Sådan kan man også motiveres... o.O

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Glennie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2245
Tilmeldt: søn sep 07, 2008 4:10 am
Geografisk sted: Tølløse

Sådan kan man også motiveres... o.O

Indlæg af Glennie » lør aug 25, 2012 7:25 pm

.. til at blive røgfri.. :shock:

Folk der kender mig, ved at jeg ikke altid er på lykkens gudindes allerbedste side, hun syntes ihvertfald at glemme at kaste lidt held af på mig ind imellem...
Hvordan er det Homer Simpsons sang går.. "If it wasnt for bad luck, you know I wouldnt have any luck at all".. Haha
(Eeeej passer ikke, jeg har to skønne og fantastiske sønner, en dejlig "mand", så jeg klager ikke.. ... .. så meget... ... ofte.... ikke hele tiden... :P)

Anyhow..

Jeg er indlagt på hospitalet igen, og det gik bare stærkt! O.o..
I Onsdags havde jeg symptomer for blærebetændelse, tog til lægen, fik pencillin..
I Torsdags fik jeg ondt i brystet, tog til lægen, fik diagnosen Bronkitis og fik stærkere pencillin..
I går Fredag, var jeg bare træt og sov konstant, indtil min mor opdagede at jeg havde let blå læber.. Hen til lægen igen.. En masse undersøgelser, blodprøver, hjertediagrammer osv..
Og så blev en ambulance tilkaldt pga for stort infektionstal, for ringe iltmætning og for hurtig puls.. (ikke at jeg lyttede, jeg sov stor set under alle undersøgelser, så træt var jeg..) Men.. Yup.. Blærebetændelse, Bronktis, Dbb. lungebetændelse og akut astma.. O.o...

Må tidligst, hvis jeg er heldig, komme hjem Mandag, indtil da, så står den på Pencillin intravenøst, og ilt med inhalationsvæske hver 4 time plus minus..
Yaaaay.. Men ok, ligger på på en stor stue alene, styrer derfor selv fjernsynet, og har min bærbar og Cola.. :P
Så den går nok XD

Dog, fik jeg af vide at jeg også har begyndende rygerlunger, det vil sige at jeg har ikke rygerlunger endnu, men det kan meget hurtigt gå den vej..
Så det var så min tid som ryger der forsvandt der, for rygerlunger vil jeg IKKE have.. Har længet ville stoppe, men så alligevel ikke, for nyder at ryge.. Men det gav vist det los i røven som jeg havde brug for.. !!.. Ligenu står den på nedtrapning, efter lægens råd..

Opskriften lyder:
KUN ryge udendørs.. (vi ryger i stuen for åben vindue, men det er slut nu)..
KUN ryge hver 3 time.. Det vil sige f.eks.. Kl. 08:00, 11:00, 14:00, 17:00, 20:00, 23:00 .. Sådan ca..
På den måde ryger man meget mindre, men har nemmere ved succes for den store nedtrapning (ryger normalt 20-30 smøger om dagen), fordi man ved at der er belønning (smøg) lige om hjørnet, at man jo ikke helt har stoppet, men bare skal vente lidt.. Lægen siger at man bliver forbløffet over hver nemt det er, og hvordan man ganske hurtigt glemmer eller ikke lige gider gå ud på givne tidspunkt, fordi man har glemt at se på uret, mens man er igang med noget, eller ikke lige gider slukke for en evt film, forlade en evt samtale osv...

Jeg er spændt på hvor hårdt, nemt eller "sjovt" det bliver på den måde.. (har kun (forsøgt, for kan ikke rigtig inhalere ordenligt) røget 2 smøger siden igår :))
For et rygestop kommer der.. Det kan ikke være anderledes!!

Wish me luuuck :P

Håber mine tanker og ordstrøm giver mening, er helt bims i hovedet ligenu... :oops:
Glennie Luckow / Cato's little rattery ©

Lunte
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 5251
Tilmeldt: ons feb 22, 2006 2:26 pm
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Lunte » lør aug 25, 2012 7:59 pm

Glennie min skat, begynd og damp ligesom mig, det smager bedre, og det er sjovere :)

Du må lette måsen herhjem og prøve en af mine :)
Marsvin og rotter er balsam for sjælen! <3

Glennie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2245
Tilmeldt: søn sep 07, 2008 4:10 am
Geografisk sted: Tølløse

Indlæg af Glennie » lør aug 25, 2012 8:21 pm

Lunte skrev:Glennie min skat, begynd og damp ligesom mig, det smager bedre, og det er sjovere :)

Du må lette måsen herhjem og prøve en af mine :)
Hehe, så går jeg jo bare fra en ene vane til den anden, om end den anden ville være en heeeel del sundere.. Men vil helst ende helt fri :)
(og der planen en damper, går det helt galt.. for det er ikke en option at blive ved som ryger)
Glennie Luckow / Cato's little rattery ©

Eris
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 93
Tilmeldt: tors aug 09, 2012 8:05 pm
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Eris » lør aug 25, 2012 8:25 pm

Du er godt nok uheldig :-o
God bedring!

