Ungdomsbolig i Roskilde?

Her skrives om alt mellem himmel og jord, alt som falder uden for emnet om 'tamrotter'.

Redaktør: Lylle My

Besvar
KMRoda
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør apr 14, 2012 1:14 pm
Geografisk sted: Ringe

Ungdomsbolig i Roskilde?

Indlæg af KMRoda » tirs jul 03, 2012 1:19 pm

Hej! :D
Her om et års tid har jeg valgt at flytte til Roskilde, og gøre gymnasiet færdigt. I det tilfælde leder jeg efter en form for ungdomsbolig. Derfor ville jeg blive super glad for nogle erfaringer, eller råd derefter. Jeg er self. på SU, så pengene skal være derefter.
Kender i noget til billige og alligevel gode bosteder?
Planen er at finde noget med eget bad og køkken, og evt. to soveværelser, da jeg regner med at flytte sammen med en barndomsveninde (:
På forhånd tak!
Kærlig hilsen Kristina og mine dejlige drenge Oliver, Yui's Neris (Baby), Diamond, Ratatosk Hannibal og Ratatosk Alf (Bastian) :)
R.I.P Moon 7./8.-10 - 28./6.-12

CozyBunch
Rotternes Herre
Indlæg: 1072
Tilmeldt: søn jul 24, 2011 1:55 pm
Geografisk sted: 4440 Mørkøv
Kontakt:

Indlæg af CozyBunch » tirs jul 03, 2012 2:24 pm

Rigtig god ide at bo 2 sammen, det giver en del mere luft i budgettet, i og med der er en del at spare i længden ved at deles om det. F.eks. koster det samme mængde strøm a stege 1 eller 4 koteletter f.eks. - godt nok lille forskel, men et par kroner her og der bliver også til noget i længden.
Du kan også allerede nu begynde at købe de ting du skal bruge (selvfølgelig ikke mad varer) hvis du finder dem på tilbud. F.eks. noget så almindeligt som håndklæder og viskestykker havde jeg ikke skænket en tanke da jeg flyttede hjemmefra, hvilket resulterede i at jeg måtte tørre mig i et dyne betræk første gang jeg badede i mit nye hjem :lol:
Og begynd allerede nu at øve dig i hvad der er billigst i hvilke butikker, f.eks. koster boullion terninger næsten 20 kr. i Brugsen, men går i jeg i Netto kan jeg få et andet mærke der kun koster 7 kr.
Alle sådan nogle små ting er værd at bruge lidt tid på, især i Roskilde hvor alt ligger relativt tæt.
Her hvor jeg bor er der tit tilbud på kød, til 15-20 kr. pr. pakke, mod normalt 35-60 kr. som kun har 1-2 dages holdbarhed tilbage, men smider man det i fryseren kan det holde sig 2 mdr. længere.
Kødet er fuldstændig ok, det skal bare direkte hjem i fryser og tilberedes max 1 døgn efter optøning.
Samme med pålæg, det fryser man så bare i optioner af hvad man regner med at spise på 2 dage. (da det ikke er råt er det 2 døgn i stedet for 1)
Og din mor vil sikkert gerne dele spare tips med dig i forbindelse med madlavning ;)
- det glemte jeg at bede min om i sin tid. Behøver jeg sig jeg er pænt træt af pasta med ketchup, selv efter 10 år ;)
Hvis jeg ikke lige svarer er det fordi det der "IRL" er kommet i vejen. Spørg evt. igen i pb ;)

- nu også med skægagame <3

Brugeravatar
Lilledabdab
DTF Forum Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons mar 14, 2012 7:02 pm
Geografisk sted: 2650, Hvidovre

Indlæg af Lilledabdab » tirs jul 03, 2012 11:47 pm

Vil anbefale findbolig.nu
Der er der mulighed for at finde ungdomsboliger, kollegier, lejeligheder osv. :D
Hilsen Anna :)

Besvar