. Ser umiddelbart ud til den ene (måske dem alle) kan blive langhåret, som sin mor.. Så faderen har nok været den store grå hankat der har været på besøg et par gange. Jeg kalder ham Scarface, da han ser ekstremt sur ud og- ja, tror den kat har haft sine slåskampe (Mange ar og mangler et halvt øre). :D Jeg er meget tilfreds med at hun kun fik 3, da hun er førstegangs fødende. Hun passer utrolig godt på dem, og er en super god mor! Da der kun kom 3, vil jeg ikke reservere eller love nogen noget endnu. :-)

- Jeg var meget nervøs, ved at hun skulle føde.
Soraya blev selv født som den første killing - men kom ud med den forkerte ende først, hvilket resulterede i at hun sad fast i moderen - med hovedet. Dixie (Som Soraya's mor hed) - Kunne ikke selv få hende ud, så det var et rent held at jeg og min mor, kom hjem på det tidspunkt, og så at der sad en killing fast og mor-mis gispende efter vejret. Så mig hurtig i aktion - vente på Dixie fik endnu en ve, og så ellers trække killingen langsomt ud - derfter kom de næste 3 killinger som smurt. Og tror måske nok Dixie satte pris på min hjælp :-) - Men dog troede jeg Soraya var død, da jeg fik hende ud. Fjernede hurtigt fosterhinden, men hun trak ikke vejret. Så følelsesladet som jeg jo er, begynder jeg jo at tude :D - Men da jeg så "dunkede" blidt på Soraya's bryst - Ja så skal jeg ellers lige love for at der kom en stor skrigende killing til live! :D
Efter det, var jeg noget urolig for hende, da jeg mistænkte at hun måske havde fået lidt ilt i hjernen efter den omgang - Da hun var en meget sær og ikke særlig køn killing. Men men men, som "Den grimme ælling" - voksede Soraya op til at blive den smukkeste og mest kærlige og godartede kat nogensinde! - Var jeg måske først kommet hjem senere, var jeg nok højest sandsynligt kommet hjem til,- ja, en død mor kat og killinger.

- Derfor priser jeg mig lykkelig ved, at fødslen gik som det skulle, og at det samme ikke skete igen. Og jeg er så stolt af hende. Den kat har virkelig en helt speciel plads i mit hjerte! :oops:

Sellerup
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 463
Tilmeldt: søn sep 23, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: 8700 Horsens, Jylland
Kontakt:

Indlæg af Sellerup » man okt 08, 2012 11:03 pm

Ja. Så skete det utænkelige og mest pinefulde for mig :'(
- Jeg blev idag ringet op af min mor som lød lidt trist og nervøs.
Hun havde meget svært ved at fortælle mig det, men da hun idag kom hjem fra arbejde, lå 2 af killingerne døde. Én killing er stadig i live (den sorte) og jeg beder nu til at den vil overleve.
Selvfølgelig brød jeg i gråd, da jeg hørte det, for det smerter mit hjerte og tænke på. Jeg sidder hjemme ved min kæreste og har ingen måde at komme hjem til min mor på. Så det er utrolig hårdt, når jeg ikke kan gøre noget som helst. Min mor er ikke så god til at vide hvad hun skal gøre, da jeg bad hende se efter om Soraya's patter var ordentlige og gav mælk som de skulle. Dette havde hun svært ved at finde ud af, men det så ud til at fungere som det skulle. Hvad der er sket, ved vi ikke? Om de har været syge, eller hvad der er galt? Jeg har så ondt af min lille kat, som så dygtigt fødte killinger for første gang, og passede/passer dem så godt. Og så går det hele galt :/ Hvad nu hvis den sidste også går bort, og Soraya så, leder og leder, og ikke kan forstå hvor sine killinger er. Jeg har så ondt af hende . min største frygt. Nu tager jeg højest sandsynligt hjem imorgen, og nu er der ikke andet for at krydse fingre og håber og bede til at den sidste killing klare det! :'(
Desværre er naturens gang nogle gange virkelig unfair og urimelig.

Brugeravatar
Tiko
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 495
Tilmeldt: tors maj 24, 2012 6:49 pm
Geografisk sted: Lunderskov
Kontakt:

Indlæg af Tiko » tirs okt 09, 2012 6:53 am

awww stakkels lille kattemor :cry:
Ved præcis hvordan det er, når ens kat får killinger og det går galt :( det oplevede jeg med min kat Cleo for 1½ år siden :(

jeg krydser fingre for at den sidste klare den

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » tirs okt 09, 2012 9:06 am

Ih hvor er det dog trist at høre!

Dog bliver killingen kun langhåret hvis faderen er eller bærer på langhåret - ellers bærer den på moderenes langhårs gen.
Er din mormis perser? For ellers hedder det semi-langhåret, da det kun er perseren som er langhåret.
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Sellerup
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 463
Tilmeldt: søn sep 23, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: 8700 Horsens, Jylland
Kontakt:

Indlæg af Sellerup » ons okt 10, 2012 9:36 pm

Desværre døde den sidste killing mandag aften. Jeg nåede ikke at komme hjem :/
- min mor lod killingen ligge ved hende til tirsdag morgen, så hun kunne finde ud af at der ikke var mere at komme efter.. Hun har gået og kaldt en del og søgt opmærksomhed fra os. Men hun har accepteret at det er sådan det er.. Jeg er så ked af det på hendes vejne. Det er så trist og bittert, når det går på den måde. Det er en mave-puster der siger spar to, men håber og ved at Soraya kommer ovenpå igen.. Jeg er kun glad for at hun har det godt, og prøvede så godt hun kunne. Jeg er stadig så stolt af hende, og det bliver jeg ved at være..

Sellerup
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 463
Tilmeldt: søn sep 23, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: 8700 Horsens, Jylland
Kontakt:

Indlæg af Sellerup » ons okt 10, 2012 9:37 pm

Hellsus skrev:Ih hvor er det dog trist at høre!

Dog bliver killingen kun langhåret hvis faderen er eller bærer på langhåret - ellers bærer den på moderenes langhårs gen.
Er din mormis perser? For ellers hedder det semi-langhåret, da det kun er perseren som er langhåret.
- Ved godt det hedder Semi-langhåret, men må indrømme at jeg ikke går så meget op i om det er semi eller ej. for mig er det bare langhåret i forhold til korthårede katte :-)

Besvar