Jeg damper også! :-) Det virker rigtig godt for mig, fordi jeg elsker at være ryger men gerne vil stoppe :wink:
Vh Saxager

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » lør aug 25, 2012 8:31 pm

Jeg har også kraftigt overvejet at begynde at dampe... Men har et issue omkring udseendet af dimsen :D
Inter album et nigrum, varietate

Eris
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 93
Tilmeldt: tors aug 09, 2012 8:05 pm
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Eris » lør aug 25, 2012 9:00 pm

Maria, man kan jo få en masse forskellige slags :-) De behøver ikke ligne en kuglepen.
Min ligner en kuglepen, men det gør ikke rigtig nogen forskel, bare jeg kan dampe og få mit nikotin :-D
Men der er man jo så forskellige. Har også haft en der lignede en cigaret, men det var bare den billige fra netto, og den kan IKKE anbefales!
Vh Saxager

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » lør aug 25, 2012 9:59 pm

Eris skrev:Maria, man kan jo få en masse forskellige slags :-) De behøver ikke ligne en kuglepen.
Min ligner en kuglepen, men det gør ikke rigtig nogen forskel, bare jeg kan dampe og få mit nikotin :-D
Men der er man jo så forskellige. Har også haft en der lignede en cigaret, men det var bare den billige fra netto, og den kan IKKE anbefales!
Nej, den har jeg også og den er skod :) Og smager elendigt ;)
Dem jeg har set (og fået at vide skulle være noget værd), ligner netop kuglepenne... Dem der ligner cigaretter, bliver IKKE anbefalet af shopperne :)
Inter album et nigrum, varietate

Eris
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 93
Tilmeldt: tors aug 09, 2012 8:05 pm
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Eris » lør aug 25, 2012 10:21 pm

Nej. De er for små, og kan derfor ikke producere ordentligt damp eller krads i halsen!
Jeg købte min efter hvor længe batterierne kunne holde, hvor meget krads der var og hvor god damp!
Må sige at jeg ikke er skuffet! :lol:
Vh Saxager

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » lør aug 25, 2012 10:37 pm

Eris skrev:Nej. De er for små, og kan derfor ikke producere ordentligt damp eller krads i halsen!
Jeg købte min efter hvor længe batterierne kunne holde, hvor meget krads der var og hvor god damp!
Må sige at jeg ikke er skuffet! :lol:
Okay, det er da værd at overveje :)

Søde Glennie, sorry for OT - håber du snart er på benene igen, men det har jeg jo også sagt ;)
Inter album et nigrum, varietate

Glennie
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2245
Tilmeldt: søn sep 07, 2008 4:10 am
Geografisk sted: Tølløse

Indlæg af Glennie » søn aug 26, 2012 7:11 am

Jeg er kun glad for OT, læser selv interesseret med :P
Glennie Luckow / Cato's little rattery ©

nicegirl79
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2341
Tilmeldt: søn aug 21, 2011 4:55 pm
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Indlæg af nicegirl79 » søn aug 26, 2012 1:20 pm

iiih sikke en omgang, god bedring :mrgreen:

Nea
Senior Rottemedlem
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons okt 27, 2010 7:28 pm

Indlæg af Nea » søn aug 26, 2012 2:05 pm

God bedring og held og lykke! Det kan man vel nok kalde motivation, hva.. :shock:

sakra
Senior Rottemedlem
Indlæg: 897
Tilmeldt: fre jan 07, 2011 10:27 pm
Geografisk sted: københavn

Indlæg af sakra » ons aug 29, 2012 9:02 pm

orv du kan da godt nok finde ud af at gøre tingene grundigt når det sådan skal være....
wow!!!

damp virker lidt skørt på mig. nikotin har jo i sig selv også nogle fysiologiske virkninger. særligt i hjernen. og de er ikke udelukkende positive :-)

næhh, hold hellere helt op som planlagt :-)

jeg kvittede mine smøger ved hjælp af ham ala carrs bog "endelig ikke ryger" og jeg kan snart skrive mig for to år uden røg -og vigtigst af alt; uden savn efter røg!!!

uanset hvad, så rigtig god bedring glennie :-)
Venlig hilsen Sakra

-glad rottosse :D

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » ons aug 29, 2012 9:12 pm

Du skal også have god bedring herfra, og held og lykke frem over med at få en masse positiv motivering til rygestoppet. Det andet her er jo knap så morsomt. :shock:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » tors aug 30, 2012 9:41 pm

jeg er også en Allan carr diciple :) bedste bog ever skrevet.
Jeg læste den og holdt IKKE op med at ryge, for jeg var ikekhelt klar. et halvt år senere læste jeg den igen og kom i tanke om hvor nemt det faktisk er - lad være med at hoppe på apoteker og andres skræmmekampagner om hvor svært det er -de vil bare sælge dig ting. Du VIL have abstinenser i 3 dage, og så er resten faktisk psykisk -og det giver bogen dig værktøjer til at klare.

Jeg var rimeligt rædsom i de 3 dage -men ugen efter tog jeg på et arrangement som cater hvor jeg i en uge stort set ikek fik sove, der blev drukket og festet hver aften ( i en uge) OG jeg havde et skænderi med en af cheferne. Jeg har aldrig set mig tilbage og ryger stadig ikke efter 4 år.

Besvar